Modernizace oblíbeného prcka od Toyoty se zaměřila na to, co zákazníci chtějí nejvíce. Líbivý vzhled byl tedy ponechán, zlepšení se dočkaly pohon a chytrá elektronika ve voze. Foto: Toyota

Modernizace oblíbeného prcka od Toyoty se zaměřila na to, co zákazníci chtějí nejvíce. Líbivý vzhled byl tedy ponechán, zlepšení se dočkaly pohon a chytrá elektronika ve voze. | Foto: Toyota

Nově může mít tento prcek až 12“ obrazovku na místě přístrojového panelu Foto: Toyota

Nově může mít tento prcek až 12“ obrazovku na místě přístrojového panelu | Foto: Toyota

Palubní deska se změnila jen minimálně, aby pojala nový, až 10“ displej multimédií Foto: Toyota

Palubní deska se změnila jen minimálně, aby pojala nový, až 10“ displej multimédií | Foto: Toyota

Zajímavostí je, že provedení GR Sport vyjíždí vždy z francouzského závodu, stejně tak vozy s panoramatickou střechou Foto: Toyota

Zajímavostí je, že provedení GR Sport vyjíždí vždy z francouzského závodu, stejně tak vozy s panoramatickou střechou | Foto: Toyota

Že je yaris spíše řidičskou a stylovou volbou, tomu odpovídá i průměrný objem zavazadelníku 286 litrů Foto: Toyota

Že je yaris spíše řidičskou a stylovou volbou, tomu odpovídá i průměrný objem zavazadelníku 286 litrů | Foto: Toyota

Vizuální stránku věci toyota v modernizaci příliš neřešila. Nebyl ani důvod, yaris je pořád velmi líbivým vozem. Foto: Toyota

Vizuální stránku věci toyota v modernizaci příliš neřešila. Nebyl ani důvod, yaris je pořád velmi líbivým vozem. | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 Foto: Toyota

 | Toyota Yaris 2024 | Foto: Toyota

Nově může mít tento prcek až 12“ obrazovku na místě přístrojového panelu Foto: Toyota
Palubní deska se změnila jen minimálně, aby pojala nový, až 10“ displej multimédií Foto: Toyota
Zajímavostí je, že provedení GR Sport vyjíždí vždy z francouzského závodu, stejně tak vozy s panoramatickou střechou Foto: Toyota
Že je yaris spíše řidičskou a stylovou volbou, tomu odpovídá i průměrný objem zavazadelníku 286 litrů Foto: Toyota
33
Fotogalerie

První jízda s novou Toyotou Yaris: Nejlepší malý hybrid z Česka. A rovnou se zvýhodněním

Modernizace oblíbeného prcka od Toyoty se zaměřila na to, co zákazníci chtějí nejvíce. Líbivý vzhled byl tedy ponechán, zlepšení se dočkaly pohon a chytrá elektronika ve voze.

Co se týče yarisu, s více než 1500 kusy prodanými loni jde o oblíbence českého trhu. A navíc je to poloviční lokálpatriot, jelikož se vyrábí jak ve francouzském závodě ve Valenciennes, tak i v kolínské továrně TPCA. Co přináší jeho modernizace, to jsme se vypravili zjistit do okolí španělského Sitges a Barcelony.

Neměnit, co se líbí

Zvenčí se na hatchbacku změnilo jen pramálo. Toyota se totiž rozhodla, že zde bude svůj bestseller měnit pouze v detailech. Je tu několik nových designů kol v rozmezí od 16“ po 18“ pro verzi GR Sport a opravdu lehké změny na optice a náraznících ostatních modelů. Nové je také provedení Premiere Edition se speciálním lakováním modrou Neptune a kontrastní lesklou černou střechou a sloupky. Pojí se pouze s další novinkou, nejsilnější motorizací Hybrid 130.

Jak její název napovídá, jde o posíleného sparing partnera dosavadní vlajkové specifikace Hybrid 115. Ta se od července posouvá do základu, takže zájemci o čistě benzinový pohon mají na jeho koupi zhruba půl roku, poté se z yarisu stane výhradně hybridní model.

Sezame, tak se ukaž

Technologicky dostal yaris vítané zlepšováky. Od července jej budete moci odemknout nejen klíčem, ale až pěti různými chytrými telefony prostřednictvím digitálního klíče, poskytovaném ve specifikaci Premiere Edition a GR Sport. Ten je kompatibilní se zařízeními Apple i Android, přičemž v pořizovací ceně vozidla jsou i služby konektivity po dobu jednoho roku. Vylepšení se dočkal i infotainment vozu s novým prostředím Toyota Touch 3. Ve dvou nejvyšších specifikacích spoléhá na větší obrazovku s úhlopříčkou 10,5“, základ pak nabídne 9“ obrazovku.

Novinky bychom našli i na přístrojovém štítu „jardy“. Ke klasickým kruhovým ukazatelům s 4“ displejem je nyní k dispozici i obrazovka s úhlopříčkou 7“ a devíti zobrazeními. V nejvyšší verzi má pak palců a konfigurací dvanáct.

Logicky a technicky

Stávající patnáctistovka s výkonem 92 kW tedy po modernizaci doběhne ještě pár měsíců, poté bude k dispozici dvojice Hybrid 115 a Hybrid 130. Základem je vždy tříválec o objemu 1490 cm3, mění se ale výkon přepracované elektrické trakční části. Nově tak nejsilnější jednotka dostala o 12 % vyšší maximální výkon 96 kW, maximální točivý moment ale doznal zvýšení o tučných 30 % (ze 141 na 185 Nm).

To znamená především lepší akceleraci z 0 na 100 km/h o půl sekundy,  tedy 9,2 s. Stejně tak je nyní yaris dynamičtější v pružném zrychlení, z 80 na 120 km/h může být za 7,5 s. Emise CO2 na úrovni 87-98 g/km přitom řadí zmodernizovaného prcka mezi premianty segmentu, zatímco spotřeba paliva zůstává na solidních hodnotách 3,9 až 4,3 l/100 km v kombinovaném cyklu dle WLTP.

Základní technické údaje Toyoty Yaris
Motor 1.5 Hybrid 115 1.5 Hybrid 130  1.5 DF 125
Objem (cm3) 1490 1490 1490
Výkon (spalovací motor) (kW při min-1 )  68/5500  68/5500  92/6600
Točivý moment (spalovací motor) (Nm při min-1 )  120/3600-4800  120/3600-4800  153/4800
Výkon (elektrický motor) (kW) 59 59  -
Točivý moment (elektrický motor) (Nm)  141 185  -
Systémový výkon (kW) 85 96  -
Převodovka  e-CVT  e-CVT  6° man./CVT
Vnější rozměry, rozvor (mm)  3940 x 1745 x 1500, 2560
Objem kufru (l) 286
Max. rychlost (km/h) 175 175 180
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,7 9,2  9,0/10,2
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)  3,8-4,9  3,9-4,3  5,2-6,1/5,3-5,7

S radostí

Za volantem doprovází vylepšené motorizace také inovované vyladění posilovače řízení, se kterým je yaris opravdu velmi jistý i v ostrých zatáčkách španělských pahorků. Zesílený hybrid je pak citelně pružnější, typicky výrazný zvukový projev motorizace se systémem e-CVT je zde ale přítomný i nadále. Jednomu to nemusí být po chuti, akustické chování ale hezky doplňují tvrdší podvozek a strmé řízení. Dobrou zprávou tedy je, že i po modernizaci a s novým hybridem jde v rámci segmentu B především o řidičskou volbu.

Slabší hybrid si automobilka cení na 539.000 Kč, nejsilnější motorizace vyjde na 697.000 Kč za bohatě vybavený Yaris Premiere Edition, dynamicky střižený model GR Sport je k mání za 701.000 Kč. Tuzemské zastoupení ale pro zájemce připravilo uváděcí zvýhodnění 34.000 Kč a výkupní bonus ve výši 25.000 Kč, s kterými je k dispozici už nyní.

Akční ceník Toyoty Yaris
Motor Linie Model 2024
1.5 Dynamic Force/92 kW 6MT Active 415.000 Kč
1.5 Dynamic Force/92 kW 6MT Comfort 430.000 Kč
1.5 Dynamic Force/92 kW 6MT Style 480.000 Kč
1.5 Dynamic Force/92 kW Multidrive S Comfort 465.000 Kč
1.5 Dynamic Force/92 kW Multidrive S Style 515.000 Kč
1.5 Hybrid/85 kW e-CVT Active 505.000 Kč
1.5 Hybrid/85 kW e-CVT Comfort 520.000 Kč
1.5 Hybrid/85 kW e-CVT Style  570.000 Kč
1.5 Hybrid/85 kW e-CVT Executive 620.000 Kč**
1.5 Hybrid/96 kW e-CVT Premiere Edition 645.000 Kč**
1.5 Hybrid/96 kW e-CVT GR Sport 650.000 Kč**
*Ceny aktuálního modelu nezahrnují bonus 25.000 Kč za výkup starého vozu, **Podmíněné zakoupením dvoubarevného lakování karoserie

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud