První informace o novince DS7: Odpružení bude zcela nového typu

První SUV v historii mladé prémiové značky koncernu PSA odstartuje modelovou ofenzivu. Šéf značky na twitteru odhalil část interiéru novinky. Testuje prý "odpružení pro 21. století".

První tři modely značky DS byly vlastně luxusnějšími citroëny. Od roku 2015 je ale značka DS zcela samostatná.

V současném portfoliu značky rozhodně přitom není ta nejlepší technika, kterou skupina PSA disponuje. Vždyť nejmenší DS 3 stojí na základech Citroënu C3 předchozí generace, se kterým sdílí i interiér. Hatchback DS 4 i vlajková loď DS 5 využívají platformy stárnoucího Citroënu C4 či předchozího Peugeotu 308, zatímco nová generace třistaosmičky, ale například i čtyřletý Citroën C4 Picasso využívá modulární platformu EMP2.

Tento podivný stav, ve kterém se ambiciózní odnož koncernu nachází, se má začít měnit na březnovém autosalonu v Ženevě. Právě tam dojde k představení SUV s názvem DS 7, které bude konkurovat vozům jako BMW X3 či Mercedes-Benz GLC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněné modulární platformy dostane i plug-in hybridní pohon. Z kombinace dvou elektromotorů a zážehového motoru vznikne pohon všech kol a celkový výkon kolem 300 koňských sil.

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco exteriér se podařilo vyfotit špionům z facebookové stránky DS7 Spirit, část interiéru odhalil sám šéf značky, Yvess Bonnefont prostřednictvím svého twitterového účtu. Díky němu také již víme, že DS7 dostane nový typ odpružení. To má nahradit systém Hydractive, který s Citroënem C5 druhé generace skončí.

DS 7 by se na trh mělo dostat ještě letos, nejpozději však začátkem příštího roku. Do konce dekády svého nástupce dostane hatchback DS 3 a také DS4, ze kterého se stane plnohodnotné SUV. Svoji zvýšenou variantu Crossback dostane také DS 3. Dočkat se ale máme také vlajkové lodi v podobě DS 9 či sportovního elektromobilu.

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Zatímco zadní část vozu si inspiraci vezme z konceptu Wild Rubis z roku 2013...:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

...přední část a interiér budou silně ovlivněny konceptem E-tense z loňského roku:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků