První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Škoda nadále vyvíjí jak benzinové, tak i dieselové motory. Využije ovšem i všechny typy hybridů.

Až přijde v roce 2020 na trh první elektromobil značky Škoda, zaplatí za něj zákazníci zhruba takovou sumu, jako dnes za superb s dieselovým motorem. V rozhovoru s českými a slovenskými novináři to prozradil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

"I nadále ale platí, že prvním autem schopným jízdy na elektřinu, se stane o rok dříve superb ve verzi plug-in hybrid," dodal.

Elektromobil vzejde z konceptu Vision E, který je vystaven na stánku automobilky na letošním frankfurtském autosalonu. Do roku 2025 pak značka s hlavou indiána ve svém logu uvede na trh ještě další čtyři vozy s bateriemi ve svých útrobách.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Větší aktivita v oblasti CNG

Podle Maiera bude ale Škoda dále rozvíjet jak benzinové, tak i dieselové motory. Soustředit se chce ještě v daleko větší míře než dosud na využití CNG pro pohon svých vozů. Je tedy jasné, že kromě octavie bude schopná jízdy na toto palivo také čtvrtá generace fabie a druhá generace modelu rapid. Také se začnou nabízet Škodovky s mild hybridním, "plus" mild hybridním pohonem, dále jako full hybridy a samozřejmě plug-in hybridy. Diesely ovšem skončí v malých vozech, nejdříve ve fabii v rámci faceliftu v příštím roce. Nafta se pak přestane tankovat také do rapidu.

Na to, jak to vypadá na stánku Škody ve Frankfurtu, se podívejte v této fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výrobní prostory pro Kodiaq kupé zatím nejsou

I když SUV Kodiaq s karosérií kupé mít svoji premiéru již příští rok v Číně, to, zda se ho dočkají zákazníci v Evropě, a tedy i v ČR, zatím nebylo rozhodnuto. "Dosud se totiž nepodařilo nalézt potřebné výrobní kapacity," vysvětlil Maier. Naopak podle něho není důvod ukončovat výrobu i jiných karosářských variant než jsou SUV, pokud jsou na trhu úspěšné. To je případ například fabie, o níž se spekulovalo, že ustoupí budoucímu crossoveru menšímu než je novinka Karoq.

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Auto pro Indii se ještě nerozhodlo

I když Škoda nakonec ukončila spolupráci na vývoji platformy pro vůz určený pro rozvojové trhy s indickou firmou Tata, v současnosti pokračuje zpracovávání analýzy o výhodnosti tohoto projektu ve vlastní režii. "Nyní se zpracovávají potřebné analýzy a definitivní rozhodnutí by mělo padnout nejpozději v první polovině příštího roku," uvedl Bernhard Maier. Také v závislosti na tom, jak tato analýza dopadne, se Škoda rozhodne o vstupu na další světové trhy. Nyní působí ve 103 zemích a chce tento počet rozšířit na 120. "Zatím jsme z různých důvodů museli poněkud zvolnit v úsilí o vstup na trh v Jižní Koreji a v Íránu," uzavřel Maier.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků