První evropské muzeum Mazdy bude v Německu. Nabídne 45 modelů

První evropské a první mimojaponské muzeum Mazdy bylo otevřeno v německém Augsburgu. K vidění je 45 modelů, včetně prvního sériově vyráběného vozu.

Japonská automobilka Mazda za pár let oslaví století své existence. Na trhu je již od roku 1920 a za tu dobu postavila několik kultovních modelů. Některé z nich budou nyní k vidění v německém Augsburgu, kde společnost otevřela své první evropské muzeum. Zároveň je také první mimo Japonsko. Projekt je výsledkem spolupráce německé divize automobilky a prodejce Auto Frey.

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

„První evropské muzeum Mazdy je pro nás všechny splněným snem. Jedná se o skutečně unikátní sbírku našich vozů z celého světa,“ uvedl na slavnostním otevření Akira Marumoto, výkonný viceprezident Mazdy.

V muzeu je celkem k vidění 45 automobilů. Drtivá většina z nich byla prodávána v Evropě, ale součástí sbírky jsou i některé kousky, které se nabízely mimo starý kontinent. Namátkou můžeme uvést Cosmo Sport (1967), Luce RX87 (1969) a z novějších vozů RX-7 z roku 1992.

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

Mezi další unikáty patří R360 z roku 1960, což byl první sériově vyráběný automobil této japonské značky. Dalším vzácným exemplářem je také 616, která se zapsala do historie jako první Mazda prodávaná v Německu. Nabídka tohoto auta odstartovala u našich sousedů roku 1973.

Prohlédněte si první várku fotografií z prvního evropského muzea Mazdy...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků