První luxusní kupé Volva vzniklo před 40 lety. Jeho výbava fascinuje dodnes

Tojejedno  |  13. 03. 2017 17:21

..pekne !

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 03. 2017 18:29

....doslova nadhera, dizajnova jednohubka. V susednej ulici je 740, dva tyzdne dozadu na dialnici sa plavil 940/960, to som si mohol krk vykrutit. Svojbytnost, jednoducha dokonalost, funkcionalisticky, triezvy, sebavedomy, jedinecny - JA SOM VOLVO!

Nic v zlom, ale ten gulaty cinsky hnus dnes, to je tragedia.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 03. 2017 19:04

Z kulateho Volva jsem taky trochu nesvuj (hranate XC70 ueber alles), ale prijde mi, ze jestli nektera znacka produkuje rekneme moderni az futuristicky design, tak je to Volvo a Toyota/Lexus. Navic neni mi 10, abych nejak zasadne resil design

Odpovědět  |   | 

Proc? Nova S/V a X jsou designova dokonalost, jsou svebytna a nejde si je s nicim splest tak jako neslo splest si s necim jinym ta stara hranata Volva ktera byla ve sve dobe taky nadherna, ale jsme v jinem stoleti a technika a design nam trochu pokrocily. A ze maji jenom ctyrvalce? To vadi nejvic tem, co maji sami trivalce, v lepsim pripade ctyrvalec s polovicnim obsahem, nebo jsou jejich auta starsi nez oni sami.
A ten 940/960 co jsi videl se plavil proto, ze mel totalne vybouchane tlumice ( tak jako 99,9% ostatnich dinosauru ) a nic jineho mu nezbylo.
A jak pise kolega bzzz, tak ta tri nova Volva co pisu vyse a novej Lexus LS ( jeste bych pridal RR Velar ) jsou snad jedina auta o kterych jde rict ze jsou vyjimecna, dokonala a s nadechem budoucnosti.

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 13. 03. 2017 22:13

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 03. 2017 08:39

tak vidis, a prave preto sa nezhodneme. Ked pozriem na taku 940/960 (tym ze sa plavil som urcite nemyslel vybuchane tlmice, vidim pekny cisty funkcionalizmus, presne ten seversky dizajn. Solidna robustna masina, jednoduche /aj ked trochu hranate/ tvary. Ked na to pozriem dnes, neviem ci je to ssangyong alebo nieco podobne, pripada mi to vhodne tak akurat do maneze v cinskom cirkuse.

Dizajn 940/960 je nadcasovy aj dnes (a bude stale), ale ci bude nadcasovy po tolkych rokoch aj ten gulaty hnus, netusim. Mam za to, ze ten jednoduchy dizajn /v modernejsom/ vydani sa vrati, hrany sa nam uz vracaju dnes. Preto aj /chvalabohu/ pomaly miznu z ciest take rozsklebene prisery ako tot prednedavnom u zabozrutov. Co sa tyka Lexusu, tak ta predna cas v tvare nastavca na hadicu od vysavaca je zalezitost sezonna, modny vystrelok, dopadne to takisto ako s tymi pitvornymi grimasami na peugeotoch.

No ale to chce este trochu casu.

Odpovědět  |   | 

Holt jsi prinejmensim Pininfarina, akorat jsi minimalne 50 let zaspal, protoze pravitko a inkoustova tuzka nepatri k hlavnim nastrojum designera. Pripominas mi ty dve placky z netoveho magazinu Veteran - neustale narikaji jak miznou ze silnic Moskvice, Trabanty, Simky, vetriesky, nova auta jsou poruchova, oskliva, ale druhym dechem hned popisuji cesty na srazy tech svych klenotu kdy neustale nejde radit, motory vari, nefunguje to ci tohle a vic nez 100 kilometru v kuse a bez poruchy jeste neujeli.
Kdyby to Volvo chtelo dal vyrabet ty mrazaky, tak uz davno neni, tak jako skoncily kvuli zaostalosti i vetsi znacky. Nebo to mohli zkusit jako treba Morgan. Ale pochybuji, ze by Volvo dneska prodalo tolik botniku, kolik proda aut ten Morgan. A ano, cas masek Lexusu urcite skonci zrovnatak jako skoncil cas hranatech aut. Ale to je ten pokrok o kterem ti pisu uz vyse, ovsem tvoje zaostale makovice tomu porad nechce rozumet.
Kup si stare Volvo, naloz plnej kufr nahradnich dilu, na strechu pridej nejakou hranatou bednu ( moderni stresni box by ti zbytecne snizoval spotrebu ) a jdi se plavit.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 03. 2017 18:35

... protoze pravitko a inkoustova tuzka nepatri k hlavnim nastrojum designera...
Tak si vybav si navstevu v h-o-c-i-k-t-o-r-o-m sablonenhauze, no a potom prid.

Neviem kam mam zaradit ten zvysok - poradis mi na aky clanok reagujes?
Lebo tento je o niecom uplne inom a tu sa mi kontext straca.

Odpovědět  |   | 
Astario  |  15. 03. 2017 10:33

Souhlasím, RR Velar a nová Volva (XC90, V90 cross-country etc.), Lexus vcelku proč ne, (concept Cadillac Escala vypadá zajímavě), to je progres.. Je mi mdlo, když vidím nová BMW (všechno na jedno brdo a ochuzené - k pobavení -> "http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/Bild-Vergleich-BMW-4er-GC-Gran-Coupe-F36-3er-GT-F34-06.jpg" ), Audi v bledě modrém, ještě ten MB se zdá, že se jakž, takž drží.. ale jinak je to tragédie, strašná..

Odpovědět  |   | 
jean  |  14. 03. 2017 12:18

Súhlas, navyše staré volvá mali ovládacie prvky okolo šoféra spravené tak, aby sa dobre ovládali (dokonca v rukaviciach). Kvôli tomu vždy cuknem a ešte som auto nevymenil. A ani nevymením, integrované autosedačky v bežnom aute mimo volvo som dodnes nevidel.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 03. 2017 18:44

Je to jedna z veci, na ktore sa myslelo. Jednoduchost ovladania a prijemny dizajn, ktory uzivatela sam nabada a vedie ako danu vec pouzivat, ciste cestou logickeho zmyslu. Navyse, je prijemny a intuitivny na dotyk, ovlada sa doslova hmatom - a pardon, tym dnesny interier s dotykacmi a joystickmi v duchu *setrime na verziach* NIE JE a ani NEMOZE BYT.

Na tomto maju o.i. zalozene uspechy mnohe dizajnerske studia veci dennej spotreby. Nemyslim ten tzv. dreveny nabytok, ktory sa predava dnes /dreveny nabytok vyzera naozaj inak a kedze ho mam tak viem svoje/, ale na tie principy severskeho ocenovaneho dizajnu, vzislo to, co napodobuje cely svet. Ale nie, my si z aut spravime pitoreskne hviezdolety, na ktorych nastavit klimu je za jazdy poukazka do najblizsieho stromu. Obrazne povedane.

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  15. 03. 2017 14:40

A co P1800? Ukažte ho zdejším pisálkům a budou myslet, že je to Aston Martin.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A