Dacia Jogger se stává prvním hybridním modelem značky. Nabídne stejnou užitnou hodnotu při nižší spotřebě a komfortnější jízdě.
Dacia se v posledních letech stala miláčkem soukromé klientely, což potvrzuje v březnu představený Jogger. Možnost výběru z pěti a sedmimístné verze v kombinaci s cenovou dostupností a vysokou užitnou hodnotou mu přineslo pozici druhého nejžádanějšího vozu segmentu C právě touto skupinou zákazníků. Velkoprostorové kombi s prvky SUV hlásí za necelý rok 83.000 objednávek a 51.000 vozů již bylo registrováno.
Nízká základní cena umožňuje sáhnout rovnou po nejvyšší výbavě, což učinilo 60 % zákazníků. Stejná část také zvolila motor ECO-G 100 s pohonem na LPG. Touhu cestovat ve více lidech podporuje skutečnost, že 55 % mixu tvoří sedmimístné verze. Na českém trhu si za dvě sedadla navíc připlatíte 23.000 Kč.
Od ledna letošního roku bude Jogger jako první vůz značky dostupný s hybridním pohonem Hybrid 140. Dodávky odstartují v březnu. Česká cena zatím není dostupná, ale ve Francii vyjde v přepočtu na 601.000 Kč. Vzhledem k minimálnímu cenovému rozdílu mezi francouzským a českým trhem se tato částka příliš lišit nebude.
Není překvapením, že nositelem pokroku je právě Jogger. S integrací hybridní soustavy skupiny Renault se počítalo už od začátku, takže užitná hodnota zůstala nedotčena. Trakční baterie je umístěna v prostoru rezervního kola, kde je u verze LPG instalovaná plynová nádrž.
Jak název napovídá, soustava nabídne výkon 140 koní a nejlepší emisní hodnotu 108 g/km. Základem je zážehový čtyřválec 1.6 litru s výkonem 90 koní podpořený elektromotorem o výkonu 50 koní a startér generátorem. Dodává se výhradně s automatickou převodovkou, doplněnou režimem zvýšené rekuperace (B). Čtyři převody jsou spojené s motorem a dva s elektromotorem. Vzhledem k vyspělému řešení není potřeba spojky. Díky tomu vykoná hybridní Jogger až 80 % městské jízdy v elektrickém režimu, což snižuje spotřebu paliva o 40 % ve srovnání s konvenční verzí. Celkový dojezd činí 900 kilometrů.
Rekuperace o výkonu až 1,2 kWh (230V) zajišťuje stabilní úroveň nabití akumulátoru a šetří brzdy. Navíc činí jízdu pohodlnější. Na baterii je poskytována záruka 8 let omezená nájezdem 160.000 kilometrů. Hybrid je vybaven specifickým multimediálním zařízením se 7palcovou obrazovkou, jehož menu je rozšířeno o grafiky toků energie a údaje o dojezdu i úrovně nabití trakční baterie. Rovněž zde najdete elektronickou parkovací brzdu, vysokou konzolou s uzavřeným úložným prostorem a loketní opěrku.