První Fordy Mach-E dostanou Norové. Značka upřednostní trh Evropy před USA

Ford chce svým novým elektrickým Mustangem Mach-E udeřit tam, kde je největší poptávka.

Možná nepřekvapí, že Ford na malou chvíli upozadí potřeby svého domácího trhu v USA a svým elektromobilem Mustang Mach-E nejprve vytáhne do Evropy. Přesněji tedy do řady severských zemí, kde je nyní poptávka po čistě elektrických vozidlech nejvyšší. Detaily o spuštění prodejů Mach-E prozradil na autosalonu v Chicagu sám šéf marketingové divize pro elektrifikaci značky Jason Mase.

Souboj Fordu a Ferrari zabodoval i u Akademie! Film Le Mans ´66 si odnáší Oscary

Souboj Fordu a Ferrari zabodoval i u Akademie! Film Le Mans ´66 si odnáší Oscary

Mase tedy potvrdil, že elektrické SUV budou mít k mání jako první zájemci na starém kontinentu, a to ještě před uvedením v USA. „Země jako Norsko budou první,“ upřesnil Mase. Ostatně už minulý rok převážily v Norsku prodeje elektromobilů nad prodejem vozů se spalovacími motory. Stále větší zájem o auta do zásuvky (tedy i hybridy) však roste také v Německu.

Jelikož pro zájemce v USA jsou první dodávky vozů plánovány na poslední čtvrtletí letošního roku, lze předpokládat, že na vybraných trzích Evropy se za volant Mach-E dostanou lidé ještě dříve. Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově.

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Je nicméně jasné, že kniha rezervací za určitý čas lehce prořídne. Ostatně mluvíme o předběžných objednávkách se zálohou 500 dolarů (asi 11.000 Kč), kterou Ford zájemcům v případě ztráty zájmu vrátí.

V Česku nebude situace tak rychlá. Ceny Mach-E již sice předběžně oznámilo i české zastoupení Fordu, k zájemcům u nás se má ovšem novinka dostat spíše až během roku 2021. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, zaváděcí limitovaná verze First Edition pak 1.819.050 Kč.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 68 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků