První jízda s novým Opelem Insignia: To ticho je až neskutečné....

42 komentářů

Bubla
2. června • 11:01

Do dneška jsem si myslel že opel má ve znaku dvakrát zlomený klacek.B-]

Josef
31. května • 22:23

Nedalo mi to, abych zareagoval v této "diskusi".
1. Úsměvné "analyzování" spotřeby některými "odborníky. Je přece jasné, že se jedná o střední třídu a kdo si ji kupuje, tak decilitry, nebo v nějhorším nějaký litr, v rozdílech spotřeby nepočítá. Stačí se podívat jaký je tento Oplík "macek" a jak je dlouhý. Uvedenou spotřebu proto považuji za přiměřenou - normální. V 5 lidech (minimálně jeden z nich byl v "testu" urostlý - 186 cm výšky není rozhodně málo) plus nějaká zavazadla a určitě se o úspornou jízdu v tomto "testu" nesnažili. Navíc pouhých 400 km určitě nepostačuje k tomu, aby se řidič s autem sžil a naučil se využívat jeho vlastností vzhledem k jízdním režimům a ke spotřebě. A též asi "testované" auto nebylo ještě pořádně zajeté a lze předppkládat pokles spotřeby o nějaké to deci. V kontextu výše uvedeného není uvedená spotřeba 7,7 l v kopcovitém terénu okresních silnic rozhodně špatná a ani těch 6,5 l při 130 km/hod na dálnici. Kecy některých "expertů" prokazují, že mají zkušenosti tak akorát s nějakou fabií nebo Octavií 1. generace. A tu "odbočku" diskuse o spotřebě 6 válcových motorů nechávám úplně mimo, stejně jako jsou mimo někteří její "aktéři". Mně osobně nikdy nenapadlo, abych se u mého 6 válce zabýval spotřebou - přece jsem věděl, proč ho kupuji. U takových motorů jde o něco úplně jiného a to by mělo napadnout každého, kdo má IQ větší jak 90.
2. Další usměvné je "komentování" prostornosti Insignie uvnitř bez toho, aby "znalec" uvedl své tělesné "parametry". Redaktor uvedl svoji výšku 186 cm, což je určitě nadprůměrné. Menší postavy budou naprosto v pohodě. Jinak většinou se cestuje touto kategorií aut stejně jen na předních sedadlech a stačí se podívat v běžném provozu, jak jsou auta této kategorie obsazovány. I v případě rodiny je častější kombinace 2 "vysokých" osob a 2 menších (malých) osob, a proto bych ten problém v prostornosti neviděl. V případech vícečlenné osádky extrémních dlouhánů se stejně vybírá v kategorii MPV a ne v kategorii střední třídy. Stačí se povozit a vyzkoušet si prostornost Multivana nebo Viana, Voyagera apod. a každému to musí být jasné. V těchto případech ani "znalci" "vyhlášená" prostornost Superba nemá šanci pro srovnání.
3. Některé příspěvky ukazují podstatu - musí se vědět, co člověk chce a co potřebuje a je dobré si to vyzkoušet osobně nejen v autosalonu, ale i za volantem na silnicích a podle toho se rozhodnout. Každý má jiný vkus, jiné rozměry tělesné schránky (někomu postačí Astra a někdo musí hold koupit "autobus"), jiné představy o výkonu motoru, jiné představy o jízdních vlastnostech a jiné potřeby. Někdo má rád tvrdý tuhý podvozek a někdo jiný zase vláčnost a "houpání". Každý ať si vybere podle svého a ke své spokojenosti. Na rady "expertů" se může klidně vybodout.Na závěr mohu jen konstatovat, že tato Insignia se Oplu povedla. Je hezká, pohodlná, slušně jezdí a není rozhodně malá ani uvnitř a ani z venku. Cena je též konkurenceschoná. Je fajn, že je z čeho vybírat. K Passatu, Superbu, Mazdě 6, Mondeu je další alternativa v této diskutované Insignii. A to je přece fajn a mělo by se to rozhodně ocenit. (To, že jsou i jiné alternativy ve stření třídě, to snad ví každý, uvedl jsem jen ty, které osobně považuji za mé "favority". Někdo to může vidět jinak a já to nikomu vyvracet rozhodně nebudu. Osobně ale doporučuji v případě finančních možností poohlédnout se poněkud "výše" - premiovky nejsou už dnes vyloženě nedostupné... "Pořádné" auto "zadarmo" nelze koupit.)
186 centimetrů 7,7l 6,5l

Antiautomat
30. května • 19:09

hm, ja navrhujem namiesto zadnych sedadiel zaviest priecnu lavicu na cestovanie v polohe lezmo napriec. Nevadi ze to bude nepouzitelne. Ale v katalogu sa to ta tak krasne opisat...

Lidoop
30. května • 11:21

Zrovna vybírám auto, před týdnem jsem v Insignii seděl /k jízdě nebylo auto k dispozici/. Zvenku hezké, zevnitř jsem měl i se ženou stísněný pocit - nízké, ne moc široké, Superb byl pocitově daleko lepší. I co se týká kvality interiéru. Podotýkám, že škodule nemám rád a moje auto je Chevrlet Cruze = Opel Astra, které jsem si dost oblíbil.Nerozumím té obsesi kolem měkkých plastů. Změkčovadla se z plastů uvolňují, třeba ftaláty jsou prokazatelně zdravotně rizikové. A taky to dost smrdí, což je bohužel případ Insignie. Nechtěl bych si do toho sednout po pár hodinách na sluníčku. Omlouvám se, ale kvalitní interiér si představuji hodně jinak, nakonec němečtí novináři to zmiňovali taky.Inisgnia byla na prvním místě na nákupním seznamu, ale po pár minutách v interiéru jsme ji škrtli.

aliencz
30. května • 12:49

Pokusím se zareagovat jako dlouholetý uživatel stávající Insignie v provedení combi z posledním faceliftem, letos jezdím už druhý model, nově už v automatu. Přecházel jsem na Insignii z Astry-J v roce 2015.http://img.auto.cz/auto//base/2014-38/620_54... ... Interiér Oplu je prostě svůj, to je věc vkusu jednotlivce. Můj pohled na kvalitu provedení je mimořádně pozitivní, ale nikomu to nevnucuji. Nicméně idea o vypařování ftalátů do interiéru je holý nesmysl, nic takového se neděje. Auto mi slouží k podnikání, je tedy běžné, že stojí často na slunci celé hodiny, mohu toto tvrzení tedy potvrdit z vlastní zkušenosti. Celodenní jízda je naprosto pohodová záležitost (Maďarsko, Polsko, Rakousko).Osobně se na novou Insignii těším a bude-li ve stejné cenové relaci, jako ta současná, nebudu nic jiného ani vymýšlet, nepořizuji do firmy ale úplné novinky, vidím to tak na příští rok od léta, auto v té době bude už plně ověřené, především pak motorizace pro výběr.Slabinou Insignií byl z mých zkušeností jen infotainment. Identické výpadky napříč vozy, chaos v přehrávači hudby z USB, výpadky při spojení s telefonem přes BT a pod.Naopak jízdní vlastnosti, pohodlí a komfortní jízdní limuzinoidní projev mě osobně znovu do nové Insignie lákají a první testy naznačují, že je nová Insignie ještě o level dál.

Bubáq
30. května • 19:00

Potvrzuji v plném rozsahu příspěvku. Rovněž 2. Insignia, SportsTourer, TDCI, 6AT. Všechno napsané výše souhlasí s mou zkušeností (136 tis. km a nyní 107 tis. km). Bez jediné závady. Bez jediné nepříjemnosti. Celkově za oba vozy průměr 6,4 lt/100 km. A to jde o tu "těžkou" generaci s AT....

Pete
31. května • 14:55

Stejne si myslim,ze Arteon bude lepsi kup. Za podobnou cenu bude 190k DSG TSi, ktere parametry zrychleni je na chlup stejne jako Insignia 260k. Ono kdyz si clovek nakonfiguruje tu 260k verzi, tak se pod mega vejde jen s velmi osekanou vybavou - bez AGR, bez LED svetel, atd atd.
Navic ta kvalita interieru - no i v zahranicnich recenzich rikaji ze je to sice lepsi, ale na VW to stale nema.

Viper
30. května • 14:26

škoda že nevznikne francouzský klon Insignie s hydractive 4....

Kade
3. června • 6:23

Vzhledem k tomu, že Citroen ostudně a nepochopitelně prozatím ignoroval vývoj pohonu 4x4, také jsem tak trochu doufal, že další C5 by mohla dostat podvozek z Insignie s možností 4x4 plus hydrauliku. Nebyl by to logický krok? Bohužel vedení PSA je prostě zatraceně mimo...

kahnt
30. května • 16:35

třeba jo..:-)

viper
31. května • 14:16

to by ve vedení PSA a Citroenu museli sedět uplně jiní lidé, kteří mají respekt k hodnotám značky Citroen a technologiím, kterými za ty léta obohatila automobilový trh. Ti lidé co tam sedí teď mají úplně jíné žebříčky hodnot :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
31. května • 20:09

K čemu jsou inovativní technologie, když dnes prodává veliký displej a hezký design?

viper
31. května • 21:43

k čemu prémiové značky vyvíjejí inovativní technologie když tím správným tahákem je velký display a hezký design ? ;-):-P

a
30. května • 10:28

Voltmetr výborně. Vlevo je ještě k tomu teploměr oleje. Taky super věc!

jogurt
31. května • 1:45

K čemu, když většina řidičů netuší ani k čemu má zpětné zrcátko, natož voltmetr.

Aladin
30. května • 10:10

Zajímavé je, jak se vnímání sedanů střední třídy posunulo. Já si prakticky přes svažující střechu nesednu na zadní sedačky do žádného. Asi je důležitější, aby to hezky vypadalo.

Colin
1. června • 22:01

Když on to není sedan, ale liftback ... tam se prostě ta střecha víc svažuje. Na vození dlouhánů to není, ale při lepší vůli se to dá, pokud člověk nesedí úplně vzpříměne a nemá 190cm :)

Neurotic
30. května • 17:53

Tak si kup kombi to má rovnou střechu a je tam tedy víc místa a pokud to nestačí tak autobus:-))

znalec
30. května • 14:56

mne sa nezda.
Sedany mam rad, ale tvarit sa,ze je vzadu dost miesta...
Ani v BMW 7 som nemal dost miesta nad hlavou a to nie som nijaky extremny dlhan.Sedan nie je vhodny na vozenie sa vzadu.
na to su Minivany - tam je miesta vzadu daleko viac.

mpolan
31. května • 20:08

Jenže ono se skutečně stačí vrátit o pár let zpět, třeba do časů Peugeotu 406, Passatu B5 nebo prvního Superba a ty sedany měly i vzadu dost místa. I ten opovrhovaný Fluence měl vzadu dost prostoru. Dnes pod tlakem, aby sedan vypadal co nejvíce jako kupé, je to tragédie.

Lakrin
30. května • 14:15

Hlavně tu prosimtě nebreč a kup si autobus, tam se vejdeš.

Drake
30. května • 9:46

Než jako test mi to přijde, že pan Pecák stopoval u cesty a někdo s tímto autem mu zastavil a přibral ho. Nebo mi chcete nakukat, že na sesmolení takového megatestu je vás v redakci zapotřebí pěti lidí? :-DJinak Insignia je pěkné auto, které má smysl jen s nejsilnějším motorem...

punknenimrkev
30. května • 9:44

nižší o 29cm ?

Ryslshajm
30. května • 20:41

... a ty stěny co vidíte při jízdě jsou obrubníky.

jogurt
30. května • 9:28

Takže bezva auto co nejede a žere

Honza M.
30. května • 11:45

"Při ustálené stotřicetikilometrové rychlosti na dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu 6,5 litru. "...žere?

Peedr
30. května • 14:16

Ano, žere. při ustálené 130 km jízdě po dálnici, na relativně rovném úseku (dle mého optického vnímání) mi můj 8 let starý benzínový šestiválec se 190 kw ukazuje stejnou hodnotu...

Petr
30. května • 21:14

To ti tak zerem, ty trapaku...

Mirec
30. května • 21:11

a teraz tu o cervenej ciapocke :) o takej realnej spotrebe snivaju aj TSI v passatoch
ale ak sa tu bavime o tom, co ukazuje PP, tak o.k to moze byt, len PP ti slusne keca

jogurt
31. května • 1:44

PP zas až tak moc nekecá. Kecá jen v případech chiptuningu přídavnou jednotkou na commonrail liště bez odpovídající korekce přes diagnostiku. PP používá úplně stejná data jako motormanagement a emisní systém, takže až tak moc kecat nemůže, pokud ho neoblbujete poloamatérským čipem.

skodafil
30. května • 15:06

Mam neco podobneho a takovym tvrzenim bych se rozhodne neztrapnoval. A) neni to pravda, b) opice a banany.....

Peedr
30. května • 16:48

Dost podobného? takže šestival +/- 2 válce, cca 190 kw a +/- 500kg a možná SUV možná kabrio? Ztrapnil ses akorát ty sám. Napiš co máš, když tvrdíš, že to není možné... Dost podobné může být motor 3.0i jednou v X5 a podruhé třeba v 330i a pak to dost podobné není a s 330i pojedu po dálnici jak píšu já a basta :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peedr
31. května • 9:03

Vy jste všichni č*ráci fakt :-D je rozdíl mít po jízdě na dálnici nějaký průměr a je rozdil v okamžité spotřebě a já dál tvrdím, že na tempomatu 130 km/h se mi mihne i takováto spotřeba, v záívěru je průměr po delší jízdě kolem 8-9 litrů.. Odborníci....

mpolan
31. května • 20:06

Tyvole, prý mihne...
A ne, nenapsal jsi, že mihne, napsal jsi, že takovou spotřebu máš taky. Tak tu nelži, ču*áku.

Peedr
1. června • 12:39

Jsi retardovaný? Ustálená spotřeba na dálnici je pro mě pohled na palubní počítač, když jedeš po rovince a na tempomat, pak je tam ustálená spotřeba, pro mě též okamžitá. Ale lidi jsou pičusové jako ty. Každého věc, ale být takovým píčou musí být těžké i pro tvé zkurvené rodiče...

mpolan
1. června • 17:11

Achjo... a s takovým odpadem já mám diskutovat. Ty taky radši zdechni, hloupé zvíře.

stealth01
30. května • 17:43

Úplně nejmíň jsem se dostal s M3 F80 na 7,2 po dálnici z Prahy do Berlína. Řadové šestiválce od BMW znám, ale 6,5 je pri 130 spíše jen přání než realita. Tipuju to na 7,5-8 minimálně.

Mirec
30. května • 21:16

jeden starsi 6-valec co na dialnici vezme len 6,5l :)
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/A... ...

Michal
31. května • 7:39

"Innerorts beträgt der Verbrauch 11,2 l und auf der Autobahn 8,8 l
Super auf 100 km." To píšou v tom reportů co odkazujete. Tedy nikoliv 6.5 l/100km, ale 8.8 l/100km.

Mitch
30. května • 18:19

On jel z kopce a mysli si ze roztocena vrtulka benzin vyrabi :-D

Adv
30. května • 20:30

ne, on je jen debil, který porovnává deset let starou popelnici s motorem, který musí plnit nejnovější normy. Předpokládal jsem, že tohle musí chápat i pětileté děti, ale očividně jsem se spletl...

jogurt
31. května • 1:41

a motor co musí plnit nejnovější normy neudrží v autě střední třídy 130kmh na české dálnici s českými normami pro pidistoupání, aniž by musel podřadit o dva kvalty dolů.... sorryjako, ale s tím nemá problém ani Duster 1,5dci a to teda fakt není díra do světa. Jak s tím budou jezdit na Brennerautobahn? Na dvojku?

Doporučujeme

Články odjinud