První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Škoda nadále vyvíjí jak benzinové, tak i dieselové motory. Využije ovšem i všechny typy hybridů.

Až přijde v roce 2020 na trh první elektromobil značky Škoda, zaplatí za něj zákazníci zhruba takovou sumu, jako dnes za superb s dieselovým motorem. V rozhovoru s českými a slovenskými novináři to prozradil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

"I nadále ale platí, že prvním autem schopným jízdy na elektřinu, se stane o rok dříve superb ve verzi plug-in hybrid," dodal.

Elektromobil vzejde z konceptu Vision E, který je vystaven na stánku automobilky na letošním frankfurtském autosalonu. Do roku 2025 pak značka s hlavou indiána ve svém logu uvede na trh ještě další čtyři vozy s bateriemi ve svých útrobách.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Větší aktivita v oblasti CNG

Podle Maiera bude ale Škoda dále rozvíjet jak benzinové, tak i dieselové motory. Soustředit se chce ještě v daleko větší míře než dosud na využití CNG pro pohon svých vozů. Je tedy jasné, že kromě octavie bude schopná jízdy na toto palivo také čtvrtá generace fabie a druhá generace modelu rapid. Také se začnou nabízet Škodovky s mild hybridním, "plus" mild hybridním pohonem, dále jako full hybridy a samozřejmě plug-in hybridy. Diesely ovšem skončí v malých vozech, nejdříve ve fabii v rámci faceliftu v příštím roce. Nafta se pak přestane tankovat také do rapidu.

Na to, jak to vypadá na stánku Škody ve Frankfurtu, se podívejte v této fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výrobní prostory pro Kodiaq kupé zatím nejsou

I když SUV Kodiaq s karosérií kupé mít svoji premiéru již příští rok v Číně, to, zda se ho dočkají zákazníci v Evropě, a tedy i v ČR, zatím nebylo rozhodnuto. "Dosud se totiž nepodařilo nalézt potřebné výrobní kapacity," vysvětlil Maier. Naopak podle něho není důvod ukončovat výrobu i jiných karosářských variant než jsou SUV, pokud jsou na trhu úspěšné. To je případ například fabie, o níž se spekulovalo, že ustoupí budoucímu crossoveru menšímu než je novinka Karoq.

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Auto pro Indii se ještě nerozhodlo

I když Škoda nakonec ukončila spolupráci na vývoji platformy pro vůz určený pro rozvojové trhy s indickou firmou Tata, v současnosti pokračuje zpracovávání analýzy o výhodnosti tohoto projektu ve vlastní režii. "Nyní se zpracovávají potřebné analýzy a definitivní rozhodnutí by mělo padnout nejpozději v první polovině příštího roku," uvedl Bernhard Maier. Také v závislosti na tom, jak tato analýza dopadne, se Škoda rozhodne o vstupu na další světové trhy. Nyní působí ve 103 zemích a chce tento počet rozšířit na 120. "Zatím jsme z různých důvodů museli poněkud zvolnit v úsilí o vstup na trh v Jižní Koreji a v Íránu," uzavřel Maier.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků