První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Škoda nadále vyvíjí jak benzinové, tak i dieselové motory. Využije ovšem i všechny typy hybridů.

Až přijde v roce 2020 na trh první elektromobil značky Škoda, zaplatí za něj zákazníci zhruba takovou sumu, jako dnes za superb s dieselovým motorem. V rozhovoru s českými a slovenskými novináři to prozradil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

"I nadále ale platí, že prvním autem schopným jízdy na elektřinu, se stane o rok dříve superb ve verzi plug-in hybrid," dodal.

Elektromobil vzejde z konceptu Vision E, který je vystaven na stánku automobilky na letošním frankfurtském autosalonu. Do roku 2025 pak značka s hlavou indiána ve svém logu uvede na trh ještě další čtyři vozy s bateriemi ve svých útrobách.

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Větší aktivita v oblasti CNG

Podle Maiera bude ale Škoda dále rozvíjet jak benzinové, tak i dieselové motory. Soustředit se chce ještě v daleko větší míře než dosud na využití CNG pro pohon svých vozů. Je tedy jasné, že kromě octavie bude schopná jízdy na toto palivo také čtvrtá generace fabie a druhá generace modelu rapid. Také se začnou nabízet Škodovky s mild hybridním, "plus" mild hybridním pohonem, dále jako full hybridy a samozřejmě plug-in hybridy. Diesely ovšem skončí v malých vozech, nejdříve ve fabii v rámci faceliftu v příštím roce. Nafta se pak přestane tankovat také do rapidu.

Na to, jak to vypadá na stánku Škody ve Frankfurtu, se podívejte v této fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výrobní prostory pro Kodiaq kupé zatím nejsou

I když SUV Kodiaq s karosérií kupé mít svoji premiéru již příští rok v Číně, to, zda se ho dočkají zákazníci v Evropě, a tedy i v ČR, zatím nebylo rozhodnuto. "Dosud se totiž nepodařilo nalézt potřebné výrobní kapacity," vysvětlil Maier. Naopak podle něho není důvod ukončovat výrobu i jiných karosářských variant než jsou SUV, pokud jsou na trhu úspěšné. To je případ například fabie, o níž se spekulovalo, že ustoupí budoucímu crossoveru menšímu než je novinka Karoq.

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Auto pro Indii se ještě nerozhodlo

I když Škoda nakonec ukončila spolupráci na vývoji platformy pro vůz určený pro rozvojové trhy s indickou firmou Tata, v současnosti pokračuje zpracovávání analýzy o výhodnosti tohoto projektu ve vlastní režii. "Nyní se zpracovávají potřebné analýzy a definitivní rozhodnutí by mělo padnout nejpozději v první polovině příštího roku," uvedl Bernhard Maier. Také v závislosti na tom, jak tato analýza dopadne, se Škoda rozhodne o vstupu na další světové trhy. Nyní působí ve 103 zemích a chce tento počet rozšířit na 120. "Zatím jsme z různých důvodů museli poněkud zvolnit v úsilí o vstup na trh v Jižní Koreji a v Íránu," uzavřel Maier.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků