První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Německá automobilka zveřejnila jméno v rámci oslav sedmdesátého výročí. Název prvního elektrického modelu lze přeložit jako „živý mladý kůň“.

Elektrické Porsche je krásnou ukázkou toho, jak dlouho trvá přerod konceptu v sériový vůz. Vůbec poprvé jsme se s ním setkali na frankfurtském autosalonu v září 2015, kde se sedan pojmenovaný Mission E postaral po pořádné překvapení. Byl to zároveň  návrat ke kořenům, protože první vůz, který postavil Ferdinand Porsche (Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton z roku 1898), jezdil na elektřinu.

IAA 2015 živě: Porsche 911 a elektrický koncept Mission E

IAA 2015 živě: Porsche 911 a elektrický koncept Mission E

Letos v Ženevě značka ukázala i variantu Cross Turismo, první vlaštovka ale v každém případě bude čtyřdveřový sedan menší než Panamera, který připomíná nataženou 911. Sériové provedení vyjede na silnice už v příštím roce a dosud nemělo skutečné jméno. To už ale dnes neplatí.

Sériovka vycházející z konceptu Mission E se bude jmenovat Taycan. V překladu to znamená něco jako „živý mladý kůň“ a odkazuje na oře, který je vyobrazen přímo v logu automobilky. Porsche poodkrylo karty v rámci oslav sedmdesátého výročí, a dokonce zveřejnilo snímek siluety vozu. V galerii už nicméně najdete i snímky Marka Webbera za volantem masovaného prototypu.

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

O pohon konceptu se starají dva elektromotory, které poskytují přes 600 koní a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Dvojnásobek je na tachometru za méně než dvanáct sekund a v souladu s cyklem NEDC vůz ujede na jedno nabití zhruba 500 kilometrů. Podobně by na tom měla být i sériovka s cenou okolo 2,5 milionu korun.

Výrobu obstará továrna ve Stuttgartu, která bude od začátku schopna chrlit 20.000 elektrických vozidel ročně. V současnosti se připravuje nová lakovna, montážní plocha Taycanu a most pro přepravu nalakovaných karoserií a pohonných jednotek k finální montáži. Do roku 2022 chce Porsche investovat do elektromobility více než šest miliard eur a zdvojnásobit tak investici, kterou původně plánovalo.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 37 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků