První luxusní kupé Volva vzniklo před 40 lety. Jeho výbava fascinuje dodnes

11 komentářů

lazywriter
15. března • 14:40

A co P1800? Ukažte ho zdejším pisálkům a budou myslet, že je to Aston Martin.

Antiautomat
13. března • 18:29

....doslova nadhera, dizajnova jednohubka. V susednej ulici je 740, dva tyzdne dozadu na dialnici sa plavil 940/960, to som si mohol krk vykrutit. Svojbytnost, jednoducha dokonalost, funkcionalisticky, triezvy, sebavedomy, jedinecny - JA SOM VOLVO! Nic v zlom, ale ten gulaty cinsky hnus dnes, to je tragedia.

jean
14. března • 12:18

Súhlas, navyše staré volvá mali ovládacie prvky okolo šoféra spravené tak, aby sa dobre ovládali (dokonca v rukaviciach). Kvôli tomu vždy cuknem a ešte som auto nevymenil. A ani nevymením, integrované autosedačky v bežnom aute mimo volvo som dodnes nevidel.

Antiautomat
14. března • 18:44

Je to jedna z veci, na ktore sa myslelo. Jednoduchost ovladania a prijemny dizajn, ktory uzivatela sam nabada a vedie ako danu vec pouzivat, ciste cestou logickeho zmyslu. Navyse, je prijemny a intuitivny na dotyk, ovlada sa doslova hmatom - a pardon, tym dnesny interier s dotykacmi a joystickmi v duchu *setrime na verziach* NIE JE a ani NEMOZE BYT.Na tomto maju o.i. zalozene uspechy mnohe dizajnerske studia veci dennej spotreby. Nemyslim ten tzv. dreveny nabytok, ktory sa predava dnes /dreveny nabytok vyzera naozaj inak a kedze ho mam tak viem svoje/, ale na tie principy severskeho ocenovaneho dizajnu, vzislo to, co napodobuje cely svet. Ale nie, my si z aut spravime pitoreskne hviezdolety, na ktorych nastavit klimu je za jazdy poukazka do najblizsieho stromu. Obrazne povedane.

Axel Toronto (xax41)
13. března • 21:58

Proc? Nova S/V a X jsou designova dokonalost, jsou svebytna a nejde si je s nicim splest tak jako neslo splest si s necim jinym ta stara hranata Volva ktera byla ve sve dobe taky nadherna, ale jsme v jinem stoleti a technika a design nam trochu pokrocily. A ze maji jenom ctyrvalce? To vadi nejvic tem, co maji sami trivalce, v lepsim pripade ctyrvalec s polovicnim obsahem, nebo jsou jejich auta starsi nez oni sami.
A ten 940/960 co jsi videl se plavil proto, ze mel totalne vybouchane tlumice ( tak jako 99,9% ostatnich dinosauru ) a nic jineho mu nezbylo.
A jak pise kolega bzzz, tak ta tri nova Volva co pisu vyse a novej Lexus LS ( jeste bych pridal RR Velar ) jsou snad jedina auta o kterych jde rict ze jsou vyjimecna, dokonala a s nadechem budoucnosti.

Astario
15. března • 10:33

Souhlasím, RR Velar a nová Volva (XC90, V90 cross-country etc.), Lexus vcelku proč ne, (concept Cadillac Escala vypadá zajímavě), to je progres.. Je mi mdlo, když vidím nová BMW (všechno na jedno brdo a ochuzené - k pobavení -> "http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/Bild-Vergleich-BMW-4er-GC-Gran-Coupe-F36-3er-GT-F34-06.jpg" ), Audi v bledě modrém, ještě ten MB se zdá, že se jakž, takž drží.. ale jinak je to tragédie, strašná..

Antiautomat
14. března • 8:39

tak vidis, a prave preto sa nezhodneme. Ked pozriem na taku 940/960 (tym ze sa plavil som urcite nemyslel vybuchane tlmice:-), vidim pekny cisty funkcionalizmus, presne ten seversky dizajn. Solidna robustna masina, jednoduche /aj ked trochu hranate/ tvary. Ked na to pozriem dnes, neviem ci je to ssangyong alebo nieco podobne, pripada mi to vhodne tak akurat do maneze v cinskom cirkuse. Dizajn 940/960 je nadcasovy aj dnes (a bude stale), ale ci bude nadcasovy po tolkych rokoch aj ten gulaty hnus, netusim. Mam za to, ze ten jednoduchy dizajn /v modernejsom/ vydani sa vrati, hrany sa nam uz vracaju dnes. Preto aj /chvalabohu/ pomaly miznu z ciest take rozsklebene prisery ako tot prednedavnom u zabozrutov. Co sa tyka Lexusu, tak ta predna cas v tvare nastavca na hadicu od vysavaca je zalezitost sezonna, modny vystrelok, dopadne to takisto ako s tymi pitvornymi grimasami na peugeotoch. No ale to chce este trochu casu.

Axel Toronto (xax41)
14. března • 11:47

Holt jsi prinejmensim Pininfarina, akorat jsi minimalne 50 let zaspal, protoze pravitko a inkoustova tuzka nepatri k hlavnim nastrojum designera. Pripominas mi ty dve placky z netoveho magazinu Veteran - neustale narikaji jak miznou ze silnic Moskvice, Trabanty, Simky, vetriesky, nova auta jsou poruchova, oskliva, ale druhym dechem hned popisuji cesty na srazy tech svych klenotu kdy neustale nejde radit, motory vari, nefunguje to ci tohle a vic nez 100 kilometru v kuse a bez poruchy jeste neujeli.
Kdyby to Volvo chtelo dal vyrabet ty mrazaky, tak uz davno neni, tak jako skoncily kvuli zaostalosti i vetsi znacky. Nebo to mohli zkusit jako treba Morgan. Ale pochybuji, ze by Volvo dneska prodalo tolik botniku, kolik proda aut ten Morgan. A ano, cas masek Lexusu urcite skonci zrovnatak jako skoncil cas hranatech aut. Ale to je ten pokrok o kterem ti pisu uz vyse, ovsem tvoje zaostale makovice tomu porad nechce rozumet.
Kup si stare Volvo, naloz plnej kufr nahradnich dilu, na strechu pridej nejakou hranatou bednu ( moderni stresni box by ti zbytecne snizoval spotrebu ) a jdi se plavit.

Antiautomat
14. března • 18:35

... protoze pravitko a inkoustova tuzka nepatri k hlavnim nastrojum designera...
Tak si vybav si navstevu v h-o-c-i-k-t-o-r-o-m sablonenhauze, no a potom prid. Neviem kam mam zaradit ten zvysok - poradis mi na aky clanok reagujes?
Lebo tento je o niecom uplne inom a tu sa mi kontext straca.

bzzz
13. března • 19:04

Z kulateho Volva jsem taky trochu nesvuj (hranate XC70 ueber alles), ale prijde mi, ze jestli nektera znacka produkuje rekneme moderni az futuristicky design, tak je to Volvo a Toyota/Lexus. Navic neni mi 10, abych nejak zasadne resil design ;-)

Tojejedno
13. března • 17:21

..pekne !

Doporučujeme

Články odjinud