První evropské muzeum Mazdy bude v Německu. Nabídne 45 modelů

První evropské a první mimojaponské muzeum Mazdy bylo otevřeno v německém Augsburgu. K vidění je 45 modelů, včetně prvního sériově vyráběného vozu.

Japonská automobilka Mazda za pár let oslaví století své existence. Na trhu je již od roku 1920 a za tu dobu postavila několik kultovních modelů. Některé z nich budou nyní k vidění v německém Augsburgu, kde společnost otevřela své první evropské muzeum. Zároveň je také první mimo Japonsko. Projekt je výsledkem spolupráce německé divize automobilky a prodejce Auto Frey.

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

Praga dostala dárek ke 110 letům. Bude mít muzeum přímo v Praze

„První evropské muzeum Mazdy je pro nás všechny splněným snem. Jedná se o skutečně unikátní sbírku našich vozů z celého světa,“ uvedl na slavnostním otevření Akira Marumoto, výkonný viceprezident Mazdy.

V muzeu je celkem k vidění 45 automobilů. Drtivá většina z nich byla prodávána v Evropě, ale součástí sbírky jsou i některé kousky, které se nabízely mimo starý kontinent. Namátkou můžeme uvést Cosmo Sport (1967), Luce RX87 (1969) a z novějších vozů RX-7 z roku 1992.

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

To nejlepší ze Škody uvidíte v Berlíně. VW jí poskytl výstaviště

Mezi další unikáty patří R360 z roku 1960, což byl první sériově vyráběný automobil této japonské značky. Dalším vzácným exemplářem je také 616, která se zapsala do historie jako první Mazda prodávaná v Německu. Nabídka tohoto auta odstartovala u našich sousedů roku 1973.

Prohlédněte si první várku fotografií z prvního evropského muzea Mazdy...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků