První fotky SUV Hyundai Kona. Korejští designéři se asi nepoučili...

Chystané malé SUV bude mít hodně neotřelý design s asymetricky umístěnými světlomety na přídi.

Nedlouho před oficiální premiérou se na internetu objevily špionážní snímky malého SUV korejské značky Hyundai. Oficiální snímky následovaly pár desítek hodin poté.

Design přídě na první pohled připomíná některá řešení, které používá například Citroën, mlhová světla jsou však umístěna v jiné ose než ostatní světla, tedy blíže ke středu vozu.

Klepněte pro větší obrázek

Méně by asi bylo lépe, nemyslíte?

Je to netradiční řešení, a trochu tak dává vzpomenout na facelift modelu Coupé z přelomu tisíciletí. Tehdy si také designéři hodně pohráli s množstvím a umístěním světelných zdrojů. Také plastů na blatnících kony (vpředu i vzadu) je více, než se obvykle u auto tohoto typu používá.

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Interiér by už pak měl být v duchu současně prodávaných modelů značky. Ozvláštnit půjde řadou barevných rámečků například kolem výdechů klimatizovaného vzduchu nebo řadicí páky - voliče automatické převodovky.

Auto bude pohánět buď litrový přeplňovaný tříválec nebo turbodiesel 1,6. Vrcholná sportovní verze pak dostane přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku s výkonem 177 koňských sil. S ní se vůz rozjede na stokilometrovou rychlost během 7,7 sekundy a po německé dálnici se bude moci prohánět až tempem 210 kilometrů v hodině.Vyloučen není ani hybridní, případně zcela elektrický pohon.

Na délku kona měří 4165 milimetrů, šířka je 1800 milimetrů a výška 1550 milimetrů. Dostatečný prostor pro cestující má zajistit rozvor 2600 milimetrů.

Karosérie je postavena na zcela nové podvozkové platformě a ve výbavě se ocitne například plastový štítek nahrazující klasický head-up displej, auto bude také schopné samočinného brzdění, automatického přepínání dálkových a tlumených světel nebo asistenčního systému pro udržení se ve zvoleném jízdním pruhu.

Většina verzí bude s pohonem pouze předních kol, k dispozici ale bude i varianta 4x4.  

Známo už je i vysvětlení jména vozu. Zatímco "soused z Mladé Boleslavi" se zřejmě zamiloval do Aljašky, Korejci svoji novinku pojmenovali podle jednoho regionu na Havajských ostrovech. Prodeje mají v Evropě začít ještě letos. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků