První jízda s novým Opelem Insignia: To ticho je až neskutečné....

Nový Opel Insignia vstupuje na tuzemský trh s novými osobními auty se základní cenou 569 900 Kč. Kombi bude také brzy k mání...

Model Insignia plnil v minulé generaci roli vlajkové lodi automobilky s bleskem ve znaku. Bude tomu tak i nyní, kdy přichází na tuzemský trh druhé vydání tohoto vozu.

Je tedy logické, že inženýři v Rüsselsheimu, kde tato tradiční německá značka sídlí, věnovali vývoji auta veškerou možnou péči. To mimo jiné vedlo i poměrně značnému odlehčení všech verzí, a to i přes nárůst rozměrů. Například na délku nyní isignia měří 4897 milimetrů, což je o pětapadesát více než u první generace.

SUV | Tajné | Opel

Plán Opelu na další čtyři roky: Tři nová SUV a nová Insignia

Lifback, který právě přichází na trh, je ve srovnatelné výbavě a motorizaci nyní lehčí až o 175 kilogramů než předchůdce, u kombi, které se začne nabízet za měsíc, to budou až dva metrické centy. Kritizovaný stísněný prostor v kabině u inisgnie I se podařilo vyřešit prodloužením rozvoru o 92 milimetrů. Výsledkem je velmi slušný prostor pro nohy také pro cestující vzadu. Vyzkoušel si to redaktor vysoký 186 centimetrů, který si nejprve nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení a následně přesedl do druhé řady. Před koleny měl v tu chvíli ještě osm centimetrů volného prostoru.

Prostor je lepší, ale...

Na druhou stranu, hlavou se již dotýkal čalounění střechy. V tomto případě se jedná o daň elegantní boční linii vozu ve stylu kupé a také mezigeneračnímu snížení výšky vozu o 29 milimetrů. Pro přepravu dlouhánů vzadu bude tedy nepochybně vhodnější kombi.

I tak ale zbyl slušně velký zavazadlový prostor. Objem má 490 litrů a velký je hlavně půdorys. Výška už tak nenadchne.

Opel doufá, že s novou insignií osloví i zákazníky, kteří dosud navštěvovali autosalony německých prémiových značek. My si sice nemyslíme, že by se od značek BMW, Mercedes či Audi k dealerům Opelu stěhovaly celé davy zájemců o nová auta, nicméně někoho by použité technologie skutečně mohly přesvědčit.

Opel například nabízí (za podstatně menší peníze než konkurence ve střední třídě) head up displej. Jedná se navíc o skutečně plnohodnotnou záležitost s promítáním veličin na čelní sklo před řidičem, nikoli o plastový štítek, k čemuž se leckdo uchyluje. Standardně lze takto sledovat aktuální rychlost a otáčky motoru, také navigační údaje, lze si však zobrazované veličiny upravit podle svého gusta.

Testy | Opel | Hatchbacky

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Když už je řeč o zobrazovaných hodnotách. Součástí přístrojového ukazatele je také voltmetr ukazující aktuální napětí autobaterie, což už v dnešních autech věc prakticky nevídaná...

V základní výbavě je vše nezbytné

Dalším prvkem, na který jsou u Opelu hrdi, jsou LED Matrix světlomety. Ty stále svítí s intenzitou dálkových, pouze se adekvátní část z celkem 32 modulů v případě potřeby vykrývá podle aktuální situace kolem vozu.

Opel se od dřívější změti tlačítek na středovém panelu uchýlil k dotykovému displeji. Část ovladačů však přesunula na volant. Dá chvíli práci se v nich zorientovat.

Displej multimediálního systému o velikosti osm palců zobrazuje také záběry z parkovací kamery a umí promítat celé okolí vozu z takzvané ptačí perspektivy. Jeho rozlišení však není na úplně nejvyšší úrovni. Na druhou stranu, potěšila nás kvalita použitých materiálů. Najít "neměkčený" plast kolem předních sedaček je téměř kumšt...

SUV | Premiéry | Opel | Ženeva 2016

Opel Mokka X má nový design, motory, interiér, převodovky i LED světla

Tradičně skvělé jsou ergonomické sedačky. Lidé větších postav si sice budou chvilku zvykat na to, že bočnice obemknou tělo poměrně těsně, určitě to ale ocení jejich páteř.

Výhled z vozu šikmo vpřed vozu není dokonalý. Zhoršují ho jednak poměrně masivní hodně skloněné "A" sloupky, a v našem případě také drátky zalité mezi jednotlivé vrstvy čelního skla obstarávající poprvé u Opelu vyhřívání. Připomínáme, že konkurence i mimo prémiové značky tuto činnost zvládá i bez drátů. 

Řadu z výše vyjmenovaných prvků v levnějších verzích nenajdeme. Nicméně, i základní výbava insignia s označením Selection není vůbec chudá. Obsahuje například šest airbagů, varování před čelní srážkou, bezklíčkové odemykání a starování, LED světla pro denní svícení, elektrické ovládání všech okenn, manuální klimatizaci, audiosystém se sedmipalcovým dotykovým displejem a sedmi reproduktory, tempomat, kožený volant a elektrickou parkovací brzdu.

Retro | Opel | Sportovní auta | Kupé | Technika

Opel GT (1968-1973): Nejkrásnější blesk

Zmíněná základní cena se týká motorizace s benzinovým turbomotorem 1,5. Ten má v základním naladění výkon 104 kW, lze z něj ovšem získat i 122 kW. Dalšími nabízenými pohonnými jednotkami jsou turbodiesely 1,6 (s výkonem buď 81 nebo 100 kW), případně dvoulitrové CDTi 125 kW).

Vrcholná verze s automatem a pohonem 4x4

Vrcholné verze mají pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec, který má maximální výkon 191 kW - 260 koní). Tyto verze se vždy pojí s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

My jsme měli možnost necelé čtyři stovky kilometrů ujet s dvoulitrovým vznětovým motorem, který také zřejmě zvolí velká část fleetových zákazníků. Hlavní předností tohoto motoru je kultivovaný chod. Ani po studeném startu není v kabině slyšet, je také prost citelných vibrací. Troufáme si tvrdit, že v tomto směru nemá ve svém segmentu momentálně konkurenci. Opel samozřejmě kvůli tomu vůz "vycpal" množstvím tlumicích materiálů. Přídavnou vrstvu jsme dokonce našli také na spodní straně plata zavazadlového prostoru.

Opel | DS | Byznys | Peugeot | Citroën

Dohoda je podepsána. PSA kupuje Opel za 2,2 miliardy eur

Na druhou stranu, insignia poháněná tímto motorem není žádný rychlík. Do šumavských kopců jsme s tímto vozem totiž vypravili v obsazení pěti dospělými osobami. K udržení povolené devadesátky ve stoupáních bylo často nutno podřadit až na čtyřku. Ještě, že ovládání šestistupňové manuální převodovky je velmi příjemné. Chod páky je sice mírně tužší, ale velmi přesný a bezhlučný.

Stejně skvěle tichý jako motor je v nové insignii také podvozek. Líbilo se nám jeho naladění. Je spíše komfortní než sportovní, nicméně velmi dobře zvládá potlačovat nedotáčivost a ještě lépe si poradí i s většími výtluky. Nekonají se žádné rány od podvozku, nehrozí ani žádné nervózní "ustřelení" zadní části vozu. Náš exemplář měl pouze standardní verzi podvozku, nicméně lze získat i adaptivní tlumiče.

V členitém terénu a se zmíněným "nákladem" na palubě" jsme v kombinaci dálnice - okresní silnice jezdili za 7,7 litru. Při ustálené stotřicetikilometrové rychlosti na dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu 6,5 litru.

Kromě verze lifback již za měsíc Opel začne nabízet i kombík. K cenám jednotlivých verzi lifbacku se bude vždy připočítávat 25 000 Kč. Smutnou zprávu máme pro milovníky verzí OPC. Insignia v této generaci touto úpravou neprojde, nejvyšší sportovní verzí bude GSI. I v tomto případě půjde ale fakticky jen o designový paket, jen výraznější, než je již nyní nabízený OPC line.

Na komentovanou fotogalerii testovaného vozu se podívejte zde:                

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků