První kompaktní Mercedes vznikl už v 80. letech. Stavěl ho výrobce supersportů

Kompaktní Mercedes-Benz třídy A dnes patří k nejprodávanějším modelům značky. Byly ale doby, kdy se k tomuto segmentu neměla. Že to jde, ukázal až známý úpravce.

Eberhard Schulz je známý především díky supersportovním automobilům, které byly technicky vyspělé a dokázaly jet přes 300 km/h. Namátkou můžeme jmenovat třeba supersport Isdera Commendatore C112i či jeho prvotinu Erator GTE, kterou postavil doma bez dokončeného technického vzdělání.

Schulz však vedle stavění supersportů založil v 80. letech i dceřinou společnost Schulz Tuning, která se zabývala úpravou sériových vozů z německé produkce, především pak značek BMW a Mercedes-Benz. Vzniklo toho dost, třeba Mercedes-Benz 190 E kabriolet s pětilitrovým osmiválcem či šestikolový Mercedes-Benz třídy G.

Mercedes EQS dostane obří displej přes celou palubní desku. Využije umělé inteligence

Mercedes EQS dostane obří displej přes celou palubní desku. Využije umělé inteligence

Mezi všemi produkty však nejvíce vyčnívá Schulz Mercedes-Benz 190 E 2.6 City z roku 1987. Jedná se třídveřový hatchback, který vznikl zkrácením klasického sedanu 190 E. Jak vidíte na fotografiích v galerii, tak nešlo o žádnou amatéřinu. Svým způsobem jde o potomka dnešní třídy A. Tehdy se ale automobilka k tomuto vozu moc neměla, nápad na kompakt zavrhla v roce 1981.

Hatchback měl vpředu řadový šestiválec o objemu 2,6 litru se dvěma ventily na válec, který produkoval výkon 118 kW (160 koní) při 5800 otáčkách za minutu a při 4600 otáčkách dával 220 N.m. Motor poháněl přes 5stupňovou manuální převodovku zadní kola a dokázal 1200 kg vážící hatchback rozpohybovat až na 210 km/h.

BMW a Mercedes si navzájem propagují auta. Rivalové se spojili pro dobrou věc

BMW a Mercedes si navzájem propagují auta. Rivalové se spojili pro dobrou věc

Velkou nevýhodou vozu byly relativně malé dveře, přes které se špatně lezlo na zadní sedadla. Kdyby se Mercedes-Benz rozhodl vůz postavit, byl by to zajímavý konkurent pro VW Golf GTI a BMW E36 Compact. Skutečný třídveřový kompakt měl ale až v roce 2001 s příchodem třídy C. Schulz měl vůz vyrábět do roku 1992. Kolik jich vzniklo není jasné.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků