První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

Automobilka Tesla svůj první nákladní vůz ukázala už minulý týden. Nyní vypustila do světa i ceny, včetně té za limitovanou edici Founders Series.

Tesla Semi se bude nabízet ve dvou provedeních podle předpokládaného dojezdu na jedno nabití. Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun), varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více, tedy v přepočtu asi 3,9 milionu korun. V obou případech je potřeba složit rezervační poplatek 20.000 dolarů (asi 430.000 Kč), což je čtyřikrát více, než se uvádělo v rámci představení vozu.

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Stejně jako u nové generace sporťáku Roadster, který se v rámci prezentace postaral asi o největší rozruch, je v nabídce také limitovaná edice Founders Series. Stojí rovných 200.000 dolarů, tedy asi 4,3 milionu korun, a pro koupi je třeba složit rezervační poplatek o stejné výši. Vzhledem k „šílenství“, jaké Tesla vzbuzuje, bychom se nedivili, kdyby tak řada zájemců už učinila.

O Tesle Semi se hovoří jako o revoluci v kamionové dopravě. O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory (jeden pro každé ze zadních kol), akceleraci z 0-96 km/h zvládne bez návěsu za 5 sekundy, a při plném zatížení (celková hmotnost 36 tun) je na stejné metě za 36 sekund.

Elektrický náklaďák Tesla Semi poprvé v pohybu. Zatím pouze na Instagramu

Elektrický náklaďák Tesla Semi poprvé v pohybu. Zatím pouze na Instagramu

Elon Musk si od vozu slibuje také úsporu nákladů. Během milionu ujetých mil by totiž majitelé vozu měli ušetřit až 200.000 dolarů za palivo. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na rok 2019.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků