První elektromobil Cupry se už vyrábí. Na vrcholných 231 koní si ale ještě počkáme

Vlastně koukáme na počáteční krok Cupry do budoucnosti, ve které už bude značka vyrábět pouze elektromobily.

Po květnovém představení sériové varianty se už první elektromobil španělské značky Cupra začal oficiálně vyrábět. Novinka Born, sourozenec VW ID.3, začala sjíždět z produkční linky v německém Cvikově, kde se vyrábí po boku elektrických Volkswagenů včetně ID.4, ale také Audi Q4 e-tron. Později plánuje značka začít produkci taky doma ve Španělsku.

Nejlepší vozy Cupra v Česku přehledně: Co jsou zač, kolik stojí a kdo si je koupí?

Nejlepší vozy Cupra v Česku přehledně: Co jsou zač, kolik stojí a kdo si je koupí?

Do elektrického hatchbacku dává Cupra velké naděje, chce u něj dosáhnout 20% podílu ve svých globálních prodejích. Prvotní výroba ve Cvikově poskytne značce nutné zkušenosti a informace z produkce. Cupra chce totiž vlastní elektrické modely vyrábět od roku 2025 v továrně ve španělském Martorellu. Ostatně od roku 2030 už chce značka vyrábět pouze elektromobily.

Elektrické ústrojí v Cupře Born začíná u stejné konfigurace, jakou najdete ve Volkswagenu ID.3 – 110 kW (150 koní) a 150 kW (204 koní) v kombinaci s akumulátory o kapacitě 45, 58 a 77 kWh. Zatím nejvýkonnější variantou bude Born s balíčkem e-Boost zajišťujícím 170 kW (231 koní). V této verzi má Born zrychlit na stovku za 6,6 sekundy. Maximální dojezd s baterií o kapacitě 77 kWh uvádí Cupra na 548 km.

Cupra ukázala závoďák Tavascan Extreme E. Má elektrický pohon a karoserii ze lnu

Cupra ukázala závoďák Tavascan Extreme E. Má elektrický pohon a karoserii ze lnu

Jinak se může sportovněji laděný elektro hatchback od Cupry pyšnit sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, systémem ESC Sport, progresivním řízením, většími brzdami a širšími pneumatikami na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny.

Do prodeje má Cupra Born zamířit během listopadu, zanedlouho bychom se tedy mohli dozvědět i oficiální české cenovky. Nejsilnější varianta bude nicméně uvedena na trh až příští rok.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků