První jízda s Fordy Custom Trail a Transit Trail 4x4: Velký bratr je v lese jako doma!

Vyjma seznámením s verzemi Active si pro nás Ford připravil i jízdu v akčně laděných verzích Trail. Velký Transit bude důležitý.

Ford nás pozval na seznámení se svými čtyřmi užitkovými novinkami. S každou z nich jsme se mohli krátce projet a automobilka nám pak poskytla další porce informací. Po verzích Active, na které jsme se podívali ve čtvrtek, je čas se podívat na verze Trail, které hrají na ještě drsnější notu.

Nový Ford Bronco dostane spací čepici. Expediční výbava off-roadu fakt sekne

Nový Ford Bronco dostane spací čepici. Expediční výbava off-roadu fakt sekne

Ford Transit Custom Trail

Červený vůz v galerii je designově nejzajímavější. Pokud se ptáte na hlavní rozdíly oproti variantě Active, přetlumočím vám odpověď od pracovníka Fordu. „Položil jsem stejnou otázku šéfdesignérovi a řekl mi, že je to otázka životního stylu. Majitelé obou těchto aut se znají a oba s nimi pracují. Majitel verze Active se ale večer sebere a jede s manželkou třeba do opery, zatímco majitel Trailu se věnuje dobrodružným volnočasovým aktivitám,“ uvedl.

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Žádný technický rozdíl mezi oběma vozy nehledejte. Dokonce nemají ani rozdílnou světlou výšku. Jde o styl. A je nutné uznat, že Trail ho má opravdu na rozdávání. Už jen ta přední maska, kterou můžete vidět na modelech Raptor. K černému oplastování pak přidává i černou lištu na boku. Kola má 16palcová.

Transit Custom Trail je k dispozici pouze s manuální převodovkou. Oproti verzi Active však dostane diferenciál mLSD již ve standardu. Opět platí volitelný mild-hybrid k dvoulitrovému turbodieselu, který je ve výkonovém rozpětí 130 až 185 koní. Nejsilnější varianta je však pouze pro karosářskou variantu Kombi.

První jízda s novým Fordem Explorer 3.0 V6 PHEV: Svérázný objevitel si dal načas

První jízda s novým Fordem Explorer 3.0 V6 PHEV: Svérázný objevitel si dal načas

Transit Custom Trail je u nás aktuálně dostupný pouze s jedinou motorizací, a to dieselem 2.0 EcoBlue o výkonu 125 kW (170 koní) za 1.060.202 Kč. Příplatek za delší rozvor činí 15.000 Kč.

Ford Transit Custom Trail: Technické údaje zkoušeného vozu (L2 H1)
Motor 2.0 EcoBlue
Objem [cm3] 1996
Výkon [kW/ot.min] 125/3500
Točivý moment [N.m/ot.min] 390/1750-2750
Komb. spotřeba [l/100km] 6,6
Užitečná hmotnost [kg] 1223
Celková hmotnost [kg] 3400
Délka [mm] 5340
Šířka [mm] 2080
Výška [mm] 1979

Ford Transit Trail

Zlatý hřeb představení nových užitkových fordů byl Transit Trail. Největší a nejschopnější kousek z nové nabídky se nabízí pouze ve verzi 350 a v délkách karoserie L2 a L3. Má ty samé motory a taktéž diferenciál mLSD ve standardu. Jeho tajnou zbraní je však pohon všech kol, který je k mání i u verze Trend.

Inteligentní čtyřkolka pracuje ve všech jízdních režimech. Pokud ale zvolíte režim Mud/Rut, bude spínat mnohem rychleji. Od rychlosti 60 km/h se ovšem přepne zpět. Že se velká dodávka může dostat na špatně přístupná místa, jsme si vyzkoušeli v lese.

Fotografie najdete v galerii nahoře, video níže. Na krátké trase nás nechal Ford projet třeba bahnitými kolejemi od traktoru, které vůz slupl jako malinu. Řidiči stačí jen opatrně pracovat s plynovým pedálem a o zbytek se postará elektronika. Počítejte ale s vyšší spotřebou, která se v terénu vyšplhala k jedenácti litrům.

Ford láká na elektrický pick-up F-150. Novinka bude nejsilnější verzí v nabídce

Ford láká na elektrický pick-up F-150. Novinka bude nejsilnější verzí v nabídce

Na žádný náročné off-road to samozřejmě nebude, ale do lomu či lesa se může vůz některý uživatelům hodit. Do nákladového prostoru naložíte 1125 kg, takže kabely, elektrocentrálu, vrtačky, nářadí a další spoustu věcí odvezete na dno zabahněné těžební jámy s přehledem. Podobné akce se často řeší pick-upy, ty ale ložnou plochu velké dodávky nenahradí.

Oproti verzi Trend s pohonem všech kol budete opět platit něco málo navíc pouze za styl a ochranné plasty, a to lehce přes 63.000 Kč. V Česku jej tedy pořídíte za cenu od 1.266.713 Kč s karoserií L2, za L3 dáte 1.303.013 Kč. Do Transitu Trail naložíte 1125 kg (plus 75 kg řidič). Má 16palcová kola a jelikož vychází ze zmíněné verze Trend, nechybí mu klimatizace ani tempomat.

Ford Transit Trail: Dostupné technické údaje (L2 H2)
Motor 2.0 EcoBlue
Objem [cm3] 1996
Výkon [kW] 125/3500
Točivý moment [N.m] 390/1750-2750
Délka [mm] 5531
Šířka [mm] 2059
Výška [mm] 2447
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 2300
Užitečná hmotnost [kg] 1200

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků