Nissan X-Trail prošel jemnou modernizací. Vyzkoušeli jsme jej i v rakouských lesích.
V kontextu crossoverů a SUV od Nissanu se nejčastěji se slovy "úspěšný" a "nejprodávanější" spojuje především Qashqai. Ani větší X-Trail však v oblíbenosti nezůstává pozadu. Ba naopak. Věděli, jste, že se jedná o světově nejprodávanější SUV? Loni se prodalo 766 tisíc modelů X-Trail, respektive Rogue, jak se nazývá v USA.
Už je to skoro pět let, co X-Trail "vyměknul" - ze schopného off-roadu se stalo typické rodinné SUV, které dbá především na komfort a prostor pro posádku. Nyní přichází s faceliftem a v rámci mezinárodní prezentace jsme jej vyzkoušeli i v podmínkách, kde se nám snažil dokázat, že jen nudným rodinným SUV není.
Leštění rodinného stříbra
Zvenčí se změnila především příď, která nyní působí dynamičtěji. Nová je také grafika světlometů s LED technologií a typickým denním svícením ve tvaru bumerangu. Zadní část se také změnila, avšak styl a nápad zůstává stejný.
Po nastoupení do interiéru nejprve zaujme nový volant, který jsme si už pochvalovali v modelech Qashqai a Micra. Je designově povedený a dobře zpracovaný. I přesto, že prostoru je pochopitelně stále dostatek a vnitřek je kvalitně zpracován, k interiéru máme výhrady. Líbila by se nám totiž i změna v oblasti infotainmentu, který už svou grafikou působí lehce zastarale. Konkurenti s velkými Full HD displeji a digitálními přístrojovými štíty jsou už dnes jinde...
Novinkou je také vyhřívání zadních sedadel. Zcela nepochopitelně je však ovladač umístěn mezi předními sedadly a stiskem tlačítka se vyhřívá celá prostřední řada najednou - děti se budou muset dohodnout a ohřev spustí pouze dospělí. Nově je k dispozici výbava N-Connecta, která stojí hned pod nejvyšší Teknou. Od příštího roku výbavu doplní i soubor prvků semi-autonomního řízení ProPilot.
Pohodlný a robustní
V loňském roce, ještě před modernizací, obohatila nabídku X-Trailu nejvýkonnější vznětová motorizace. Právě dvoulitr o výkonu 177 koňských sil jsme v kombinaci s šestistupňovým manuálem vyzkoušeli.
Jízdu X-Trailu po dálnicích a rychlostních silnicích bychom označili za majestátní a sebejistou. Vážně, jestli vám přijde dvojice Qashqai a X-Trail k nerozeznání, tak po okamžitém přesednutí, které jsme absolvovali, rozdílné zaměření poznáte. Větší rozměry a hmotnost činí z většího bratra sice méně obratného, ale pohodovějšího cestovatele.
K charakteru vozu přispívá i pohonná jednotka, která dává řidiči jistotu v podobě dostatečné výkonové rezervy. Při klidné jízdě umí spotřebu udržet mezi šesti až sedmi litry na sto kilometrů. Převodovka má docela přesné dráhy a zaujme i chování podvozku v utažených zatáčkách. Žádnou zábavu či precizní odezvu od řízení pochopitelně nečekejte. X-Trail se chová přesně tak, jak majitel rodinného SUV žádá - stopu drží statečně a postupně přechází do mírné nedotáčivosti.
V rámci prezentace jsme si vyzkoušeli i jakousi rychlostní zkoušku s terénními vložkami uprostřed rakouských lesů. Na mezinárodních prezentacích jsou pochopitelně podobné trasy vždy pečlivě vybrány, přesto nás X-Trail opravdu překvapil. V zatáčkách na štěrku dokázala stabilizace ve spolupráci se systém pohonu všech kol při troše řidičovy snahy povolit i zadní kola k menšímu dovádění.
Pro kompletní fotogalerii z testování mimo silnice klikněte na jednu z miniatur
Především se ale od podvozku neozývalo žádné bouchání do dorazů ani jiné pazvuky. X-Trail při opravdu tvrdém zacházení, kterému by jej nepodrobil žádný běžný majitel, neprotestuje. I když jsme přehlédli ostrou vlnovku, vůz se jen zhoupnul na kvalitně naladěném odpružení a přitom si udržel přilnavost.
Naši "erzetu" naprosto bez problému zvládl i interiér, který taktéž neobtěžoval skřípáním či klepáním. Na rodinný dostavník více než dobrý výkon! V české premiéře si můžete nový X-Trail prohlédnout na akci Auta na náplavce, která začíná 31. srpna.