První evropské muzeum Mazdy bude v Německu. Nabídne 45 modelů

První evropské a první mimojaponské muzeum Mazdy bylo otevřeno v německém Augsburgu. K vidění je 45 modelů, včetně prvního sériově vyráběného vozu.

Japonská automobilka Mazda za pár let oslaví století své existence. Na trhu je již od roku 1920 a za tu dobu postavila několik kultovních modelů. Některé z nich budou nyní k vidění v německém Augsburgu, kde společnost otevřela své první evropské muzeum. Zároveň je také první mimo Japonsko. Projekt je výsledkem spolupráce německé divize automobilky a prodejce Auto Frey.

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

„První evropské muzeum Mazdy je pro nás všechny splněným snem. Jedná se o skutečně unikátní sbírku našich vozů z celého světa,“ uvedl na slavnostním otevření Akira Marumoto, výkonný viceprezident Mazdy.

V muzeu je celkem k vidění 45 automobilů. Drtivá většina z nich byla prodávána v Evropě, ale součástí sbírky jsou i některé kousky, které se nabízely mimo starý kontinent. Namátkou můžeme uvést Cosmo Sport (1967), Luce RX87 (1969) a z novějších vozů RX-7 z roku 1992.

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

Mezi další unikáty patří R360 z roku 1960, což byl první sériově vyráběný automobil této japonské značky. Dalším vzácným exemplářem je také 616, která se zapsala do historie jako první Mazda prodávaná v Německu. Nabídka tohoto auta odstartovala u našich sousedů roku 1973.

Prohlédněte si první várku fotografií z prvního evropského muzea Mazdy...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků