První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Německá automobilka zveřejnila jméno v rámci oslav sedmdesátého výročí. Název prvního elektrického modelu lze přeložit jako „živý mladý kůň“.

Elektrické Porsche je krásnou ukázkou toho, jak dlouho trvá přerod konceptu v sériový vůz. Vůbec poprvé jsme se s ním setkali na frankfurtském autosalonu v září 2015, kde se sedan pojmenovaný Mission E postaral po pořádné překvapení. Byl to zároveň  návrat ke kořenům, protože první vůz, který postavil Ferdinand Porsche (Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton z roku 1898), jezdil na elektřinu.

IAA 2015 živě: Porsche 911 a elektrický koncept Mission E

IAA 2015 živě: Porsche 911 a elektrický koncept Mission E

Letos v Ženevě značka ukázala i variantu Cross Turismo, první vlaštovka ale v každém případě bude čtyřdveřový sedan menší než Panamera, který připomíná nataženou 911. Sériové provedení vyjede na silnice už v příštím roce a dosud nemělo skutečné jméno. To už ale dnes neplatí.

Sériovka vycházející z konceptu Mission E se bude jmenovat Taycan. V překladu to znamená něco jako „živý mladý kůň“ a odkazuje na oře, který je vyobrazen přímo v logu automobilky. Porsche poodkrylo karty v rámci oslav sedmdesátého výročí, a dokonce zveřejnilo snímek siluety vozu. V galerii už nicméně najdete i snímky Marka Webbera za volantem masovaného prototypu.

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

O pohon konceptu se starají dva elektromotory, které poskytují přes 600 koní a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Dvojnásobek je na tachometru za méně než dvanáct sekund a v souladu s cyklem NEDC vůz ujede na jedno nabití zhruba 500 kilometrů. Podobně by na tom měla být i sériovka s cenou okolo 2,5 milionu korun.

Výrobu obstará továrna ve Stuttgartu, která bude od začátku schopna chrlit 20.000 elektrických vozidel ročně. V současnosti se připravuje nová lakovna, montážní plocha Taycanu a most pro přepravu nalakovaných karoserií a pohonných jednotek k finální montáži. Do roku 2022 chce Porsche investovat do elektromobility více než šest miliard eur a zdvojnásobit tak investici, kterou původně plánovalo.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků