Evropa má první prémiový kabriolet s elektrickým pohonem. Poptávku prověřil loni představený koncept, nyní zákazníci svedou boj o 999 exemplářů.
Před třemi lety udělalo Mini odvážný krok, když do světa vypustilo první model s čistě elektrickým pohonem. Nyní tuto verzi volí každý pátý zákazník. Loni se automobilka rozhodla koncepčním vozem prozkoumat zájem o otevřenou verzi. Pozitivní ohlasy ji přiměly poptávce vyhovět. Exkluzivitu modelu na evropském trhu zajišťuje omezená produkce 999 kusů s dostupností od dubna tohoto roku.
Mini Cooper SE Cabrio je prvním otevřeným elektromobilem prémiového segmentu. Pro karoserii jsou dostupné laky černý Enigmatic a stříbrný White, kterým kontrastují bronzové kliky dveří spolu s prahy a rámečky světel. Loga a plakety nesou pro změnu černě lesklé provedení. Že se jedná o elektrický model poznáte podle „e“ na přídi i zádi. Z pohledu ekologické výroby představují velký posun 17palcová litá kola Electric Power Spoke vyrobená z recyklovaného hliníku za pomoci šetrně získané energie.
Interiéru dominují sedadla Yours Leather Lounge s výhřevem a nastavitelnou délkou sedáku. Vyhřívaný může být také volant čalouněný kůží Nappa. Příjemnou atmosféru navozují dekory s leskle černým povrchem, doplněné pro elektrické Mini typickými žlutými akcenty a ambientním osvětlením.
Multimediální zařízení je vybavené speciálním rozhraním elektrického pohonu eDrive. To poskytuje detaily o spotřebě (průměr dle WLTP 17,2 kWh/100 km), dojezdu a rady pro zefektivnění stylu jízdy. Při náhlém zhoršení počasí lze střechu elektricky natáhnout do rychlosti 30 km/h. Zavazadlový prostor o objemu 160 litrů zůstal oproti konvenčnímu modelu beze změny.
Na delších cestách potěší head-up displej, tempomat s funkcí Stop & Go a sada podpory řidiče Driving Assistant. Je otázkou, jestli na delší cesty vyrazíte, jelikož dojezd činí dle metodiky WLTP 201 kilometrů. Vzhledem ke kompaktním rozměrům s délkou 3863 mm, šířkou 1727 mm a rozvorem 2495 mm však zůstane jeho teritoriem hlavně město.
K pohonu slouží elektromotor dílny BMW o výkonu 135 kW, který MINI dokáže rozpohybovat na stovku za 7,3 sekundy. Zatímco pohonná jednotka se bude vyrábět v německém Dingolfingu a Landshutu, samotný kabriolet bude sjíždět z výrobních linek v Holandsku spolu s uzavřenou verzí.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman