První evropské muzeum Mazdy bude v Německu. Nabídne 45 modelů

První evropské a první mimojaponské muzeum Mazdy bylo otevřeno v německém Augsburgu. K vidění je 45 modelů, včetně prvního sériově vyráběného vozu.

Japonská automobilka Mazda za pár let oslaví století své existence. Na trhu je již od roku 1920 a za tu dobu postavila několik kultovních modelů. Některé z nich budou nyní k vidění v německém Augsburgu, kde společnost otevřela své první evropské muzeum. Zároveň je také první mimo Japonsko. Projekt je výsledkem spolupráce německé divize automobilky a prodejce Auto Frey.

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

„První evropské muzeum Mazdy je pro nás všechny splněným snem. Jedná se o skutečně unikátní sbírku našich vozů z celého světa,“ uvedl na slavnostním otevření Akira Marumoto, výkonný viceprezident Mazdy.

V muzeu je celkem k vidění 45 automobilů. Drtivá většina z nich byla prodávána v Evropě, ale součástí sbírky jsou i některé kousky, které se nabízely mimo starý kontinent. Namátkou můžeme uvést Cosmo Sport (1967), Luce RX87 (1969) a z novějších vozů RX-7 z roku 1992.

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

Mezi další unikáty patří R360 z roku 1960, což byl první sériově vyráběný automobil této japonské značky. Dalším vzácným exemplářem je také 616, která se zapsala do historie jako první Mazda prodávaná v Německu. Nabídka tohoto auta odstartovala u našich sousedů roku 1973.

Prohlédněte si první várku fotografií z prvního evropského muzea Mazdy...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků