První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Tuto sobotu startuje legendární závod na 24 h Le Mans. Sledovat ho můžete i živě na oficiálních stránkách. Takže pokud vás neláká Velká cena Evropy Formule 1, která se ani nejede v Evropě, můžete v neděli odpoledne sledovat finále závodu právě z Le Mans. Ten startuje tradičně v sobotu odpoledne v 15:00.

24 h Le Mans 2015: Porsche ukončilo pětiletou nadvládu Audi

24 h Le Mans 2015: Porsche ukončilo pětiletou nadvládu Audi

Nyní se závodníci zúčastnili první kvalifikace a vrcholnou kategorii LMP1 prozatím vede Porsche 919 Hybrid. Startovní pole šedesáti aut ale čekají ještě další dvě kvalifikace. Dohromady se tak kvalifikace koná šest hodin a startovní rošt určuje nejlepší dosažený čas z těchto tří kvalifikací.

Porsche prozatím vede třídu LMP1, Toyota se dokázala dostat před obě dieselová Audi. Rebellion zatím trochu ztrácí:

1) #2 Porsche 3:19,733 s
2) #1 Porsche +0,470 s
3) #6 Toyota +1,004 s
4) #5 Toyota +2,170 s
5) #8 Audi +2,733 s
6) #7 Audi +3,047 s
7) #13 Rebellion +6,853 s
8) #12 Rebellion +7,615 s

Vyrovnaně to vypadá v kategorii LMP2:

1) #26 Oreca 3:36,605 s
2) #35 Alpine +0,570 s
3) #36 Alpine +0,620 s
4) #44 Oreca +1,432 s
5) #49 Ligier +2,232 s
6) #31 Ligier +2,761 s

K velmi zajímavé a hlavně vyrovnané bitvě se schyluje v kategorii GT Pro. Mezi Ferrari a Fordy GT není zas tak veliký rozdíl. Tohle bude hodně napínavá řežba:

1) #68 Ford 3:51,185 s
2) #69 Ford +0,312 s
3) #51 Ferrari +0,383 s
4) #67 Ford +0,405 s
5) #66 Ford +0,853 s
6) #71 Ferrari +1,323 s

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků