Automobilka Lamborghini představila v roce 1971 na ženevském autosalonu designovou studii LP500 Countach, která měla za úkol navázat na model  Miura .  Zdroj: Lamborghini

Automobilka Lamborghini představila v roce 1971 na ženevském autosalonu designovou studii LP500 Countach, která měla za úkol navázat na model Miura.  | Zdroj: Lamborghini

Studie se rychle stala hitem a zaplnila titulní stránky časopisů. Následující tři roky procházela vývojem a nakonec byla v roce 1974 zničena při nárazových testech a zmizela. Zdroj: Lamborghini

Studie se rychle stala hitem a zaplnila titulní stránky časopisů. Následující tři roky procházela vývojem a nakonec byla v roce 1974 zničena při nárazových testech a zmizela. | Zdroj: Lamborghini

Na konci roku 2017 se ale milovník klasických automobilů a důležitý zákazník automobilky ozval renovačnímu centru Polo Storico s tím, jestli by nebylo možné vytvořit pro něj přesnou repliku tohoto vozu, i když po studii zůstaly už jen fotografie. Přesto se lidé z Lamborghini rozhodli do toho pustit. Zdroj: Lamborghini

Na konci roku 2017 se ale milovník klasických automobilů a důležitý zákazník automobilky ozval renovačnímu centru Polo Storico s tím, jestli by nebylo možné vytvořit pro něj přesnou repliku tohoto vozu, i když po studii zůstaly už jen fotografie. Přesto se lidé z Lamborghini rozhodli do toho pustit. | Zdroj: Lamborghini

První pár měsíců se o voze sbíraly materiály. To zahrnovalo nejen shánění fotografií, novinových článků, originálních kreseb a záznamů z tehdejších schůzek, ale i zpovídání zaměstnanců, kteří v době vzniku v automobilce už pracovali. Zdroj: Lamborghini

První pár měsíců se o voze sbíraly materiály. To zahrnovalo nejen shánění fotografií, novinových článků, originálních kreseb a záznamů z tehdejších schůzek, ale i zpovídání zaměstnanců, kteří v době vzniku v automobilce už pracovali. | Zdroj: Lamborghini

Existoval ještě model vozu v životní velikosti, ale ani ten se do dnešní doby nedochoval. Nakonec se však ze střípků informací podařilo poskládat kompletní obraz.  Zdroj: Lamborghini

Existoval ještě model vozu v životní velikosti, ale ani ten se do dnešní doby nedochoval. Nakonec se však ze střípků informací podařilo poskládat kompletní obraz.  | Zdroj: Lamborghini

Svou trochou do mlýna navíc přispěl i výrobce pneumatik Pirelli, který našel archivní materiál k původně osazeným pneumatikám Cinturato CN12. Při výrobě duplikátu se smísila moderní technologie se starými postupy.  Zdroj: Lamborghini

Svou trochou do mlýna navíc přispěl i výrobce pneumatik Pirelli, který našel archivní materiál k původně osazeným pneumatikám Cinturato CN12. Při výrobě duplikátu se smísila moderní technologie se starými postupy.  | Zdroj: Lamborghini

Na některé komponenty vozu se použily náhradní díly z té doby, které, pokud to bylo nutné, prošly různými úpravami. Pečlivá analýza fotografií pak odhalila použití laku Giallo Fly Speciale. Zdroj: Lamborghini

Na některé komponenty vozu se použily náhradní díly z té doby, které, pokud to bylo nutné, prošly různými úpravami. Pečlivá analýza fotografií pak odhalila použití laku Giallo Fly Speciale. | Zdroj: Lamborghini

Práce na voze si vyžádaly celkem 25.000 hodin. Cena stavby zveřejněna nebyla. Výsledek si odbyl debut při eventu Concorso d’Eleganza Villa d’Este, který se konal minulý víkend. Zdroj: Lamborghini

Práce na voze si vyžádaly celkem 25.000 hodin. Cena stavby zveřejněna nebyla. Výsledek si odbyl debut při eventu Concorso d’Eleganza Villa d’Este, který se konal minulý víkend. | Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

 Zdroj: Lamborghini

| Zdroj: Lamborghini

Studie se rychle stala hitem a zaplnila titulní stránky časopisů. Následující tři roky procházela vývojem a nakonec byla v roce 1974 zničena při nárazových testech a zmizela. Zdroj: Lamborghini
Na konci roku 2017 se ale milovník klasických automobilů a důležitý zákazník automobilky ozval renovačnímu centru Polo Storico s tím, jestli by nebylo možné vytvořit pro něj přesnou repliku tohoto vozu, i když po studii zůstaly už jen fotografie. Přesto se lidé z Lamborghini rozhodli do toho pustit. Zdroj: Lamborghini
První pár měsíců se o voze sbíraly materiály. To zahrnovalo nejen shánění fotografií, novinových článků, originálních kreseb a záznamů z tehdejších schůzek, ale i zpovídání zaměstnanců, kteří v době vzniku v automobilce už pracovali. Zdroj: Lamborghini
Existoval ještě model vozu v životní velikosti, ale ani ten se do dnešní doby nedochoval. Nakonec se však ze střípků informací podařilo poskládat kompletní obraz.  Zdroj: Lamborghini
13
Fotogalerie

První Lamborghini LP500 Countach opět jezdí. Původní bylo zničeno při testech

Toto není renovace. Toto je podle fotografií, výkresů a vyprávění původních zaměstnanců znovu postavené auto.

Automobilka Lamborghini představila v roce 1971 na ženevském autosalonu designovou studii LP500 Countach, která měla za úkol navázat na model Miura. Studie se rychle stala hitem a zaplnila titulní stránky časopisů. Následující tři roky procházela vývojem a nakonec byla v roce 1974 zničena při nárazových testech a zmizela.

Na konci roku 2017 se ale milovník klasických automobilů a důležitý zákazník automobilky ozval renovačnímu centru Polo Storico s tím, jestli by nebylo možné vytvořit pro něj přesnou repliku tohoto vozu, i když po studii zůstaly už jen fotografie. Přesto se lidé z Lamborghini rozhodli do toho pustit.

První pár měsíců se o voze sbíraly materiály. To zahrnovalo nejen shánění fotografií, novinových článků, originálních kreseb a záznamů z tehdejších schůzek, ale i zpovídání zaměstnanců, kteří v době vzniku v automobilce už pracovali. Existoval ještě model vozu v životní velikosti, ale ani ten se do dnešní doby nedochoval. Nakonec se však ze střípků informací podařilo poskládat kompletní obraz. 

Svou trochou do mlýna navíc přispěl i výrobce pneumatik Pirelli, který našel archivní materiál k původně osazeným pneumatikám Cinturato CN12. Při výrobě duplikátu se smísila moderní technologie se starými postupy. Na některé komponenty vozu se použily náhradní díly z té doby, které, pokud to bylo nutné, prošly různými úpravami. Pečlivá analýza fotografií pak odhalila použití laku Giallo Fly Speciale.

Práce na voze si vyžádaly celkem 25.000 hodin. Cena stavby zveřejněna nebyla. Výsledek si odbyl debut při eventu Concorso d’Eleganza Villa d’Este, který se konal minulý víkend.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud