První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

Automobilka Tesla svůj první nákladní vůz ukázala už minulý týden. Nyní vypustila do světa i ceny, včetně té za limitovanou edici Founders Series.

Tesla Semi se bude nabízet ve dvou provedeních podle předpokládaného dojezdu na jedno nabití. Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun), varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více, tedy v přepočtu asi 3,9 milionu korun. V obou případech je potřeba složit rezervační poplatek 20.000 dolarů (asi 430.000 Kč), což je čtyřikrát více, než se uvádělo v rámci představení vozu.

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Stejně jako u nové generace sporťáku Roadster, který se v rámci prezentace postaral asi o největší rozruch, je v nabídce také limitovaná edice Founders Series. Stojí rovných 200.000 dolarů, tedy asi 4,3 milionu korun, a pro koupi je třeba složit rezervační poplatek o stejné výši. Vzhledem k „šílenství“, jaké Tesla vzbuzuje, bychom se nedivili, kdyby tak řada zájemců už učinila.

O Tesle Semi se hovoří jako o revoluci v kamionové dopravě. O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory (jeden pro každé ze zadních kol), akceleraci z 0-96 km/h zvládne bez návěsu za 5 sekundy, a při plném zatížení (celková hmotnost 36 tun) je na stejné metě za 36 sekund.

Elektrický náklaďák Tesla Semi poprvé v pohybu. Zatím pouze na Instagramu

Elektrický náklaďák Tesla Semi poprvé v pohybu. Zatím pouze na Instagramu

Elon Musk si od vozu slibuje také úsporu nákladů. Během milionu ujetých mil by totiž majitelé vozu měli ušetřit až 200.000 dolarů za palivo. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na rok 2019.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků