Kia bude Niro Plus (PBV – vozidlo pro speciální účely) nabízet korejským provozovatelům taxislužeb a poskytovatelům komerčních služeb spolujízdy. Zdroj: Kia

Kia bude Niro Plus (PBV – vozidlo pro speciální účely) nabízet korejským provozovatelům taxislužeb a poskytovatelům komerčních služeb spolujízdy. | Zdroj: Kia

Automobilka má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování. Zdroj: Kia

Automobilka má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování. | Zdroj: Kia

Pro potřeby (prozatím) korejských provozovatelů taxislužeb a spolujízdy délka narostla o centimetr a výška dokonce o sedm centimetrů. Vpředu tak najdeme o 65 mm více místa nad hlavou, vzadu v tomto ohledu proběhl nárůst o více než sedm centimetrů a získává také téměř tři centimetry navíc pro nohy. Zdroj: Kia

Pro potřeby (prozatím) korejských provozovatelů taxislužeb a spolujízdy délka narostla o centimetr a výška dokonce o sedm centimetrů. Vpředu tak najdeme o 65 mm více místa nad hlavou, vzadu v tomto ohledu proběhl nárůst o více než sedm centimetrů a získává také téměř tři centimetry navíc pro nohy. | Zdroj: Kia

Informace pro řidiče jsou sdruženy na jediném displeji, kde najde například taxametr, navigaci nebo přehled ujeté vzdálenosti. Zdroj: Kia

Informace pro řidiče jsou sdruženy na jediném displeji, kde najde například taxametr, navigaci nebo přehled ujeté vzdálenosti. | Zdroj: Kia

S plánovanými PVB modely chce Kia obsáhnout kategorie od supermini až po velká vozidla, z nichž se může stát alternativa veřejné dopravy, nebo mobilní kancelář. Zdroj: Kia

S plánovanými PVB modely chce Kia obsáhnout kategorie od supermini až po velká vozidla, z nichž se může stát alternativa veřejné dopravy, nebo mobilní kancelář. | Zdroj: Kia

Třetí generace platformy umožňuje novému Niru různé umístění baterií v závislosti na verzi. Kia

Třetí generace platformy umožňuje novému Niru různé umístění baterií v závislosti na verzi. | Kia

V případě plug-in hybridu a hybridu jsou pod zadními sedadly, zatímco u elektrické verze mají centrální umístění kvůli rozložení hmotnosti. Kia

V případě plug-in hybridu a hybridu jsou pod zadními sedadly, zatímco u elektrické verze mají centrální umístění kvůli rozložení hmotnosti. | Kia

Zcela přepracovaná karoserie s koeficientem odporu vzduchu 0,29 bude měřit 4420 mm na délku, 1825 mm na šířku a vysoká bude 1570 mm.  Kia

Zcela přepracovaná karoserie s koeficientem odporu vzduchu 0,29 bude měřit 4420 mm na délku, 1825 mm na šířku a vysoká bude 1570 mm.  | Kia

Podíl vysokopevnostní ocele vzrostl na 22 %, takže celý skelet má vyšší torzní tuhost při současném snížení hmotnosti o 20,3 kg.  Kia

Podíl vysokopevnostní ocele vzrostl na 22 %, takže celý skelet má vyšší torzní tuhost při současném snížení hmotnosti o 20,3 kg.  | Kia

S ohledem na komfort má Niro upravenou přední nápravu typu MacPherson zatímco vzadu využívá čtyřprvkovou koncepci.  Kia

S ohledem na komfort má Niro upravenou přední nápravu typu MacPherson zatímco vzadu využívá čtyřprvkovou koncepci.  | Kia

Třetí generace „K“ platformy upravila rozvor na 2 720 mm. Na výběr bude devět odstínů karoserie s možností kontrastního provedení „C“ sloupků. Kia

Třetí generace „K“ platformy upravila rozvor na 2 720 mm. Na výběr bude devět odstínů karoserie s možností kontrastního provedení „C“ sloupků. | Kia

Automobilka má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování. Zdroj: Kia
Pro potřeby (prozatím) korejských provozovatelů taxislužeb a spolujízdy délka narostla o centimetr a výška dokonce o sedm centimetrů. Vpředu tak najdeme o 65 mm více místa nad hlavou, vzadu v tomto ohledu proběhl nárůst o více než sedm centimetrů a získává také téměř tři centimetry navíc pro nohy. Zdroj: Kia
Informace pro řidiče jsou sdruženy na jediném displeji, kde najde například taxametr, navigaci nebo přehled ujeté vzdálenosti. Zdroj: Kia
S plánovanými PVB modely chce Kia obsáhnout kategorie od supermini až po velká vozidla, z nichž se může stát alternativa veřejné dopravy, nebo mobilní kancelář. Zdroj: Kia
11
Fotogalerie

První Kia e-Niro se vrací v nafouknuté taxikářské verzi Plus. Vznikne z ní i kempovací model

Technika první generace korejského elektromobilu ještě nepatří do starého železa. Užitek najde u taxislužeb, spolujízdy i cestovatelů.

Upravené e-Niro ve verzi Plus je prvním vozem pro speciální účely (PVB – purpose built vehicle) od korejské značky. S tímto typem aut se chce Kia stát jedním z prvních hybatelů segmentu na celém světě a do roku 2030 být jasnou jedničkou. Pro další vozidla PVB už připravuje i speciální platformu, na níž představí první vůz v roce 2025.

Kia Niro Plus vychází z první generace elektromobilu, představené v roce 2018. Pro potřeby (prozatím) korejských provozovatelů taxislužeb a spolujízdy jeho délka narostla o centimetr a výška dokonce o sedm centimetrů. Vpředu tak najdeme o 65 mm více místa nad hlavou, vzadu v tomto ohledu proběhl nárůst o více než sedm centimetrů a získává také téměř tři centimetry navíc pro nohy. K lepšímu využití vnitřního prostoru si vůz pomohl i tenčími sedadly a výplněmi dveří.

Informace pro řidiče jsou sdruženy na jediném displeji, kde najde například taxametr, navigaci nebo přehled ujeté vzdálenosti. Niro Plus má vzniknout i ve verzi pro soukromníky a jejich volnočasové aktivity, například kempování. S plánovanými PVB modely chce Kia obsáhnout kategorie od supermini až po velká vozidla, z nichž se může stát alternativa veřejné dopravy, nebo mobilní kancelář.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud