První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Tuto sobotu startuje legendární závod na 24 h Le Mans. Sledovat ho můžete i živě na oficiálních stránkách. Takže pokud vás neláká Velká cena Evropy Formule 1, která se ani nejede v Evropě, můžete v neděli odpoledne sledovat finále závodu právě z Le Mans. Ten startuje tradičně v sobotu odpoledne v 15:00.

24 h Le Mans 2015: Porsche ukončilo pětiletou nadvládu Audi

24 h Le Mans 2015: Porsche ukončilo pětiletou nadvládu Audi

Nyní se závodníci zúčastnili první kvalifikace a vrcholnou kategorii LMP1 prozatím vede Porsche 919 Hybrid. Startovní pole šedesáti aut ale čekají ještě další dvě kvalifikace. Dohromady se tak kvalifikace koná šest hodin a startovní rošt určuje nejlepší dosažený čas z těchto tří kvalifikací.

Porsche prozatím vede třídu LMP1, Toyota se dokázala dostat před obě dieselová Audi. Rebellion zatím trochu ztrácí:

1) #2 Porsche 3:19,733 s
2) #1 Porsche +0,470 s
3) #6 Toyota +1,004 s
4) #5 Toyota +2,170 s
5) #8 Audi +2,733 s
6) #7 Audi +3,047 s
7) #13 Rebellion +6,853 s
8) #12 Rebellion +7,615 s

Vyrovnaně to vypadá v kategorii LMP2:

1) #26 Oreca 3:36,605 s
2) #35 Alpine +0,570 s
3) #36 Alpine +0,620 s
4) #44 Oreca +1,432 s
5) #49 Ligier +2,232 s
6) #31 Ligier +2,761 s

K velmi zajímavé a hlavně vyrovnané bitvě se schyluje v kategorii GT Pro. Mezi Ferrari a Fordy GT není zas tak veliký rozdíl. Tohle bude hodně napínavá řežba:

1) #68 Ford 3:51,185 s
2) #69 Ford +0,312 s
3) #51 Ferrari +0,383 s
4) #67 Ford +0,405 s
5) #66 Ford +0,853 s
6) #71 Ferrari +1,323 s

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků