První měsíc nového silničního zákona: méně nehod, méně mrtvých

174 komentářů

Jindra Hojer
2. srpna • 10:21

Otázka pro všechny kdo nadávají na nový silniční zákon:
Můžete mi prosím napsat příklady, kdo a kolik a za co již posbíral bodů a platil pokut?

-svik-
2. srpna • 8:58

Nevyjadřuji se k obsahu článku, pouze ke gramatice - HRŮZA...

Pae Paegaskiller
2. srpna • 0:06

Jo i ne B-] Ačkoliv je to divné najednou mi začalo víc řidičů stavět na přechodu (ve větším městě). A co vůbec není divné v zapadákově kde bydlím se nezměnilo vůbec nic. Stále se tu jezdí bez řidičáku (neboť platí pravidlo kde nic neni policajt utře nos). Rychle se tu nejezdí ale za to může něco ůůůplně jiného. Vzhledem k tomu že na ploše 10x6 m tady najdete na silnici až 30 veeelmi hlubokých děr si každý rozmyslí jestli mu stojí za to ulomit nápravu. :-D Zpomalit hrubého řidiče lze tedy jen hrozbou toho že si zlomí kolo na sadě instantních děr hahah.

ODSakEda
1. srpna • 22:32

-ale přísnější až vehementní kontroly policie, kdy až takové poslední tejden před zavedením novely nebyly i když byl paradoxně vyhlášen celý ten tejden tzv. Kryštof!!!...
Copak 50-ka aj. a již jednou zvýšené finanční sankce neplatily již před touto novelou???!!!... Jen je uplatnovat a klidně jen za 500,- za 1000,-, ale na každým kroku a né jen zvyšovat strašáka že i když nechtěně jednou pochybím, zrujnují mě!...

petr
1. srpna • 21:21

B-] Jo, co se nezabilo na silnici a dojelo k vodě, tam se to utopilo!:-D

petr
1. srpna • 21:17

B-] Jo, co se nezabilo na silnici a dojelo k vodě, tam se to utopilo!:-D

Jakub
1. srpna • 20:26

Nechápu co se všichni ohánějí statistikama o počtu mrtvých, eviduje snad někdo kolik mrtvých je těch co nehodu způsobilo a kolik těch co byli nechtěnými účastníky? Dokud to nebude ve statistikách uváděno je nesmyslný se o tom bavit, protože z těch 60 může být 59 těch, co se zabili, protože jeli rychle nebo jinak bezohledně.Jinak jsem taky proti tomuhle hodně špatnýmu zákonu, kterej opravdu jen šikanuje a bezohledně trestá nicotné přestupky a hovada si stejně užívaj, protože policie nezměnila a nikdy nezmění systém jakým dohlíží na to co se děje na silnicích. Já sám nejezdím podle tachometru, ale podle ucha a oka, ale dávám si u toho sakra pozor na to co se děje okolo protože prostě jenom nechci nikomu nic udělat a hlavně chci vždy dojet. A co je lepší jet v obci 60 a dávat pozor , nebo sledovat tachometr na padesátce a nevidět nasilnici.Proč bych měl dostat body za to že nevidim ve stromě shovanou značku ale podle předešlě a viditelné značky nejsem na hlavní, u křižovatky přibrzdim rozhlédnu se a protože jsou dvě ráno tak fakt nic nejede. Protože za dalším stromem stojej kokoti který se dloubou v nose a viděli to? Kde je to pirátství, kde je mužík s nůžkama co stříhá stromy, nebo ty kokoti vybíraj na ty jeho nůžky? A pak od nich odjedu a začne mě nějakej sráč s rádoby tuningem ohrožovat svou bezohlednou jízdou i když jede dle zákona akorát rychle, předjíždí na přerušovaný ale nevidí do zatáčky, akdyž se vyřítí Scanie tak mě málem smete protože se lekne a ještě v tom háku nemá takovej cit? Proč? Protože ty kokoti zrovna vyhodnotili že je lepší se dloubat v nose u stopky protože tam vyberou víc a budou mít hodně kladnej kádrovej posudek a neprojedou moc benzínu? Dejte mi kurva placku a já vám je budu vozit pod nos a klidně na svý náklady.Tak sem se zase pěkně nasral a vězte všicni vy co si myslíte že vám patří silnice že příště uhejbat nebudu a nechám vás tý scanii aby vás sežrala!!!! A příště se budu bát o jednoho člověka míň.B-]

Břetislav Černík
1. srpna • 17:08

Já bych byl pro aby se před autem muselo opět běhat s červenými praporky jako kdysi dávno. To by problém s bouračkama a umrtíma na silnicích způsobených dopravníma nehodama vyřešilo natrvalo. :-D

bingo
1. srpna • 18:09

To leda kdyby se do statistik nepocitali srazeni bezci s praporky :-))

pinus
1. srpna • 17:00

... tak si uz vymysli blaboly o strileni ridicu.Pan Ondrasik, zaprisahly kritik noveho dopravniho zakona, ktery uz pred jeho platnosti tvrdil, ze zadne zlepseni neprinese, proste nedokaze priznat, ze se spletl. Bude si porad dokola mlit tu svou, jak policie tresta jen ty nebozaky, kteri nahodou prekroci tricitku o kilometr nebo co jednim kolem prejedou caru na parkovacim miste pro vozickare.Argumenty ho nepresvedci. Pokles mrtvych a zranenych, jako nejdulezitejsi statistiky, ho nepresvedci. Toho uz nepresvedci vubec nic.Pane Ondrasiku, pokud se vam bodovy system nelibi, odstehujte se treba na Ukrajinu, tam ho nemaji. Tech 60 zijicich lidi se vam jiste rado slozi na benzin. Snad tam ve zdravi dojedete.

p0etrik
1. srpna • 17:06

Vydrz jeste mesic soudruhu, a uvidis ze statistiky se houby zmeni...

Juhelhe
2. srpna • 17:50

Ty si nepředstavitelnej píp... Jak někdo napíše komentář pro, tak hned přispěcháš s imbecilním argumentem. Nejsi náhodou ten Odrášík? Až ti někdo zabije, nebo zmrzačí někoho z rodiny, tak pak možná změníš názor. Ovšem jen, pokud na to máš...

Ford
2. srpna • 18:03

soudruhu juhelhe, tve argumenty jsou velmi presvedcive :-D

Jony
1. srpna • 15:27

ten, kdo nekdy navstivil zdejsi forum(garaz) musi vedet, ze pan Ondrasik je naprosty mistr ve vyvolavani flamewarů a zde jen potvrdil svuj um.
Dale bych se obratil na uzivatele s nickem Weit: "Vite kolik nehod zpusobili ridiciu vozu Audi?? Jako argument je to velmi jednoduche, ale jet 50 km/h v A8, je pocit jako kdyz jedete v beznem voze nizsi stredni tridy 30 km/h. Taktez 160 km/h je pro A8 rychlost, kde ma auto jeste obrovske rezervy jak ve zrychleni, tak v brzdeni.
P.S. prosim o odpoved na mou otazku."

Skyline
1. srpna • 16:21

Posledni bouracku, kterou jsem videl minuly tyden, byla uplne nova A3 jeste bez znacek, napasovana v - tramtadadaaa - S120. To bude asi ta obrovska rezerva v brzdeni, ze? (pro pomalejsi: auto nemuze za to, ze ho ridi dement, ale bohuzel mam s ridici Audi ty nejhorsi zkusenosti, jen o chloupek horsi, nez Octaviemi).PS: stejne rychle jako A8 zastavi ze 160 spousta jinych aut. Znamena to tedy, ze kdyz mam auto, ktere brzdi stejne (a je dost takovych, ktera brzdi jeste lepe), muzu jezdit 160 km/h? Rezerva v brzdeni pro A8 tam pak zadna nebude, problem ale je i v tom, ze (podle mych zkusenosti) hosi za volantem Audi maji casto znacnou rezervu v hlave.PPS: k memu poznatku o dementech za volantem: 9 z 10 prasaren mi udelaji ridici neceho z koncernu. V 60% pripadu je to Octavia, v 90% TDi (cim to, ze kdyz je to benzin, muze i clovek s Octavii jezdit jako normalni ridic?). 20% pripadu je Prasat TDi a 20% pripadu je Audi bez ohledu na motorizaci.

Germi
1. srpna • 16:30

Zajímavá statistika :-D:-D:-D

Skyline
1. srpna • 17:08

To mi povidej. Pred asi dvemi mesici jsem jel do prace po hlavni. Z dvou po sobe jdoucich jednosmerek mi primo pred auto bez jedineho podivani vjely 2 oktavky, obe tusim TDi, jedna namornicka modra, druha tradicni stribrna. Poprve jsem troubil, podruhe uz jsem na chvili uvazoval, ze nebudu troubit, ale ani brzdit... Ani jeden z tech dementu se ani na okamzik nepodival mym smerem, to me na tom zarazilo nejvic. Nechapu.

simson
1. srpna • 15:53

Pokud jde o řidiče vozů Audi a jejich nehody mohu taky přispět - měl jsem dvě nehody, které jsem nezavinil a v obou případech mě trefily audiny, resp. jejich nezodpovědní majitelé. Poprvé to byla úplně nová A4 quattro, podruhé starší A6 allroad, vzhledem k tomu, že jsem vždy řídil menší auto, tak mi moc do smíchu nebylo. Ale nechci to vztahovat na všechny, to by bylo proti zdravému rozumu, chci jen upozornit, že ty "obrovské rezervy" někdy vedou k obrovskému hazardování a že fyzikální zákony platí i pro řidiče Audi. Asi tak.

peakcarver
1. srpna • 14:17

No podle mě a mých zažitků z každodenního ježdění (cca40tis km ročně) je primární důvod úbytku mrtvých za červenec nasnadě. Lidé jako já jezdí stejně jako před 1.7.!!!!! Snížení počtu mrtvých došlo u víkenďáků - vyvraťte mi to někdo, třeba se pletu(těžko). Dnes ta banda fitipaldiů, alonsů, šůmachrů apod., která před 1.7. jezdila opravdu jak o život (jízda z práce v pátek, když ti blbci jedou nakupovat do megahyperultramarketů, byla opravdu utrpení a strach o holý život), jezdí v obci 40 a mimo obec něco mezi 70-80. Mají strach :)). Ono kdyby jezdili každý den, věděli by, že hlídek a radarů nepřibylo a kromě imaginárních bodů je vše při starém.
Výsledek nového „zákona“ je, že mě poloidiot z městský může za 56 za cedulí obce(je to nebezpečné?) pěkně vosolit a seberou mi body. 90% času se vleču za víkenďákem(fitipaldiové, alonsové, šůmachrové) v obci celých 40 a mimo obec občas i 80 :((((( jinak většinou okolo 70.
Zákony z dílny černoprdelníků jsou opravdovou perlou našeho právního systému - patří jím za to dík kleštičkama a letlampou, aby jejich prdel poznala co to opravdu byl středověk.

admxx
1. srpna • 12:31

neobjektivonost techto clanku me natoliuk irituje, ze nevim jestli se nad takovymi hloupostmi mam smat nebo brecet...

p0etrik
1. srpna • 12:47

Je jednoduche psat ze je clanek neobjektivni, ale aby jeden nevypadal jenom jako krikloun, je dobre uvest i nejaky svuj nazor. Jinak je to jenom nicnerikajici vykrik do tmy.

bingo
1. srpna • 13:22

Clanek neobjektivni je, protoze z fleku bagatelituje tech 60 obeti. Situace neni idealni, to vime vsichni, ale 60 lidi je dost velke cislo (osobne me to hodne prijemne prekvapilo, moc tomu do budoucna neverim), aby to b.system v principu opodstatnilo. Sice je to docela "progresivni", ale o zadne tresty smrti nejde a kdyz se odfiltruji nesmysly, zajisti se, aby se normalni clovek nevyhnutelne po case nevybodoval na ptakovinach a poradne predelaji znacky, tak to vypada na dobry kompromis. Clanek se tvari, jako by to za tech 60 zivotu vubec nestalo, coz mi prijde jako hodne uboha poza :-/, tolik se toho k horsimu nezmenilo. Bavme se o tom, co je treba zmenit (treba proc jsou tak vysoke pokuty, kdyz je to bodovy system), ne to hned automaticky zpochybnovat.

p0etrik
1. srpna • 13:59

S tim musim souhlasit. Bodovy system nebo jiny, zalozeny na vyrazeni na zaklade opakovaneho ohrozovani jinych ucastniku provozu je dobra a zadouci vec. Bohuzel, tim zcela urcite neni zdejsi paskvil.

simson
1. srpna • 11:57

Pane Ondrášíku,
po všech předchozích příspěvcích jsem váhal zda vůbec napsat, protože budu jen opakovat již vyslovené, ale přesto mi to nedá. Rád jezdím autem i na motorce, zvuk motoru poslouchám radši než autorádio a voskování karoserie je pro mě činnost oblíbená (ne nejoblíbenější :-) takže se řadím do tábora těch, pro které je silniční provoz víc než jen přemisťování z místa A do B. Na nový silniční zákon jsem se moc optimisticky netvářil, ale přesto všechno - pokud napomůže k tomu, že se sníží počet mrtvých na silnicích, čemuž čísla za červenec nasvědčují, tak považuji jeho přijetí za pozitivní.

p0etrik
1. srpna • 12:02

Zadny zakon sam o sobe nehodovost dlouhodobe nesnizi. Pouha represe nefunguje. Navic tento zakon je postaven naprosto blbe, a radeji tresta snadno prokazatelne prestupky, proste takove na ktere jde nejvice lidi nachytat, nez ty, ktere opravdu nebezpecne chovani.

frmolnik
1. srpna • 14:24

Naopak, jasne se ukazuje, ze jedine co funguje je represe. Jelikoz ve skolach, novinach, TV, vetsine rodin a kdovikde jeste, preventivne nabadaji, abychom se chovali slusne, ale nikdo si z toho nic nedela. Pouze vidina tvrdeho postihu, dokaze lidi od lotrovin odradit. Vezte, ze by napriklad vykradani domu ubylo, kdyby kazdemu zlodeji hrozilo, ze mu nekdo v dome, kde nema co delat ustreli hlavu. Kdyz vi, ze jedine co se mu muze stat je, ze ho za par dnu pusti z vazby a preventivne mu reknou, ze se krast nema, tak nemusi nic resit.

p0etrik
1. srpna • 14:43

Samozrejme, viz USA a tamni naprosto mirna, neskodna kriminalita, diky drakonickym trestum postradajici jakekoliv znamky nasili... :-D

Pepa_Jetel
1. srpna • 11:55

Z autorevue.cz se v mých očích stává humoristický web, který mě skoro každý den spolehlivě pobaví svým dětinsky zatvrzelým postojem a neumělou demagogií. Děkuji a jen houšť!

Heyhall
1. srpna • 11:37

Problem neni ani tak v novych pravidlech, jako v tom, ze se jim jeste neprizpusobilo dopravni znaceni. Pamatujete? Pred cervencem vicemene platilo, ze tam kde se v pohode a bezpecne dalo projet rychlosti 50-60 km/h byla 40-ka, tam kde by vse vyresila 40 (spise 50-ka), byla 30-ka. S timhle nikdo nic nedelal a jako, to tak vypada (i pres ruzna prohlaseni) ani delat nebude. V tom vydim vetsi prusvih, nez v samotny vyhlasce.

msp
1. srpna • 11:13

Velmi pekne napsano, zcela s redakci souhlasim.
Je zvlastni, ze pojistoven se jeste nikdo nezeptal. Samotneho by mne to zajimalo.

koffr - vládce světa
1. srpna • 10:28

S ROZVOJEM INTERNETU MAJÍ MOŽNOST PUBLIKOVAT ČLÁNKY I PODŘADNÍ BLBOVÉ Z VESNICE JAKÝM ONDRÁŠÍK BEZESPORU JE. ŠKODA ŽE POLICIE NEMÁ PRÁVO STŘELIT JEHO. HNED BY BYLO NA SVĚTĚ LÍP. NA AUTOREVUE CHODIM UZ OD JEHO VZNIKU, BYLA TAJ POHODA, ALE TED UZ SEM LEZU JEN STUDOVAT DEBILITU AUTORU. AR SUXXX

p0etrik
1. srpna • 11:22

"S ROZVOJEM INTERNETU MAJÍ MOŽNOST PUBLIKOVAT ČLÁNKY I PODŘADNÍ"Bohuzel nejen clanky.... :-(

Juhelhe
2. srpna • 15:01

Máš naprostou pravdu. Viz. ty tvé debilní výplody výše

Matematik
1. srpna • 10:21

Pokud řidiči nehlásí policii všechny nehody (aby neměli další problémy), je možné, že by statistky neobsahovaly ze stejného důvodu všechny mrtvé a zraněné při nehodách?

rmira
1. srpna • 10:39

jistě, řidiči se domluvěj, a ten nejméně zraněnej musí ostatní zahrabat v lesíku.
Jen co to zjistí pan Ondrášík, začne ve volném čase hledat masové hroby kolem cest, aby zničil poslední argument pro nový zákon.

p0etrik
1. srpna • 11:21

Jasne, u nas nefunguje zdravotnictvi, lidi s lehkymi zranenimi pro jistotu zahrabavame... :-DPokud bych zavinil nehodu s nizkou skodou, ale napriklad si pri ni zlomil ruku nebo rozbil hlavu, taky bych to nehlasil. Proc navic ke vsemu dostat pokutu 25 az 50 tisic a zaroven na rok prijit o ridicak?

Mirek
1. srpna • 11:05

Je to jasne. Az nam v republice zacnou mizet obcane, muze za to novy zakon. Myslim, ze se zde brzo dockame clanku, ktery tuto moznost minimalne naznaci.

rmira
1. srpna • 12:30

a je tu ještě jeden problém - ročně přibude cca 700 lidí, kteří na silnicích najednou nezemřou, a kam s nimi? kde budou bydlet? dostanou se na vysokou školu? a bude pro ně práce? co když se dají k policii? a změří pana Ondrášíka, když testuje maximálku?

Jarda Houska z Rakouska
1. srpna • 9:57

> Na druhou stranu je neoddiskutovatelné, že pokud by měla policie pravomoc zastřelit řidiče na
> místě za jakékoli porušení dopravních předpisů, nehodovost a také úmrtí by poklesly ještě daleko
> více.Ale prdlajs vy demagogu, ve stredoveku se i za male kradeze sekaly ruce. A zatimco kat provadel amputace, tak v juchajicim davu operovali dalsi kapsari;))) A ted zpatky do soucastnosti, kazdou chvilku se v USA objevi nejaky posahany strelec nebo seriovy vrah, jakto ze tyhle lidi neodradi predstava 10 let stravenych v cele smrti a nasledna injekce nebo elektricke kreslo?

Riccardo
1. srpna • 9:32

To s tím zastřelením je dobrý nápad :-D

Ondra
1. srpna • 9:29

Nevím, proč nezakážou jezdit úplně! Nehodovost a úmrtnost spojená s dopravou by byla na 0 a všichni by byli spokojeni. Však máme všichni nohy, tak můžeme chodit pěšky. No ne? B-]

Roman
1. srpna • 14:00

Jasne, ale vy obaleny tunou zeleza jste ten, co ma moc a s ni i odpovednost za druhe.
Tak vic klidu a tolerance, tim pribrzdenim se stane prd, vzdyt to neni boj.

Roman
1. srpna • 11:03

Jasne, ale vy obaleny tunou zeleza jste ten, co ma moc a s ni i odpovednost za druhe.
Tak vic klidu a tolerance, tim pribrzdenim se stane prd, vzdyt to neni boj.

Roman
1. srpna • 9:05

A furt budou reptat ;-)
Pri cteni clanku to jsem cekal, kdy autor napadne a vyvrati tech 57 lidi, co zustali na zivu.
Ze to pricetl novemu zakonu, ktery zaroven odsoudil, je zajimavy obrat ;-)Ale jinak me bavi poslouchat narky tech, kteri jsou zvykli porusovat predpisy a nyni jsou prekvapeni, ze je za to chce nekdo trestat. Docela srandovni.

Riccardo
1. srpna • 9:38

Já se tomu taky směju, ale nejsem si jistý, jestli je to sranda. Včera jsem troubil na skupinu lidí, která přecházela čtyřprodou cestu, ačkoliv pod sebou měli podchod. Přednost jsem jim pochopitelně nedal, i když to byl souboj nervů, skákali mi pod kola jak slepice ... Vzápětí mně zastavil policajt a pokáral mně, ať se chovám slušně. Náhodný kolemjdoucí se přidal. Té skupině lidí ale nikdo nic neřekl ... :-(

Skyline
1. srpna • 13:40

Jo jo, valku neukaznenym chodcum uz jsem vyhlasil davno - jde-li nekdo mimo prechod, troubim a nepoustim. Samozrejme jedu tak, abych v pripade, ze onen dement si chce vymoci svou prednost silou, stihl zastavit. Stejne tak cyklisti, to jsou kolikrat darecci, ze by jeden plakal...

matar
1. srpna • 17:27

Tak bych rekl ze pekny darecek budes ty. Rika ti taky neco ohleduplnost?:-/

kodl
1. srpna • 9:05

Autor článku je opravdu excelentní demagog. Jestli chce vyvažovat 60 mrtvých tím, že se někam dostane o pár minut později, potom musím konstatovat, že je vůl. Nebo má hodnotvý žebříček na úrovni psychopata.

J
1. srpna • 13:28

co kdyby se ve městě jezdilo 30 a mimo 50 - myslím, že potom by mrtvých bylo tak 5 měsíčně (infarkty za volantem). Úspora na životech by byla naprosto neoodiskutovatelná a přece jen psychopat by si dovolit s tím polemizovat.

Luky
1. srpna • 8:20

Najezdim kazdy den cca 100km a problem s prujezdnosti opravdu nemam, nevim, kde to autor clanku vzal :)

Ostrava
1. srpna • 7:56

Jenom malá poznámka k častému argumentu kritiků přísnějších pravidel pro řidiče. Zastřelení řidiče a odebrání bodů + pokuta je myslím velký rozdíl.

Weit
1. srpna • 10:12

No, tak s timhle souhlasim. Naopak me s...ou ti, kteri by strasne radi jezdili 190, protoze maj audinu a chudaci kvuli tomu "debilnimu Paroubkovu zakonu" nemuzou. V tyhle republice si kazdej mysli, ze ten nejlepsi ridic je prave on. Ono to omezeni rychlosti ma vyhodu v tom, ze se trochu srovnaji pomery na silnicich... V podstate mame dve moznosti:1) Dodrzovat bezpecnou vzdalenost, jezdit plynule, na zuzeni ZIPOVAT a byt ohleduplni a klidni
2) Adrenalinove jet na hrane vlastnich moznosti, lepit se autu vpredu na kufr a blikat, v ruce drzet mobil, zasadne nikoho nepustit pred sebe a klickovat, protoze ta silnice je jenom MOJE
Tak si vyberte. Ale myslim, ze proti novemu zakonu tak vehementne broji zastanci postupu 2.Jo a jeste k tomu, ze kazdej ve S120 jezdi 70: to je samozrejme blbost. Nejvic na silnicich zdrzuje prelozenej nakladak, co jede 30 do kopce a z vyfuku se mu vali cerny mracno.P.S.: "zapomenuty" 30 jsou zrejme policejni finta. Az budou potrebovat vykazat cinnost, tak se tam proste postavej, zejo.

Xc
1. srpna • 8:20

Upresnim:
"Zastreleni ridice a odebrani bodu nasledne ridicaku, vyhazov z prace, exekuce, bydleni pod mostem, opratka, sebevrazda..."
Kde je prosim ten rozdil? Neni definitivni a okamzite reseni lepsi?

Petroj
1. srpna • 6:42

Zvýšit rychlost a těm pomalým zakázat jezdit kvůli nim se bourá, kdyby každej jezdil rychle tak se nemusí tolik předjíždět-nepočítám města

pavel
1. srpna • 7:28

kdysi jsem jezdil automobilové soutěže, lítal po silnici jako cvok a hodně aut roztřílel, jak člověk stárne tak je i opatrnější a taky pomalejší, dnes už má pomalejší reflexy tak jedu prostě pomalejc, za posledních 15 let jsem nedostal pokutu ani neboural a to najezdin ročně 50000 km , vše na silnicích je o toleranci druhých , bylo by dobré se zamyslet sám nad sebou, pokud se domníváme že rychlá nebo pomalá jízda je bezpečná tak je to omyl řidičem se stane člověk áž když dokáže tolerovat ty druhé

smudliky budliky
1. srpna • 11:16

Jeden z mala rozumnych prispevku v tomto foru. Vypravejte to ale tem klucikum, co tu diskutuji... Ja si na silnici davam pozor prave na mlade kluky, co chteji jezdit rychle. U nich je nejvetsi propast mezi sebeduverou a realnymi schopnostmi...

Majsner
1. srpna • 7:04

Kdyby vsichni jezdili rychle, tak maji lekari mene prace: vsichni by totiz byli po bourackach mrtvy a lekari by stacil jeden podpis do protokolu a zase by mohl jet...

NoName
1. srpna • 7:18

hehe, hlavne na Slovensku prosim Vas jazdite 60/h aspon v meste .. minule sa jeden tipek CZ valil po BA 45-48/h predomnou na miestach kde sa neda predchadzat a to Vam poviem ... nervy som mal v "prdeli" ...Mimochodom nema na pocet smrtelnych nehod vplyv aj celodenne svietenie? podla statistik z inych statov je to prave celodenne svietenie ktore prispieva k znizeniu poctu smrtelnych nehod! (a nie represie ...) :-D

MIZ
1. srpna • 22:49

Žádné statistiky o vlivu zavedení povinného nonstop svícení neexistují. Neměli byste se tolik dívat na TV. ;-) Nikde v našich zeměpisných šířkách totiž samotné svícení nezavedli, takže taková data - už zase - vůbec nikdo nemá.

nax
1. srpna • 8:19

to ma urcite taky vliv. 3 roky jsem kazdy den do prace jezdil pres takovy hnusny tmavy les, sama zatacka. Reknu vam, lahoda, kdyz se vyritila ze zatacky pod kopcem v lese zelena skodovka co nesviti. Nevidite NIC. Vubec NIC. Ted se tam jezdi krasne.... diky celorocnimu sviceni o kazdem vim s predstihem.Mimochodem, obcas jsem v diskuzi narazil na "uplakanky", kteri rikali, jak se svicenim zvysuje spotreba paliva.... je to vubec mozne? Me to prijde jako kravina...

kenco
1. srpna • 13:51

Co sa tyka tej spotreby, mam staru Sierru, na ktorej odisiel regulator volnobeznych otacok v zavislosti od teploty motora - tak ju mam nastavenu natvrdo cez dorazaciu skrutku. Som ostal neskutocne prekvapeny, aky je rozdiel vo volnobeznych otackach pri zapnutych a vypnutych svetlach. Ked su svetla vypnute, volnobezne otacky v pohode. Akonahle ich zapnem, motor takmer "zdochne" (pripisujem to zatazi alternatoru, ktory v tom momente potrebuje vyrabat prud na dobijanie baterie, kedze ziarovky cosi zozeru)

Bagr
1. srpna • 8:52

add spotreba - jiste ze je vyssi. Zakon zachovani energie je neuprosny. Ale IMHO to stejne clovek moc nepostrehne a JEDINE dobre, ze se sviti. Mam podobne zkusenosti jako ty. A co je smutne, vyjezdeny ridic ( 43let ) nebyl sto pochopit, ze to cerny auto fakt v lese neni moc videt ( jeste pred platnosti zakona ).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
1. srpna • 13:14

Se divím, že tu nikdo nendává na povinnou výbavu. Rezerva + hever + trojúhelník + lékarnička = pěkných pár kilo navíc = vyšší spotřeba. :-D

Luma
1. srpna • 5:58

K statistice - za období 1-6/2006 poklesl počet mrtvých o 35 oproti roku 2005. A to nový zákon neplatil. Můžou za to zodpovědní řidiči, kteří si kupují kvalitní vozy. Předřečník, který místo aby chránil sebe a své děti a koupil si jiné auto, tak to propije, je nezodpovědný. Asi bych se tím nechlubil - ale budiž.
Nový zákon slouží jen jako buzerace a důsledky budeme ještě dlouho léčit, jak jistě zjístit v září. Pan ve škodě 120 to nikdy nezjístí...

noname
1. srpna • 10:53

nikoliv, všichni inteligentní lidi co znám (včetně mě) už v červnu jezdili podle nových pravidel, aby se s nimi sžili a nenadávali prvního července, že musí koukat na tachometr jako jiná hovada

LOL
1. srpna • 6:40

až potkáš ve 160km/h Tatru naloženou železným šrotem, tak mi pak řekneš, jaké to bylo v tom bezpečném a kvalitním voze. Vidím, že jsi opravdu zodpovědný řidič.

Ford
2. srpna • 10:25

Tak to muzu rict, ze uz jsem neco takoveho zazil, kdyz muj byvaly sef urazil tiraku predni kolo na dalnici, jeli jsme asi 270, kdyz tirak pred nami zacal predjizdet a nam uz se ho nepodarilo podjet. nastesti jsme jeli pancerovanou limuzinou, takze jsme po sepsani s poldama jeli dal. Pokuta 1000 Kc. No neni to parada, kdyz to pojistovna zaplati?

Skyline
1. srpna • 8:41

Az ji potkas v 70 ve sve 120L, tak zavolej, jak to bylo bezpecne a zodpovedne. PS: kde vsichni ti debilove, obhajujici 411, berou ty nesmysly? "az potkas ve 160 km/h Tatru" - a proc by ji mel potkavat? Z ceho soudis, ze jezdi 160 na okreskach nebo ve meste? Nebo soudis podle sebe?

S.Zapletalová
1. srpna • 4:28

Zajímalo by mne,proč obyčejní řidiči se snaží zákon dodržovat a policisté jej porušují?! Koupila jsem si noviny,přečetla si změny a vyřešila jsem zadané testy.Jezdim36roků bez jediného přestupku a bez nehody.Stydím se za ty,kdo se na cestách chovají jako neotesanci.

Ada
2. srpna • 0:21

Soudruzko Zapletalova, a kolik jste za tech 36 let najezdila km? 3600? 7200? Vic uz asi ne, ze... Moje tchyne jezdi 52 let bez nehody. Za tu dobu ujela uz 30 km.:-P

Ford
2. srpna • 15:30

Ano, s tim nelze nez souhlasit. Kdyz nekdo za 36 let nedostal ani jednu pokutu, tak toho asi moc nenajezdil. Ja uz dostal pokutu v 10 zemich, takze bych vam o tom mohl vypravet B-]

Jirka VK
1. srpna • 7:29

... hahaha ... bez jediného přestupku, no tak to aby jste začala házet kameny. Náš zákoný rámec zná např. něco jako "lepší zlo". Viděl jsem jednou jak chlap vezl malýho kluka ze kterýho stříkala krev na okýnko auta. Dělal jeden přestupek za druhym. Je to extrémní příklad, ale na těch se nejlíp dokumentuje. To vy byste radši jela 50 a stála na červený, že ... hlavně že by ste byla čistá - nejste náhodou katolík??

azazel
1. srpna • 8:12

na takové situace pamatuje zákon a rozhodně nemůžeš být potrestán, pokud někoho vezeš do nemocnice (je-li to vážné)mimochodem, kolikrát si vezl někoho do nemocnice? Poukazování na extrémní případy, které zákon notabene řeší je docela trapné, nemyslíš?

Jirka VK
1. srpna • 8:40

... pánové nepoukazoval jsem na nedokonalost zákona, ale jen a pouze na imbecilní demagogičnost argumentu, že pani nikdy neudělala žádnej přestupek!

Detailista
1. srpna • 8:54

Jiříku, imbecilní je používat idiotské argumenty. Považuju za pravděpodobné, že paní - stejně jako 99% řidičů - naléhavý případ do nemocnice svým autem nevezla a nadto, pokud by takový případ nastal, z principu by žádný přestupek spáchat nemohla. Zeptej se maminky nebo tatínka, co je to "nouze" (případně konkrétně §14 tr. zák.)... :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka VK
1. srpna • 9:07

Všimnul sis vůbec, že jsem bez konkrétního paragrafu psal to samé co ty? Všiml sis někde, že bych s pani nesouhlasil? Tvrdil jsem snad, že jde o běžnou situaci? Na co prosimtě reaguješ? Já reagoval na to, že se tu jakési hovado bije v prsa, že je nejsvětější pod sluncem a z toho titulu že může kázat. A to co ty o pani tvrdíš bych teda zrovna nepodepsal. Právě tyhle hovada co si nastudojou předpisi a pak se jich striktně držej, jsou jedno z největších nebezpečí nejen na silnici!

Detailista
1. srpna • 9:12

Nikoliv, Jiříku, ty jsi napsal, že jsi viděl, jak řidič v nouzi páchal přestupky - to samo o sobě svědčí o tvé úrovni právního podvědomí. Ten řidič totiž žádný přestupek nespáchal, anžto byl v nouzi.
No a pokud považuješ člověka, který jezdí podle předpisů a používá to jako argument k chování policie a prominentů, za "hovado", jsi buď velmi mladý, nebo velmi tupý.
:-)

Jirka VK
1. srpna • 9:45

Jistě dobře víš v jakém slova smyslu jsem myslel "přestupek". To že to se snažíš slovíčkařit je jen důkazem tuposti tvé, z kteréhožto pohledu jistě mohu vypadat všelijak. Člověka který jezdí podle předpisů za hovado rozhodně nepovažuji - to mi podsouváš ty. Já jen konstatoval, že hovado je ta pani, když tvrdí že nikdy neudělala žádnej přestupek - chtěl bych jí vidět třeba na 5km/h které se stále v některých areálech vyskytují - a jestli jí to žereš ty, tak se k ní třeba modli - já z ní budu mít jen srandu a možná vztek, že ten hovadský argument používá, když se ohání proti hovadům jiným.

tex
1. srpna • 8:10

To je opravdu inteligentní reakce... s paní souhlasím, i když nevěřím že bez přestupku se dá jezdit... spíš bez pokuty... ať člověk sebevíc chce, občas někde něco "přestoupí"... ale teď k tomu krvácejícímu dítěti, v případě nouze (což krvácející dítě bezesporu je) zákon povoluje překročit limitovanou rychlost a i jet na červenou... tudíž stále bez přestupku... a pokud by jste narazili na policejní hlídku, ta má povinnost vás doprovit s majáky až do nemocnice.... takže váš argument ač extrémní je o ničom... stejný metr na všechny... i když já sám přiznám že po silnici 1.třídy ústí lovosice se prostě jet 90 nedá... a až mě chytnou... dobře mi tak :-)

Tomáš Marný
1. srpna • 8:03

Ona to paní asi myslela tak, jako bez přestupku, za který by zaplatila - ale tobě bude asi myšlení dělat potíže, že?

Jaroslav H.
1. srpna • 4:25

:-/Jako drtivá většina prostých českých občanů, vlastním udržovaný vůz Škoda 120 L, současný bodový systém si chválím, neboť okolní řidiči přecejenom zvolnili a jezdí pomaleji, přesto by mi vyhovovalo snížení rychlosti mimo město z 90km za hod na 80km za hod z důvodu zastaralého vozového parku zejména v chudých regionech a na venkově. Většina občanů těchto regionů vlastní staré automobily, neboť disponují nízkou kupní silou a na lepší nemají. Osobně mi vyhovuje rychlost mimo město do 65 až 70km za hod, neboť šetřím starý a unavený motor své Š120L a zároveň životní prostředí. Neboť při nižší rychlosti, automobily vypouštějí méně výfukových plynů. Na dálnici bych omezil rychlost na 110 km za hod neboť pro většinu vozidel je 130 příliš vysoká a nebezpečná rychlost.

Mirek
1. srpna • 10:38

Lidi, nedokazete rozeznat provokaci?

B
1. srpna • 10:54

UFFFFF! Já myslel, že to cos psal, jsi myslel vážně.... Ještě že ne... :-P

VL
1. srpna • 7:34

Pokud je Š 120 udržovaná, tak by pro ní neměla být problém 130 na dálnici, pro cestující už ovšem ano, ti by potřebovali chrániče sluchu.

Josef
1. srpna • 8:27

Ještě před rokem jsem vlastnil Š120 vyrobené v roce 1984. Když jsem ji prodával měla najeto 190000 Km bez generálkya do kopců jaké jsou u nás na Šumavě hravě jezdila plně naložená 120 km/h. To jen tak pro dokreslení předchozí úvahy.
Jsou však řidiči (hlacně ty s kšiltovkou za volsntem) pro které je rychlost větčí než 70 km/h již přímo vražedná. Jsou jiní řidiči, kteří i při rychlosti 130 km/h dokáží kolem sebe sledovat provoz a dění na komunikaci a bleskurychle na nastálé změny reagovat.
Nemyslím si však, že by se celý národ měl přispůsobovat raekcím a chování těch pánů s kšiltovkami za volantem.
Vzhledem k uržovanosti jednotilvých komunikací je někde nebezpečné jezdit 70 km/h (zvláště úzké silnice 3. třídy) a naopak jinde je max. povolená rychlost 90km/h zbytečně omezující (viz některé úseky silnic 1. třídy se širokými jízními pruhy.

Viki
1. srpna • 10:54

Brácha vlastnil Škodu 105 předělanou na plyn (ale mimo toho předělání na plyn bez úprav, tj. žádný tunning; snad jen otáčkoměr navíc) a ta byla schopná jet trvale 145 Km/h (dálnice, rovina) a špičkově (z kopce :-) ) až 155 Km/h. Hluk to byl pravda hrozný, ale člověk si časem zvyknul. Horší to bylo s podvozkem a daleko nejhorší byly brzdy - bezpečná vzdálenost byla skutečně dooost dlouhá... I když pohled na otáčkoměr trvale na dorazu taky nebyl moc uklidňující.
Jsem rád, že už to auto prodal, protože on těch rychlostních limitů docela využíval a Škodovky na to prostě nebyly stavěný...

Leo
1. srpna • 12:31

A na jaký plyn byla předělaná? Na oxid dusný? :-D

Yarda
1. srpna • 6:51

Také jezdím škodovkou 120 (ale na dálnici bych si s ní už netroufl). Pro tenhle vůz by nebyl problém poradit si s rychlostí i 100 až 110 km/h - pokud by to nebylo moc do kopce a nejelo plně naložené na dovolenou k moři. Ale kolik je silnic které by tuhle rychlost dovolily. Určitě ne třeba Chlumec -Hradec.

Frood
1. srpna • 5:13

To, že někdo jezdí nejméně 20 let starou popelnicí, která zkrátka víc jak 70 km/h nejede, neznamená, že touto rychlostí musí jezdit všichni. Nesouhlasím s názorem, že 130 km/h je pro motoristy nebezpečná a vysoká rychlost (s výjimkou řidičů podobných pojízdných vraků viz autor článku, na který reaguji). Domnívám se, že stávající rychlostní limity jsou vyhovující a pokud by se zlepšil stav českých dálnic, byl bych i pro zvýšení rychlosti tak na 150 km/h.

noname
1. srpna • 2:56

Co to zase plácáte. Silniční zákon řidiče nijak neomezuje, omezuje ty, kteří porušují nějaký předpis, stejně jako trestní zákon omezuje ty, kteří se dopouští třestného činu. Nechápu jak se může novinář a registrovaný deník pozastavovat nad tím, že za spáchání přestupku následuje trest a přirovnávat přidělení bodů k zastřelení na místě. Ještě jsem nečetl, že by nějaký deník napsal "když by se za krádeže v obchodech střílelo na místě, jistě by počet krádeží poklesl ještě více" a napadal tak tím zákon, který by určoval pokuty člověku, který opakovaně vykrádá obchody. Normální řidič prostě zákony neporušuje, člověk, který usedá za volant s tím, že hodlá porušovat silniční zákony nemá za volantem co dělat. Nová pravidla nepřináší v podstatě žádné omezující změny, naopak přidávají pár úlev (typu možnost 3 minutového parkování na vyhrazeném parkovišti), jediné co mění je výše trestů, která předtím byla "podle ksichtu, nálady policisty a úplatku", na nějakou úroveň, která má nějaký hmatatelný dopad. Padesátiprocentní úbytek mrtvých je jasným důkazem, že to bylo správné a pokles přestupků jen o 30% také že to nebylo ještě dostatečně přísné pro naprostou většinu řidičů. Samozřejmě jsou v zákoně některé přehmaty, typu 7 bodů za stání pro invalidy (imho by to mělo být tak max. za 2 body a i zde by měla být možnost 3minutového parkování bez pokuty), ale to je drobná prkotina ve srovnání s nedostatky předchozího stavu

direk
1. srpna • 12:28

Ano, i takoví moulové jako je Noname (on ví proč se podepsal rději takhle) se mezi námi najdou...
Samozřejmě že silniční zákon omezuje. Máte to v něm přímo napsáno: "omezení rychlosti, omezení vjezdu" a další. Jde o to jak moc jsou tato omezení, která omezují všechny řidiče, smysluplná.
Lidé, hloupé ovce, jako vy do puntíku dodržují vámi neustále omílaný zákon, který je ovšem nedokonalý, který je vytvořen v oboru naprostým laikem, Šimonovským. Normální rozumný člověk používá jednu důležitou věc - rozum. Když bude na prázdné dálnici značka 40 bez nějakého rozumného důvodu tak jí tam pojedete? Když je před nebezpečně vypadajícím úsekem na náledí mimo obec 90 tak tam pojedete 90? když bude v zákoně "skoč z okna" tak skočíte? Hloupé ovce bez vlastního rozumu ano, chytří lidé a zkušení řidiči ví moc dobže co dělat. Začátečníci, víkendoví a ostatní méně zkušení řidiči by také už z autoškoly měli vědět, že se mají držet trochu zpátky. Pokud ne neměli dostat řidičák, ale to už je jiná, další důležitá věc. Ve většině případu naprosto nedokonalý výcvik v autoškolách. Dnes dostane řidičák téměř každý bez ohledu na to je-li skutečně dobře připraven a navíc není problém si ho "koupit". víte vůbec kolik jezdí na silnicích lidí, kteří nikdy autoškolu nedělali a přesto mají řidičák? Jen já sám jich znám nemálo. Sem by se měl stát velkou měrou angažovat. Aktivní kontroly kvality výuky, dopravního značení, kvality vozovek a podporu obnovy národního vozového parku. Pokud máme jeden z nejstarších vozových parků v evropě a jsme v podstatě pojízné vrakoviště tak to také bezpečnosti provozu dvakrát nepřispívá, viz. výroky německého ministra dopravy. Který je mimochodem ve své moboru odborník, ne jako u nás kde je kozel zahradníkem.
Nebo třeba výroky ministrů dopravy francie a anglie, že tyto vyloženě tvrdě represivní systémy jsou "zajímavým úkazem vyskytujícím se v postkomunistických zemích".
Situaci na silnicích nelze řešit pouze restrikcemi a represí. Je potřeba pracovat na celém systému a na kvalitním výcviku a osvětě, jak je to běžné ve vyspělých zemích. Totalitní minulost která byla plná restrikcí a represí je ve většině z nás stále ještě zakořeněna a spousta lidí se stále snaží řešit problémy tímto neefektivním a dávno přežitým způsobem. Bohužel je mnoho takových lidí stále ještě na vysokých postech s rozhodovacími pravomocemi. Není proto divu, že se na nás obyvatelé vyspělých západních států stále ještě dívají jako na nedospělou demokracii.

Rock
1. srpna • 11:23

Az nekde prehlidnes mazane ukrytou 30 a projedes kolem 80 a na pul roku ti seberou ridicak, budes porad mluvit o primerenosti trestu?
Predchozi stav byl vyhovujici, jen policie a spravni organy nevyuzivali moznosti, ktere jim zakon daval.

p0etrik
1. srpna • 11:31

Presne tak, predchozi zakon byl sam o sobe zcela dostacujicim nastrojem, akorat jej nikdo nevyuzival. Ono 3x a dost za zavazne prestupky bylo k bodovemu systemu, jak by fungoval kdyby byl nastaven spravne, zcela ekvivalentni.Soucasny system bohuzel sankcionuje prevazne jednani, ktere sice neni tak nebezpecne, ale da se snadno dokazat, zmerit, atd. Proste usnadnuje buzeraci namisto toho, aby byla policie a spravni organy opravdu tlacena k postihovani nebezpecneho jednani, ktere zpusobuje nehody.

p0etrik
1. srpna • 11:13

"Normální řidič prostě zákony neporušuje, člověk, který usedá za volant s tím, že hodlá porušovat silniční zákony nemá za volantem co dělat."No to potom tech normalnich ridicu mame u nas sakra malo... :-D
Obecne neni problem predpisy dodrzet, ale uz je problem je dodrzet ve chvili, kdy si silnicari delaji co chteji. Pokud nejaky idiot da na rovny naprosto prehledny usek silnice, siroke tak, ze se na ni pohodlne vejdou vedle sebe ctyri auta a na ktere projedou ctyri auta za hodinu, padesatku, protoze se mu v delce 1m vysypalo asi 20cm krajnice, tak nemuze cekat, ze tam budu na tech 50 brzdit a pak se zase dve minuty na 90 rozjizdet (vcerejsi zazitek).Porad je to jenom o rychlosti. Ono je snadne problem zjednodusit prave jenom na rychlost. Je to jednoduche, je to prirozene, ale je to totalne blbe. Polovina mrtvych na nasich silnicich je zpusobena nespravnym predjizdenim, nedanim prednosti v jizde a "nespravnym zpusobem jizdy", pod ktery se nakonec muze schovat naprosto cokoliv. Treba drcnuti do cyklisty, ktery nema helmu, ve 20 km/h, vbehnuti ditete do silnice spoza auta, ale treba taky usnuti za volantem a naraz do billboardu.
Druha polovina mrtvych je zpusobena "neprimerenou rychlosti". Tedy ne rychlosti vyssi nez aktualni limit, ale neprimerenou situaci a "stavu a povaze vozovky", jak s oblibou rika nase dopravni policie. Ac je to u nas docela s podivem, a kdyz ctu nektere zdejsi prispevky tak nevim jestli je to spravne, ale zakon tak nejak predpoklada ze ridic je myslici tvor, ktery nehledi jen aby jel "do limitu", ale ktery je schopny zpomalit, kdyz se blizi prudka zatacka. Uvedomte si ze dost nehod i dokonce na TV Nova zacina slovy "ridic nezvladl rizeni, vyjel ze silnice, pri narazu byl vymrsten z auta a na miste zemrel".Tak je to i se zakonem. Je totiz udelan neridicem pro neridice. Neridic se citi ohrozen, kdyz jede na silnici I. tridy 70 km/h, ale nepripusti si, ze je to on, kdo ma "maslo na hlave". Radeji zcela sobecky prosazuje, ze misto toho, aby sam zrychlil, je radeji "spravne" zpomalit vsechny ostatni. Nepripusti si, ze ten pocit ohrozeni prameni hlavne z nedostatku zkusenosti a z toho, ze ma navic strach, aby nahodou neporusil nejaky predpis a nebyl tam zrovna policajt.Zadnym zakonem a represi se dlouhodobe neda situace na silnicich resit. Jiste, nejaka represe byt musi, ale to ma byt az posledni vec, ne prvni. Podivejte se treba na USA, kolik je tam vsude policajtu, jak drakonicke maji tresty, ale presto je to zeme s obrovskou mirou zavazne kriminality. Represe dlouhodobe proste nic neresi. Naopak jedinne co ma smysl jsou tzv. "Dopravne technicka opatreni", trestani prestupku, ale PRISNE trestani jen takoveho chovani, ktere zcela zjevne nekoho primo ohrozuje. Soucasny postup je, ze kdyz se v nejake zatacce dvakrat za sebou vyleti do lesa nejake ozrale hovado, ktere ji projizdelo 120tkou misto 60tky, ve ktere se da jeste rozumne projet, tak za 14 dni se tam objevi znacka (40). Jenom proto, ze se nasel kripl, ktery nevi, ze ozraly za volant nesmi a ktery by tu (40)tku stejne nedodrzel. Timto jsou za jeho blbost trestani vsichni. Druha moznost je dat do one zatacky svodidla a znacku doporucene rychlosti na 60 km/h. Je to sice drazsi, ale zachranuje to zivoty a nikoho to nebuzeruje. Rozumny clovek si na tech 60 pro jistotu zpomali, no a zbytek zachrani ta svodidla.Dalsi problem je stav nasich silnic. Zkuste udelat prudky vyhybaci manevr, jestlize nekdo jiny udela nejakou blbost, kdyz jedete v 10cm hlubokych kolejich. Nemozne. Totez plati pro zalatane rozbite silnice, na kterych je jakekoliv presne vedeni vozidla iluzi, nehlede na to, ze ridic se z 80% koncetruje na to, aby nejakou tu diru nevybral a nestaci sledovat provoz v takove mire, v jake by mel. Takove useky se pak projizdeji rychlosti 5 km/h (obzvlast pikantni je videt tatru 6x6 jak jede na silnici I. tridy krokem, aby si neurazila kolo). Druhou moznosti je stejny usek "proletet" rychlosti nad 150 km/h, kdy uz tlumice nestaci reagovat na chybejici kus vozovky pod kolem, a auto diry proste preleti.

soptik
1. srpna • 10:29

no výtečně, konečně rozumné slovo, pokud člověk jezdil podle předpisů i předtím, tak pocítí rozdíl jen v tom, že si po nastartování musí vždy i rozsvítit, takže souhlasím do puntíku

0ndra
1. srpna • 9:08

silniční zákon mě omezuje a to přesto že jezdím podle předpisů, protože se najde dost lidí, kteří se tolik bojí postihu, že na 90 jedou klidne 60... a to mě omezuje

Mirek
1. srpna • 10:00

Jaka hruza. Takova zvule. Na silnicich jezdi pomale auta. Skutecne by jste vymenil 60 mrtvych za moznost beztrestneho prekracovani predpisu?

Skyline
1. srpna • 11:14

Pokud tomu dobre rozumim, jsi i ty stejna zruda - radsi vymenis mrtve za moznost jezdit autem. Pokud by se totiz auta zakazala kompletne, nebyli by zadni mrtvi - to by bylo super, ne?

Tonda
1. srpna • 17:41

Je to úchyl, Mireček.. a furt prudí. Hrůza.

xXx
1. srpna • 11:12

Ja ano.

JJ
1. srpna • 7:59

Na ja... Takové norimberské zákony také slušné Árijce neomezovaly. Jen ty neslušné, co třeba chtěli žít se Židem či jiným untermenschem a páchali tak trestný čin. Zákon je zákon a nedá se nic dělat. A jak krásně se nám ta rasa pročistila, nicht wahr? :-(S těmi krádežemi jste trochu vedle. V případě krádeže jste trestán za to, že někomu způsobíte škodu. Pojedu-li po otevřené rovné silnici 100km/hod místo 90km/hod, nikomu neškodím a nevidím důvod, proč bych za to měl být buzerován. Klidně bych zavedl podobný princip jako v Říši na dálnicích. Limit (klidně těch 90, leckde by se dalo i 100) je doporučení a v případě způsobení škody či ohrožení někoho jiného by se to bralo jako přitěžující okolnost (s patřičně přísnými opatřeními). Trestat preventivně je blbost, nota bene omezí-li se to na nezávažné, jen snadno detekovatelné záležitosti.To, co zavedl zákon 411 na silnicích je obdobou situace, kdy byste se před vstupem do obchodu musel svléknout do spodního prádla, protože v oděvu máte přece kapsy a mohl byste případně v obchodě něco ukrást a v těch kapsách pronést ven. Určitě se shodneme na tom, že kdyby se toto zavedlo, počet a závažnost krádeží v obchodech by výrazně poklesly.

klasik
1. srpna • 10:55

To, o čem píšete ve 2 odstavci řeší zákon o přestupcích ve stati o silniční dopravě. Stačilo by jej uplatňovat v praxi. Ale když jde především o peníze, tak to, bohužel, vypadá tak, jak to vypadá.

azazel
1. srpna • 8:08

když už jsme u toho střílení...co byste říkal, kdyby se někdo procházel po ulici a sem tam vystřelil do davu lidí
také byste tvrdil: Vždyť ještě nikoho netrefil, tak prož by za to měl být buzerován ? Trestat preventivně je přeci blbost.Možná se to zná přehnané, ale řidič který jede 150 místo 50ti dělá "přesně" tohle, prostě namátkově střílí - jistě, možná nikoho netrefí...

...
2. srpna • 5:20



Azazeli, ty dable ! :-)


OK, zpatky na stromy, ehm. k zakladnim principum prava:


Nutnou podminkou toho, aby ve svobodne demokraticke spolecnosti bylo neco zakazovano/trestano zakonem/vyhlaskou jako prestupek/trestny cin, by vzdy mel byt:
1) umysl zpusobit skodu a/nebo
2) skutecne vznikla skoda


Rozumny zakon ve svobodne demokraticke spolecnosti by tedy trestat jen to, co splnuje 1) nebo 2). (!)


Jde o tohle: Kdyz strilite do davu, jednate tak prokazatelne s umyslem skodu zpusobit. A proto je jedno, jestli skutecne skoda vznikla - pokud skoda nevznikne, je to navzdory Vasemu umyslu. Cili uz Vas 'cin s umyslem zpusobit skodu' sam o sobe je pro spolecnost nebezpecny a proto taky trestny i bez skutecne vznikle skody.


Naproti tomu kdyz jedete po dalnici rychlosti treba 150 km/h a odpovida to stavu a povaze vozovky, je naopak vysoce pravdepodobne, ze Vasim umyslem neni zpusobit skodu, zadna skutecna skoda takovym jednanim z Vasi viny bezne a typicky nevznika a Vas cin tedy neni pro spolecnost nebezpecny a nemel by tedy byt zakazan ani trestan. (!) ;-)


Cili v naproste vetsine pripadu je nesmyslne, nespravedlive a hloupe postihovat za rychlou jizdu nekoho, kdo tim nezpusobil zadnou nehodu ani skodu.


Jediny ucinny a spravedlivy postup je velice tvrdy postih/represe viniku dopravnich nehod, rozhodne ne preventivni kolektivni trestani/pokutovani ridicu, kteri zadnou skutecnou skodu nezpusobili.
(Kolektivni vina je opet v rozporu se zakladnimi principy prava, to by melo byt vzdy o individualni odpovednosti.) (!) :-O


Ze novy zakon vyrazne zvysuje korupcni chovani policie je snad jasne; vliv na bezpecnost silnic bude docasny a nevyvazi trvale zpomaleni dopravy, snizeni propustnosti silnic, vyssi korupci policie atd. :-(


Ale to uz je o tom, co jsou 'chytraci' ze socialistickych, komunistickych a katolickych stran schopni populisticky vymyslet a nacpat do zakonu. Oni vi prece nejlepe, jak mame my ostatni zit, co vse musime a nesmime, jak utratit nase penize misto nas, a nejlip kdyz k tomu vsemu schvalovani, zakazovani, regulovani, kontrolovani a trestani bude potreba hodne zbytecnych uredniku a razitek a vytvori to hodne trafik pro zaslouzile soudruhy, ze. 3-[


(jeden z nejdulezitejsich principu prava - Kazdy zakon, ktery neni nezbytne nutny pro chod spolecnosti, je nastrojem, kterym Vas vlada (typicky socialisticka) pripravuje o dalsi kus Vasi osobni svobody.) (!!)


Hezky den vsem B-]






"Any society or individual who sacrifices liberty/freedom to obtain safety, deserves neither and will lose them both."
Benjamin Franklin



Skyline
1. srpna • 8:37

To, cos napsal, je demagogicky blabol. Obracis, co napsal JJ uplne jinam. Takze znova: 100 misto 90 je zlocin? 55 misto 50 je zlocin? 35 misto 30 je zlocin? Nikdo neobhajuje dementy, jezdici NEBEZPECNE. Ale to z cisel poznat neni, vime azazeli? Chapu, ze prumerny debilni volic Pablbka zajasa, kdyz se dozvi, ze "pirat prekrocil rychlost o 30 km/h" a rad bych ho hned videl na popravisti, ale uz ho nezajima, ze se tak stalo na zapomenute 30 ve 3 rano na dalnicnim obchvatu. Ja jsem takhle nedavno prekrocil rychlost mimo mesto o 60 km/h a nepripadam si jako pirat - proste za propadenym kanalem nekdo "zapomnel" dat konec omezeni na 30 a do nejblizsi vesnice cca 2 km jsem opravdu tricitkou jet nehodlal (zrychlil jsem na miste, kde omezeni zacinalo pro protismer, protoze za timto mistem zjevne nemelo smysl). Primitiv by ale mel jasno - nedodrzel jsem zakon, tak ke zdi, ze? OSOBNI ZODPOVEDNOST je to, co tady zoufale chybi a proto neverim, ze dlouhodobe zakon prinese neco pozitivniho. Mozna se bude bourat v nizsich rychlostech a tak misto mrtvol budeme mit vozickare, ale pocet nehod zjevne nijak vyznamne neklesa, protoze stat se nesnazi o snizeni jejich poctu, ale o zmirneni nasledku a okradeni lidi o penize. Kdyz to situace vyzaduje, ma ridic povinnost snizit rychlost. Kdyz to situace umoznuje, je ovsem povazovan za nesvepravneho a zvysit rychlost nemuze. A tak se najde spousta dementu, kteri jezdi 50 i tam, kde je bezpecna tak maximalne 40 a maji pocit, ze je to v poradku, protoze prece tolik se jezdit muze a oni zakon neprekracuji. Sice pak nekoho nabouraji, ale kdyz nikdo neumrel, tak je to OK, ze?

martin
1. srpna • 12:56

prosim vas, o akych zlocinoch tu placate? kto okrem vas tvrdi, ze ist 100 miesto 90 je zlocin?okrem toho by ma celkom zaujimalo, aku rychlost by ste vy toleroval. 55 miesto 50 je v pohode. 60 asi tiez, mozno aj 70. ale mozno by nevadilo ani 80, co myslite... fakt neviem, co riesite, proste kde je 50, tak mate jazdit 50 a koniec. pokial si nie ste isty, jazdite pomalsie.tym som nechcel povedat, ze zakon a pristup k doprave je spravny. osobne si myslim, ze policia alebo kto zodpoveda za znacenie by mala dostat najvacsiu pokutu. vela krat su totiz obmedzenia rychlosti uplne neadekvatne. a to je podla mna najvacsi problem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
1. srpna • 13:36

Ja si ale jisty jsem, podle tve logiky tak muzu jezdit rychleji, ne? Sorry, ale s blby, kteri melou "kde je 50, mate jezdit 50 a konec" se nehodlam dal vybavovat, tobe proste pouzivani rozumu nic nerika a kdyz dam na dalnici omezeni na 30 a pak nedam ukoncujici znacku, pojedes tech 30 klidne z Bratislavy az na hranice. Holt nejsem vojak, mam hlavu a tu pouzivam. Uz jsem za vikend zachranil dvema lidem spoustu bodu a penez tim, ze jsem nebyl jen tupy idiot jako nekdo, ale myslel jsem za ne. Doufam, ze te nepotkam v provozu.

martin
1. srpna • 18:02

myslim, ze z vasho prejavu sa da celkom pekne vycitat, co ste zac. preto ja dufam, ze zase nestretnem vas a to nie len v provozu.

noname
1. srpna • 10:49

ne, není to zločin, je to přestupek ohodnocený velmi malým množstvím bodů. Je to ekvivalentní krádeži bombónů v obchodě. a přirovnávání naprosto běžné přestupkové normy která nijak neovlivňuje princip lidských práv a svobod s nacistickými zákony je nesmyslná demagogie non-plus ultra.
Jestliže je někde špatně značka, můžete si stěžovat.
P.S.: značka omezení rychlosti končí i značkou konec obce, křižovatkou atp.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
1. srpna • 11:12

Dalsi idiot, jinak to napsat nejde. a) Jen idiot muze mluvit o kradezi vs. prekroceni rychlosti jako o srovnatelne veci. Asi te bude muset nekdo okrast, abys pochopil rozdil. Takze nesmyslna demagogie non-plus ultra je tvuj prispevek, navic bych opravdu rad videl, kde jsem o necem takovem psal. Nebo ze by ti temno v hlave neumoznilo poradne cist, stejne jako Mirkovi?b) jestlize je nekde spatne znacka, muzu si sice stezovat, ale pripadne body ani penize mi uz nikdo nevrati.PS: jsi opravdu idiot, kdyz nevidis, ze prave to jsem ve svem prispevku napsal a nic noveho mi nerikas.

xXx
1. srpna • 11:11

Neni to ekvivalentni kradezi bonbonu v obchode. Kradezi (jakoukoli) nekomu vznikne skoda. Samotnym porusenim nejvyssi povolene rychlosti nikomu zadna skoda zpusobena neni.Mohl byste nam vysvetlit, PROC je srovnani normy, ktera podle vas nijak neovlivunje princip lidskych prav a svobod (jen podle vas, podle mne ano, nebot moje svoboda podle mne konci tam, kde zacina svoboda nekoho jineho, ale ani o fous drive) s nacistickymi zakony nesmyslna demagogie? Jiste, budete zde argumentovat dopady na spolecnost, nicmene PRINCIP zustava stejny.

Mirek
1. srpna • 10:35

Jeden prijde se strilenim ridicu, druhy s Norimberskymi zakony a jeste ostatni obvinuje z demagogie. Jakou hovadina se tady jeste bude publikovat aby se zakryl ten fantasticky vysledek minus 60 rodinnych tragedii za jediny mesic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MIZ
1. srpna • 21:37

Jakých minus 60?? Kde to kruciš pořád berete, v Rudém Právu? NELZE přeci statisticky věrohodně porovnávat jen kalendářní měsíc podle stejného měsíce v kalendáři před x lety. Ano, je to mediálně vděčné, ale není to průkazné. Nebo snad věříte tomu, že jediné, na čem závisí počet nehod je kalendářní datum?? :-O To potom klidně můžete porovnávat i pondělky, není-liž pravda? Jak už tu někdo psal: V pondělí 19.6. 1 mrtvý, v pondělí 26.6. 1 mrtvý a v pondělí 3.7. 2 mrtví! Počet úmrtí se po zavedení nového zákona zdvojnásobil. Ale kdo takový titulek protlačí, že?

direk
1. srpna • 12:47

Věřte, že tento výsledek je jen dočasný - alespoň v takovéto výši. Že to bude v dlouhodobém měřítku 5 - 10% to není až takový úspěch jako by mohl být smysluplnou prací na celém systému od výcviku přes stav komunikací až po kvalitu vozového parku jako je tomu ve vyspělých západních zemích.
Tady jde o to jak toho výsledku dosáhnout! Jestli posttotalitními metodami jako represe a restrikce nebo vyspělými metodami západních zemí jako je práce na celém systému a jeho odbornému a smysluplnému nastavení. S ohledem jak na bezpečnost tak plynulost. Na systému musí pracovat odborníci - experti z oboru a ne laici, politici s úplně jinou specializací a "bývalí" komunisté jako Šimonovský.

Skyline
1. srpna • 11:08

Nezaznamenal jsem jedinou reakci na muj prispevek, jen bezduche napadani z norimberskych zakonu, o kterych jsem nemluvil. Chce to vic cist a min paroubkovskeho temna v mozku.

Pavel
1. srpna • 6:54

Vážený pane, až nebudete mít nohy, tak budete sakra rád, že máte vyhrazené místo na parkování. 7 bodů je v tomto případě naprosto v pořádku, protože pokud je někdo tak bezohledný (nebo líný udělat pár kroků navíc), tak si nic jiného nezaslouží. Podotýkám, že nejsem nijak tělesně postižený.

Ford
2. srpna • 9:55

Myslim, ze okamzite odebrani ridicaku za stani na miste pro invalidy je docela tvrdy trest. Hned vysvetlim proc. Vozim obcas invalidni tchyni a za ta leta se mi dvakrat stalo, ze jsem zapomel vytahnout karticku invalidy a dat ji na viditelne misto. Jednou se mi to podarilo mestakum vysvetlit, a podruhe ne. Je tohle spravedlnost? :-(

noname
1. srpna • 10:44

vážený pane, mám ve svém okolí spoustu invalidů a nikomu z nic by nevadilo, kdyby pro místo pro invalidy platilo stejné "omezení" jako u jiných parkovacích míst, tj. že je na něm možné 3 minuty parkovat, v případě ale, že přijede majitel, je třeba místo opustit. Čekání max. 3 minuty by jim nevadilo a chápou, že kvůli tomu, že někde jednu hodinu denně parkují je nesmysl blokovat místo na celý rok.
A co se týče počtu bodů - trest by měl vyjadřovat zejména "společenskou nebezpečnost" a společenská nebezpečnost zastavení na vyhrazeném místě je nulová. Když někoho dvakrát chytnou že jede v obci 100, tak dostane méně bodů než někdo, kdo na minutu zastaví na místě pro invalidy, protože vysazuje u obchoďáku spolucestujícího. A to je trochu trapné.

Juhelhe
2. srpna • 14:58

Já ti dám nulová nebezpečnost, ty duševní kryple3-[3-[3-[

Mirek
1. srpna • 10:22

Trochu problem je, ze krome 7 bodu (budiz) je tam jeste ztrata ridicaku na pul roku. To je preci jenom trochu moc. Ta znacka se da klidne treba v noci prehlednout. Meli bychom trestat ty, kteri tato mista vyuzivaji systematicky - tzn. odejmuti ridicaku treba po druhem stejnem prohresku. Ne prehlednuti, ktere sice zpusobi nekomu velkou neprijemnost, ale na zivote ho neohrozi.

x12345678
1. srpna • 13:00

Nemyslím si že je to moc. Je to jedna z mála změn v zákoně, která má logiku. Neoprávněným obsazením místa pro tělesně postiženého řidiče se kdokoli dopouští bezbřehé bezohlednosti, a to tvrdím i s vědomím, že řada vozidel je označena modrým logem aniž by převážela osobu se ZNAĆNÝM tělesným handicapem. V tom je ale nedokonalost systému omluvitelná, dřívější verze rozdělení postižených na hluché, slepé, imobilní atd. bylo chaotické. Pořád je menším zlem, když na vyhrazeném místě zastaví astmatik s legálním označením, ač mu právě dojít o pár metrů dál okamžitý zdravotní stav umožňuje, než kdyby se dále složitě filtrovalo.Bodový systém má podle mě především tu nevýhodu, že slepě postihuje i ryze technické přestupky s absolutně nulovou mírou nebezpečí pro kohokoliv. Daleko raději bych přijal bodový systém, který by body přiděloval pouze v případě, že silniční dozor řidiči nezpochybnitelně prokázal, že s přestupkem byl spojen vznik konkrétního ohrožení bezpečnosti a/nebo plynulosti provozu. Tedy jinak řečeno:
- nepřidělovat body za 84km/h ve 3hodiny ráno na liduprázdné Jižní spojce, přidělovat body za bránění jinému v předjíždění nedodržením dostatečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla.- nepřidělovat body za předjíždění cyklisty bez levého blinkru, pokud nikde nikdo jiný nejede (znamení se významově přeci dává NĚKOMU), přidělovat body za vjetí do křižovatky, pokud za ní nemohu pokračovat v jízděatd, tisíc dalších případů není třeba citovat

neweroc
1. srpna • 12:01

No, pokud přehlédnete značku, u které parkujete, ať už v noci nebo ve dne, je myslím odebrání řidičáku zcela namístě - bez ohledu na to, jestli je to vyhrazené parkování pro invalidy nebo něco jiného :-D

nax
1. srpna • 8:12

Nic proti invalidum, jsem rad, ze je tu pro ne spousta parkovacich mist.... nadruhou stranu, neni jich uz ted az prilis? Proto by mi ani nevadilo moznost zastaveni na 3 minuty. Ovsem ne stani.Rovnez souhlasim, ze ti co parkuji na mistech pro invalidy jsou hovada. Ale 7 bodu? Podivejte se za co se tolik bodu jeste dava.

Rudidlo
1. srpna • 9:05

Pokud máte pocit, že parkovacích míst pro invalidy je málo, uvedu jednu krátkou informaci, která zdánlivě z daným témetem nesouvisí.Bývalá ministryně zdravotnictví prosazovala snížení lůžek v dětských nemoscnicích s tím, že úmrtnost dětí při a krátce po porodu se snižuje. Tento argument je však naprosto zcestný. Vzhledem k tomu, že se snažíme zachránit život každého dítěte, klesá úmrtnost novorozencvů, ale razantně se zvyšuje počet dětí postižených už od narození nebo dětí, u kterých se projeví nějaká vada například v průběhu dospívání. To se pak dělají statistiky :) O těchto věcech se prostě v médiích nemluví, protože nikdo nemá zájem o jejich publicitu. Faktem je, že zdravotně postižených dětí přibývá. Za 10 - 20 let bude míst pro invalidy málo.

klasik
1. srpna • 10:50

Jsou lidé, kteří roupama nevědí co dělat. Kdyby to věděli, neriskovali a nehazardovali se sebou, jistě by invalidů zázračně ubylo.

LOL
1. srpna • 6:37

naprostý souhlas. Už jsem tu něco podobného v jiné diskusi taky psal.

Kuba
1. srpna • 10:19

Jasne, zakony je proste potreba dodrzovat. S BMW 745i jezdit po plzenske dalnici max 130, nezpochybnovat vedouci ulohu KSC, platit vypalne za kazde prazdne DVD medium, nenakupovat zlato za hranicema, balit pecivo, atd...

LOL
2. srpna • 7:35

Milý Kubo, je fakt, že mám k dispozici výkonný počítač za více než milion (skoro přesně 1,5mega), dostatečně opravňující k tomu, abych s ním pomocí bruteforce lámal hesla k webmailovým schránkám (a věř mi, že takovéhle "tasky" na tomto stroji odsýpají velmi rychle)? Já se domnívám, že nikoliv.Bohužel komunistický duch čpí právě z tvých názorů, Orwellova farma zvířat, kde všichni si jsou rovní, ale nekteří s 745i rovnější. Rychlostní limity jsou už přes 10 let stejné, takže opravdu nechápu, oč ti vlastně šlo. O beztrestné porušování předpisů?PS: i špatný zákon je zákon. To mnozí soudruzi (a počítám mezi ně i tebe) v tomhle absurdistánu ještě nepochopili. po revoluci si většina národa vyložila, že "odteď se můžu 'svobodně' chovat jako se chovali komanči". Problém vyrovnání se s komunismem není v tom zakázat KSČ(M) a pověsit Grebeníčka na kandelábru, ale pochopit, že v každém z nás je větší nebo menší kousek komunisty "sovětského typu" a snažit se ho zbavit.

dzelot
1. srpna • 10:08

Člověče co plácáš nejsi taky KDU-ČSL tam jsou samí takoví odborníci. Nový zákon nejen omezuje lidi svými nesmyslnými drobnostmi za které platí velké pokuty,ale je to zákon doslova a do písmene šikanující řidiče a vymyslet ho mohl v této podobě jen vůl,nebo někdo KDU.Vyjmenuji tě desítky případů, kdy jednotlivé § jsou nesmyslné a šikanizující.

Mirek
1. srpna • 10:57

Mozna by jste si meli precist i puvodni predpisy. Najdete tam desitky paragrafu, ktere jsou nesmyslne a sikanizujici. Jenomze holt medialni vymyvani mozku je medialni vymyvani mozku. Z diskuze by se mohlo zdat, ze po prijeti noveho zakona nastalo na silnicich peklo. Policie sikanuje ridice, hromadne je zastavuje a pokutuje za prkotiny. Skutecnost - krome zklidneni dopravy a rozsvicenych svetel jsem zadnou zmenu nezaznamenal. A nezaznamenali ji urcite ani ti, kteri tu pisi litanie o katastrofalnim zakone.

LOL
2. srpna • 7:21

přesně tak.a BTW, "KDU" rozhodně nejsem :-D

Mirek
1. srpna • 2:44

60 zachranenych zivotu, ale na vyrovnan se s timto bezprecedentni vysledkem Vam staci 2 radky. Zbytek clanku venujete demagogii a priblblym blafum o strileni ridicu. Uz dlouho mne zadny clanek tak neznechutil. Seradte si nekdy 60 lidi vedle sebe a pak se zamyslete jestli by bylo prijatelnejsi kdyby ti lide byli mrtvi, nebo by jste radeji zaplatil pokutu za mene zavazne prestupky, ale ti lide by prezili. To je totiz presne to co se stalo. Ty vysledky jsou jednoznacne a ani 10 takovych clanku, ktere se je pokousi demagogicky zpochybnit s tim nic nenadela

elipsoid
2. srpna • 20:16

Absolutní souhlas. Vážně by mě zajímalo, jestli p. Ondrášik těmito články mluví za celou redakci.

Radek Ondrášík
2. srpna • 20:28

Ohledně nového silničního zákona jsme v redakci jednotní a máme na věc v podstatě stejný názor, který se liší pouze v drobnostech a detailech.

Juhelhe
2. srpna • 14:42

Naprostej souhlas. Oni na Autorevue velice rádi testují na dálnicích maximální rychlost vozů a rychlost nad 200 km/h není vyjímkou. Asi nemají peníze na pronajmutí letiště, tak tady melou takový zhovadilosti, až se z toho člověku chce blejt. FUJ ONDRÁŠEK, FUJ AUTOREVUE3-[

Radek Ondrášík
2. srpna • 20:27

... Ondrášík ;-)

Tomas Marny
1. srpna • 16:40

A ja vam zase tvrdim, ze za znizenim poctu nehod je hlavne CERVENEC, obdobi dovolenych a bezprecedentni pocasi. Pokud nejake dusledky zakona znizi pocet mrtvych v listopadu a na snehu, pak se vam tady verejne omluvim. Ted ale rikam, ze spolu s dalsimi nekritickymi obhajovateli paskvilu 411 kecate hovadiny. Novy zakon NIJAK nepomuze zachranit zivoty. Novy zakon dal jen policajtum do ruky delsi klacek na to, aby na "jistych mistech" postavili radar a tak splnili plan pokut a nemuseli se zaobirat nejakym trapnym nahanenim hovad co predjizdeji pres plnou a horizont v prudke zatacce.
Krutou realitou vsedniho dne totiz je, ze policajti se NIKDY nepostavi na misto kde se stavaji smrtelne nehody. Protoze na takovem miste jede jako prase jeden clovek za den. Ti ostatni a normalni tam jedou 50. A tak by policajti nesplnili plan vyberu pokut. Proto je snadnejsi postavit se s radarem na ctyrproudou vypadovku kde se nehoda stala naposledy v prosinci na naledi a vybirat za 53 km/h...

Honza
1. srpna • 10:20

Plně souhlasím. Jsem zvědav, kdy tady připustí, že nový zákon může za snížení nehodovosti a zachraňuje životy. Bez dalšího zlehčování.
Jsem velmi znechucen tímto webem, redakce by se měla vážně zamyslet nad tím, co zveřejňuje - evidentně se umírání lidí snaží bagatelizovat jen proto, aby jejich redaktoři nepřišli o řidičák za nezákonné chování.

jogurt
1. srpna • 12:29

Připouštím, že za snížení počtu a následků nehod ve statisticky nevýznamném období jediného měsíce, konkrétně července 2006, může gigantická mediální kampaň vedoucí především k zastrašení řidičů, spojená s nevýznamnou novelou již dříve nekvalitního zákona. Spokojen?

Honza
1. srpna • 12:40

... a to zapřičinilo pokles zranění o statisticky nevýznamou třetinu a zachránilo statisticky nevýznamných 57 životů. Spokojen:-))

jogurt
1. srpna • 13:22

Vytrženo z kontextu. samozřejmě, že jsem spokojen s tím, že 57 statistických osob statisticky ještě žije. Budu spokojen, když statisticky nevýznamná čísla budou časem statisticky významnými. Vzhledem k vývoji nehodovosti od druhého až třetího týdne platnosti zákona se ovšem obávám, že doba statisticky významného přínosu zákona bude statisticky nevýznamná, a že po uplynutí statisticky nevýznamné doby se statistika nehod již dnes pomalu ale jistě blíží minulým číslům ze statisticky významných období. A to přesto, že zatím ještě statisticky významný počet řidičů nedodržuje zákon celý, ale jeho rychlostní pasáže, což sleduje statisticky významná část psychomasáže i uniformovaného dozoru.
Křívka kázně se ovšem statisticky významně začíná přiklánět k době před platností novely zákona.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
1. srpna • 19:14

Sakra, na proniknuti to spletitostvi vaseho prispevku aby si clovek vzal dovolenou a byl aspon docent:))))) Ale jinak mate pravdu, navic nadherne napsanou:)

p0etrik
1. srpna • 9:56

Nechapu jak muze to, ze JA nekde zaplatim pokutu a dostanu par bodu, muze zachranit zivot nejakemu jinemu cloveku. To jako ze se na nej nejak skladame a kdyz zaplatime dost, prijde Buh, Allah, Jehova ci Budha (zvol dle sve viry) a zachrani jej ze sparu smrti?

Mirek
1. srpna • 10:16

Prestoze vy to nejste schopen pochopit v realu se presne to udalo. Nic si z toho nedelejte. Ja take nechapu teorii relativity a ona presto spolehlive funguje.

MIZ
1. srpna • 21:15

Teorie relativity se pochopit dá, protože je to logická konstrukce. Kde je logika v chování policie? Měří a tvrdě postihují překročení nominální 50ky zásadně na rovných, širokých, přehledných, bezpečných úsecích. Máte to za 2 body a 2 kKc, kdyz jedete 66 tam, kde je to v obci, přestože tam nejsou ani křižovatky, ani chodci, ani cyklisté. Máte to za 1 bod, když zapomenete rozsvítit při přejezdu mezi 2 parkovišti u 2 sousedících supermarketů. Je špatné, že se činnost policie zaměřuje pouze na takovouto buzeraci a šikanu. Ale je horší, že ji to legislativa umožňuje!

p0etrik
1. srpna • 11:47

Ne, presne tohle se neudalo. Nikdy jsem zadnou pokutu neplatil, jezdim porad stejne jako driv. Opet se ptam, jak muze to, ze mne nekdo bude buzerovat za 55 km/h nekde na vypadovce, zachranit nekomu jinemu, na jinem miste CR, zivot?

neweroc
1. srpna • 11:57

Protože do statistiky se promítá celek. A vy, navzdory své vševědoucnosti a všudypřítomnosti nedohlédnete do všech konců :-P Pokud si koupíte ledničku od výrobce X a ta bude poruchová, neznamená to, že výrobce X dělá poruchové ledničky, i když to nepochybně budete všem okolo tvrdit. A vice versa... Už to chápou?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p0etrik
1. srpna • 11:59

Nechapou, je to totiz nesmysl. Uvedte prosim nejaky konkretni argument.

Juhelhe
2. srpna • 14:43

Ty budš mít v hlavě asi pěkně nasráno viď?:-P

Juhelhe
2. srpna • 14:44

To patřilo tomu paetrikovi

Stanislav
1. srpna • 15:35

No asi šlo o to, že přestože vy jste nikoho nezabil ani předtím, ani potom, tak v průměru je mrtvých méně.
Druhá věc je ovšem, že jde o jasný jo-jo efekt, jak vyplynulo ze všech Kryštofů a podobných ptákovin, co PČR kdy na silnicích provozovala.

neweroc
1. srpna • 12:11

No, tak víc naplacato... Protože o život onoho neznámého byste nepřipravil vy, který jezdíte pořád stejně (tj. víceméně slušně), ale někdo jiný, kdo byl donucen jezdit výrazně jinak?Bohužel, jak se někdo zmínil výše, mám poněkud obavu z dočasnosti "bubu efektu", protože jedinci, na které (respektive jejich styl jízdy) by tenhle systém měl být nastaven primárně se v něm zřejmě rychle zabydlují a jsou opět plní sebejistoty. Problém podle mého není ani tak v zákoně samotném, který by po drobných úpravách mohl vydržet i delší dobu, ale spíše ve "specificky českých" podmínkách jeho aplikace (zbytečná buzerace lidí za marginální porušení na straně jedné a nepřítomnost výkonné ruky zákona tam, kde by to bylo zapotřebí na straně druhé), zkrátka klasika.

p0etrik
1. srpna • 12:46

O tom to prave je, tenhle system totiz neni nastaven tak, aby trestal nebezpecne chovani, pouze stanovil drasticke postihy za banalni prestupky. Jedinne, co menlo do teto chvile jakys takys efekt bylo to, ze lide jezdili programove neumerne bojacne, nebo nejezdili vubec. Ovsem vyslo najevo, ze policie je necinna a opet bude trestat jenom banality (ale o to tvrdeji), takze se zase jezdi jak predtim.Dam priklad: Vcera jsem jel v kolone aut, ktera si to sinula cca 80 km/h. Celou kolonu zacal predjizdet nejaky blazen rychlosti ne vetsi, nez 90 km/h. Nevidel jsem pres nej, navic to bylo v mirne pravotocive zatacce, takze ani on to ho moc videt nemohl. V jednu chvili mirne uhnul doprava (spis se natlacil na druhe auto) a jednou bliknul. Okamzite se ve vznikle mezere, siroke cca 2 metry, obevila protijedouci Skoda Favorit, samozrejme naprosto nalepena na krajnici.Vcera jsem se delsi dobu take mimo prvni zazitek vlekl za nekym, kdo sice na vyjezdu z kazde obce predvadel oslnivou akceleraci, ktere ja s nakladem (ne, nejezdim s kamionem, dodavecka s tezkym vozikem to jisti) nejsem ani omylem schopen, ale dal po zcela rovne silnici 1. tridy, siroke cca 10m, pokracoval zhruba 70tkou. Tak se to opakovalo nekolikrat mezi ruznymi obcemi. Pokazde kdyz jsem jej svou 80tkou dojel, zrovna neco jelo a ja ho nemohl a nemohl predjet. O nekolik kilometru dale se stavi nova silnice a v miste, jeste z doby kdy byla cesta silne zuzena a obsahovala vyrazny schod, zustalo omezeni na 50 km/h a zakaz predjizdeni. Jak jsem rikal, jiz pred tim omezenim jel "louda" vyrazne pomaleji nez mohl a nez veli zdravy rozum, ale na one 50tce pro jistotu zpomalil na nejakych 30 km/h. Omezeni i zakaz predjizdeni byly daleko pred "stavbou" a po chvili jsme najeli na novy koberec, v danem miste byla silnice extremne siroka, rekl bych takovych 15m a v ten konkretni okamzik nejelo naproti vubec nic. Ja loudu opet zrovna dojizdel a pomylen jinym charakterem silnice, a jeji sirkou, zacal jsem jej zcela prirozene s vyhodou vyssi rychlosti predjizdet. Az ve chvili kdy jsem byl vedle nej jsem si uvedomil, ze zakaz predjizdeni plati i zde, takze jsem nakonec brzdil jako blazen a zaradil se za nej. Ted se konecne dostavame k jadru pudla: Pokud bych dokoncil predjizdeni, nic by se nestalo, nikdo by nebyl ohrozen ani omezen, ale dopustil bych se prestupku za ktery se bere ridicak a o ten ja prijit nemuzu. Oproti tomu ten blazen, ktery se malem srazil s protijedoucim Favoritem, podle noveho zakona potrestan byt ani nemuze, neni na to paragraf. Proto si myslim ze zakon je akorat buzeracni paskvil a ne opravdovy nastroj ke snizeni nehodovosti,Soucasny zakon spolu s naprosto zcestnym znacenim a chatrnym stavem silnic je totiz dostatecnou pasti hlavne na ty slusne a ohleduplne, kteri obcas udelaji chybu. A chyby dela kazdy, jsme jen lide. Proto take nemam rad takove ty pateticke reci jako "I kdyby to zachranilo jen jedne lidsky zivot, ma to cenu" a podobne. Nevim jak by se tvaril clovek co tohle rika, kdyby mel napr. dve deti, na krku hypoteku a invalidni manzelku a kdyby k nemu nekdo prisel at se necha na rok dobrovolne vyhodit z prace, prijde o byt, decka at jdou do decaku, manzelka do ustavu, protoze diky tomu se nekdo mozna nekde nenaboura. :-(

a
1. srpna • 8:18

treba suhlasit. odborny a moralny pokles totoho webu je priam neuveritelny

Xc
1. srpna • 8:15

To neni argument, chces snad zpochybnit ze kdyz se bude ridic strilet za poruseni zakona ze nehod nebude 5.5 a mrtvych nula? Tezko ze, tak se nad svou uvahou zamysli. A pockej po prazdninach az se vse vrati do normlanich koleji.

george
1. srpna • 6:52

Pan Ondrášík už mi začíná připomínat Geobelse.

hunter
1. srpna • 2:12

:-(

x1234678
1. srpna • 9:32

Neplač, není proč. Na výsledku se podílí především první 2 týdny platnosti zákona, kdy ještě řidiči v bláhové naději, že jim něco hrozí, jezdili způsobem, který nelze popsat pojmem ukázněně, jak se nám policie snaží podsouvat, ale vystrašeně. Potom profesionálové přišli na to, že se v podstatě nic nezměnilo, protože na silnicích se počet hlídek spíše ještě dále snížil, než že by tomu bylo napoak, a plynule se vrátili k původnímu způsobu jízdy, t.j. jako hovada. Nakonec proč ne, když o každém výskytu policistů i celníků se dozvědí díky CB dostatečně předem. K tomu ještě přispívá neskonalá "rafinovanost" již tak vzácných kontrol neměnit svá stanoviště ani způsoby. Tím spíš, že význam nového zákona se zvrhl v jen a pouze v glorifikaci probnlému zvaného "rychlost". Témata jako jízda na červenou, nebezpečné předjíždění, dodržování bezpečné (zákonem nijak nedefinované) vzdálenosti, jízda po nesprávné straně vozovky, omezení rychlejších vozidel při vzájemném předjíždění kamionů na dálnicích apod., zůstala nadále zcela mimo zájem kontrolních poskoků zákona. Tam by totiž museli vyvíjet větší námahu, než u radaru.No a ti profíci a amatéři, kteří dále jezdí pomalu, ti za volantem usínají, narážejí do mostů či do konců stojících kolon a zabíjejí.Troufám si po měsíci platnosti nového zákona tvrdit, že jeho "pozitivní" vliv je pouze dočasný, neboť na snížení následků červencových nehod nemá vliv sám zákon a už vůbec ne "zvýšené pravomoci" policie, ale z valné míry masivní zastrašovací kampaň v médiích. A ta časem rychle upadne v zapomnění a vše se vrátí do starých kolejí.Nakonec, nemusíme objevovat objevené, v západních zemích není žádný podstatný rozdíl v nehodovosti v zemích které bodový systém mají a těmi co jej nemají. Podstatný rozdíl je pouze tam, kde dopravní policie prauje a kde pracuje pouze formálně či téměř vůbec. Protože zcela jednoznačně patříme do skupiny druhé (o tom snad nikdo, kromě části policie nepochybuje), byl by rozhodně na místě místo paskvilu v podobě chaoticky opřílepkovaného starého (a špatného) zákona raději zákon, který by velmi přitvrdil vůči pasivitě a formální práci policie.

Mirek
1. srpna • 10:13

Dalsi prispevek ve stylu "dokud se zakon nebude libit mne, je spatny." Ano. Policie muze delat lepe svou praci, ale proc by proto mel byt zakon spatny? Ano, lze nalezt tisic drobnych problemu, ktere by se dali mozna vyresit lepe. Ale 60 zivotu zachranenych za 1 mesic za nejakou tu drobnou obtiz stoji. Nakonec co se vam za ten mesic stalo tak priserneho? Musel jste jezdit podle predpisu, prijel jste nekam o 5 minut pozdeji? O jaka sikana. Chcete tvrdit, ze ve starych predpisech zadne drobne chyby nebyly? A nakonec lez jak vez. Je jednoznacne dokazane, ze zavedeni bodovych systemu vedlo v jednotlivych zemich ke snizeni mrtvych na silnicich. Cili vasše dojmy a realna cisla jsou uplne neco jineho. Ano. Za nejaky cas se skutecne ridici vrati ke staremu zpusobu jizdy, ovsem jenom do te doby, nez jim zmizi body z konta. Po obdobi opetneho navratu nekazne na silnice bude nasledovat pomala eliminace tech nejhorsich bodovym systemem.

jirka
1. srpna • 19:06

Ve starych predpisech urcite chyby byly, ale ted jsou tam chyby ( proc proboha kdyz to tak dlouho pripravovali???? ) ale ted za nedodrzovani paskvilu s chybami hrozi nehorazne sankce!! Jeste bych dodal ze v radiu jsem slysel jak se v ( irsku nebo kde? opravdu u znevim, poslouchal jsem na pul ucha ) po zavedeni bodoveho systemu dostali za rok na maximalni hranici bodu asi 2 ridici, takze pochybuju, ze se jich na tu hranici dostane nejak extremne vic.

Ford
1. srpna • 16:14

Uz to tady nekdo psal posledne, ale je to trefne:
Zakazme v lete koupani a usetrime taky desitky zivotu

x1234678
1. srpna • 11:27

Další příspěvek typu "každý, kdo kritizuje zákon, je pirát silnic".Vážený pane, nejsem pirát silnic. V mé kartě řidiče není žádný záznam a to přesto, že se pohybuji po silnicích řadu let, najezdím více než 100 tisíc km ročně a většinou ve velmi výkonných vozech. Neměl jsem absolutně žádný problém s dodržováním předpisů před 1.7. a nemám jej ani nyní.Pokud si ale přečtu nejen medializované výkřiky na téma změn zákona, ale přečtu si jej celý, zjistím jednu velmi smutnou skutečnost: Zákon je totiž naprostý paskvil, vznikl pouze chaotickým doplněním dílčích, nesystémových a místy i protichůdných změn do původního, již tak mizerného zákona. Uvidíme, jestli za měsíc, dva, či za půl roku budou výsledky stále tak růžové, jako dnes. Vsadil bych se, že nebudou. Důvody jsem dostatečně podrobně popsal v předchozím příspěvku, pokud jste to nepochopil, pak je mi Vás líto, ale zřejmě sledujete silniční provoz především v Televizních novinách. Ono na silnicích to totiž vypadá poněkud jinak. Mohu ale Vás a ostatní slepé glorifikátory jednoho z nejnekvalitnějších zákonů v naší legislativě ubezpečit, že:1. Není pravda, že ve všech zemích, kde je bodový systém zaveden, je situace v dopravě lepší než v zemích, kde zaveden není. Například v Itálii nedávné zavedení významně volnějšího bodového systému, než je náš, zároveň provázelo úplné přepracování zákona a hlavně výrazné zvýšení počtu "dohledových jednotek" nad kázní řidičů a úplná změna systému kontrol. I přesto byl podstatný význam na nehodovost jen krátkodobý.2. Je iluzorní předpokládat, že všemocným lékem na bezpečnost v dopravě je zavést teoretickou hrozbu. Teoretická hrozba funguje pouze krátkodobě. A v systému neexistujícího silničního dozoru je jakýkoliv represivní systém hrozbou pouze teoretickou. 3. Stejně tak je iluzorní předpokládat, že pouhým snížením jízdní rychlosti mimo uzavřené obce a na dálnicích dojde k nějakému podstatnému snížení následků nehod, to je úplná hloupost. V zemích, kde žádné rychlostní limity obecně stanoveny nejsou (např. Německo, isle of Man a jiné), se dálniční nehodovost buď vůbec neliší od zemí s regulací, nebo je dokonce nižší. Není žádný podstatný rozdíl v nehodovosti mimo obce v zemích, kde jsou stanoveny rychlostní limity 70km/h, 80 km/h, 90km/h nebo 100km/h.
Nadlimitní rychlost navíc u nás vůbec není a nikdy nebyla v statistikách nehod vykazována. 4. Nesdílím Váš názor, že řidiči, kteří se vrátí ke "starému způsobu" jízdy, budou zakrátko bez bodů. Vzhledem k tomu, že zatím nemáme povinné černé skříňky ve vozidlech, které by trvale zaznamenávaly nejen opěvovanou rychlost, ale pořizovaly i průběžný obrazový záznam o způsobu jízdy, telefonování, předjíždění, monitorovaly světelnou signalizaci atd., body se jim samy neumažou. A policii, která by roli této černé skříňky měla suplovat já na silnicích skoro nevidím. A pokud výjimečně ano, jen těžko lze její činnost vnímat jako soustavné, komplexní (všestranné) a profesionální dohlížení nad kázní v silničním provozu.5. Nedomnívám se, že bodový systém je nastavem tak, aby (kdyby už někdo přeci jen systematicky na kázeň dohlížel) pomáhal eliminovat dle Vás "ty nejhorší". kde tohle proboha v zákoně vidíte?

p0etrik
1. srpna • 11:27

Hlavne tech nejvetsich gauneru, kteri napriklad pri parkovani nechte prejedou jednim kolem pres vyhrazene misto pro vozickare, tech gauneru, kteri nejedou 30tkou do nejblizsi vesnice, kdyz silnicari nekde v poli zapomeli ukoncit jiz tak nesmyslnou znacku (30). :-DNechapu proc je takovy problem pochopit, ze zakon jde udelat i tak, aby postihl nebezpecne chovani a zaroven nesikanoval ostatni. V nemecku to jde, proc to nejde u nas.K tem dukazum, muzete tedy uvest nejake prameny ze kterych jste cerpal?

Juhelhe
2. srpna • 14:39

Když si debil a neumíš parkovat, tak vrať řidičák...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p0etrik
2. srpna • 15:59

Opravdu velmi odusevnely prispevek. Mate ve svem "arzenalu" jeste neco dalsiho, cim byste nas presvedcil o sve vysoke inteligenci?

Ford
2. srpna • 16:30

2 p0etrik: takovych jako Juhelhe je tady bohuzel az prilis mnoho :-(

josephino
1. srpna • 9:59

Přidávám se s pochvalou, hezky jsi to vystihl.

Milan
1. srpna • 18:39

Ano napsal jsi to výborně, vůbec nezáleží na zákonu ale na práci policie na silnicích. Jezdím 40 let a tak řídký výskyt policie jako je dnes nepamatuji. Totéž jsem zjistil i jiných státech Evropy.
Takže výsledky lze udržet jen když policie bude pracovat a bude mít dostatek lidí. Prý jim dopravní policisté ubyly z 1500 na 1300. Bylo by jich třeba nejméně 2000 a pracovitých.

p0etrik
1. srpna • 9:54

Tleskam, sam bych to nenapsal lepe, mam naprosto stejne poznatky... :-)

jirka
1. srpna • 19:00

Muzu se zepatat, kdyz na to tak narazite, jak by jste zakonem definoval tu bezpecnou vzdalenost? I pres definovani je to hodne relativni pojem ne? Pokud by to ovsem nebyla pevne dana, clovekem beztak nezmeritelna vzdalenost. Jedine co pozoruju po zavedeni zakona je, ze nez nekam dojedu, trva to daleko vic casu a za volantem usinam a ztracim pozornost, protoze je vse jak ve zpomalenem filmu. Tim nechci rict ze jsem jezdil 80/130/200 a zvysovanim adrenalinu se udrzoval v pozoru. jezdil jsem 60/100/110-130. Ted jsem si koupil CB abych krvave nezaplatil za "bezohlednou jizdu" pri smrtelnych 100km/h pri predjizdeni avie, co se sine 75km/h a neda se za ni dychat pac to vypada ze spis jedu za dymovnici a ne autem a jeste musim sledovat kdy z ni neco upadne.

x12345678
2. srpna • 21:29

Opět není třeba vymýšlet vymyšlené. například naši západní sousedé, tedy SRN mají odstup jasně definován pojmen "Halbes Tacho", neboli polovina rychlosti vyjádřená v metrech. tedy 40m při 80kmh. V Rakousích je to obdobné. Že neumíte odhadnout 40m v 80kmh? Ale umíte, je to jednoduché. Když auto před vámi projede kolem patníku, počítejte "jednadvacet,jednadvacet" a v tom okamžiku míjíte patník vy. Tedy odstup dvě sekundy, což je nepatrně více, než ona polovina hodnoty rychlosti. Funguje to v jakékoliv rychlosti. Dvě sekundy. Dost na to, abyste nearazil to hoho před sebou. Dost na to, aby rychlejší mohl bezpečně předjet a zařadit se před vás. Oba pak během dvou, tří sekund vzdálenosti opět upravíte na dvě sekundy.
Pro upřesnění - všechny mobilní radary a drtivá většina stabilních v SRN umí měřit mimo rychlosti i odstup. A české ramery to technicky umí jakbysmet, jde pouze o softwarovou záležitost. ostatně délku auta, kterému měří rychlost vyhodnocuje Ramer 7 už kvůli identifikaci, zda jde o auto osobní nebo nákladní a jemu přiděluje nastavený limit rychlosti. osobní v 100kmh na dálnici nevyfotí, nákladní ano.

X
1. srpna • 1:37

?

Xc
1. srpna • 8:22

Nejdrive se prosim nauc cesky a pak nam prijd neco chytreho rict ;-) kdyz uz mas tu potrebu v deseti letech.

Juhelhe
2. srpna • 15:00

Za to tvoje čeština je naprosto perfektní...

Doporučujeme

Články odjinud