První náklaďák od Tesly už má ceny. Nejlevnější stojí 3,2 milionu

Automobilka Tesla svůj první nákladní vůz ukázala už minulý týden. Nyní vypustila do světa i ceny, včetně té za limitovanou edici Founders Series.

Tesla Semi se bude nabízet ve dvou provedeních podle předpokládaného dojezdu na jedno nabití. Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun), varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více, tedy v přepočtu asi 3,9 milionu korun. V obou případech je potřeba složit rezervační poplatek 20.000 dolarů (asi 430.000 Kč), což je čtyřikrát více, než se uvádělo v rámci představení vozu.

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Tesla Semi je revolucí v kamionové dopravě. Má dynamiku sporťáku

Stejně jako u nové generace sporťáku Roadster, který se v rámci prezentace postaral asi o největší rozruch, je v nabídce také limitovaná edice Founders Series. Stojí rovných 200.000 dolarů, tedy asi 4,3 milionu korun, a pro koupi je třeba složit rezervační poplatek o stejné výši. Vzhledem k „šílenství“, jaké Tesla vzbuzuje, bychom se nedivili, kdyby tak řada zájemců už učinila.

O Tesle Semi se hovoří jako o revoluci v kamionové dopravě. O pohon se starají čtyři nezávislé elektromotory (jeden pro každé ze zadních kol), akceleraci z 0-96 km/h zvládne bez návěsu za 5 sekundy, a při plném zatížení (celková hmotnost 36 tun) je na stejné metě za 36 sekund.

Elektrický náklaďák Tesla Semi poprvé v pohybu. Zatím pouze na Instagramu

Elektrický náklaďák Tesla Semi poprvé v pohybu. Zatím pouze na Instagramu

Elon Musk si od vozu slibuje také úsporu nákladů. Během milionu ujetých mil by totiž majitelé vozu měli ušetřit až 200.000 dolarů za palivo. První dodávky zákazníkům jsou plánovány na rok 2019.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků