První Fordy Mach-E dostanou Norové. Značka upřednostní trh Evropy před USA

Ford chce svým novým elektrickým Mustangem Mach-E udeřit tam, kde je největší poptávka.

Možná nepřekvapí, že Ford na malou chvíli upozadí potřeby svého domácího trhu v USA a svým elektromobilem Mustang Mach-E nejprve vytáhne do Evropy. Přesněji tedy do řady severských zemí, kde je nyní poptávka po čistě elektrických vozidlech nejvyšší. Detaily o spuštění prodejů Mach-E prozradil na autosalonu v Chicagu sám šéf marketingové divize pro elektrifikaci značky Jason Mase.

Souboj Fordu a Ferrari zabodoval i u Akademie! Film Le Mans ´66 si odnáší Oscary

Souboj Fordu a Ferrari zabodoval i u Akademie! Film Le Mans ´66 si odnáší Oscary

Mase tedy potvrdil, že elektrické SUV budou mít k mání jako první zájemci na starém kontinentu, a to ještě před uvedením v USA. „Země jako Norsko budou první,“ upřesnil Mase. Ostatně už minulý rok převážily v Norsku prodeje elektromobilů nad prodejem vozů se spalovacími motory. Stále větší zájem o auta do zásuvky (tedy i hybridy) však roste také v Německu.

Jelikož pro zájemce v USA jsou první dodávky vozů plánovány na poslední čtvrtletí letošního roku, lze předpokládat, že na vybraných trzích Evropy se za volant Mach-E dostanou lidé ještě dříve. Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově.

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Je nicméně jasné, že kniha rezervací za určitý čas lehce prořídne. Ostatně mluvíme o předběžných objednávkách se zálohou 500 dolarů (asi 11.000 Kč), kterou Ford zájemcům v případě ztráty zájmu vrátí.

V Česku nebude situace tak rychlá. Ceny Mach-E již sice předběžně oznámilo i české zastoupení Fordu, k zájemcům u nás se má ovšem novinka dostat spíše až během roku 2021. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, zaváděcí limitovaná verze First Edition pak 1.819.050 Kč.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků