První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Německá automobilka zveřejnila jméno v rámci oslav sedmdesátého výročí. Název prvního elektrického modelu lze přeložit jako „živý mladý kůň“.

Elektrické Porsche je krásnou ukázkou toho, jak dlouho trvá přerod konceptu v sériový vůz. Vůbec poprvé jsme se s ním setkali na frankfurtském autosalonu v září 2015, kde se sedan pojmenovaný Mission E postaral po pořádné překvapení. Byl to zároveň  návrat ke kořenům, protože první vůz, který postavil Ferdinand Porsche (Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton z roku 1898), jezdil na elektřinu.

IAA 2015 živě: Porsche 911 a elektrický koncept Mission E

IAA 2015 živě: Porsche 911 a elektrický koncept Mission E

Letos v Ženevě značka ukázala i variantu Cross Turismo, první vlaštovka ale v každém případě bude čtyřdveřový sedan menší než Panamera, který připomíná nataženou 911. Sériové provedení vyjede na silnice už v příštím roce a dosud nemělo skutečné jméno. To už ale dnes neplatí.

Sériovka vycházející z konceptu Mission E se bude jmenovat Taycan. V překladu to znamená něco jako „živý mladý kůň“ a odkazuje na oře, který je vyobrazen přímo v logu automobilky. Porsche poodkrylo karty v rámci oslav sedmdesátého výročí, a dokonce zveřejnilo snímek siluety vozu. V galerii už nicméně najdete i snímky Marka Webbera za volantem masovaného prototypu.

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

Porsche si věří: Elektrického Mission E se prodá 20 tisíc kusů ročně

O pohon konceptu se starají dva elektromotory, které poskytují přes 600 koní a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Dvojnásobek je na tachometru za méně než dvanáct sekund a v souladu s cyklem NEDC vůz ujede na jedno nabití zhruba 500 kilometrů. Podobně by na tom měla být i sériovka s cenou okolo 2,5 milionu korun.

Výrobu obstará továrna ve Stuttgartu, která bude od začátku schopna chrlit 20.000 elektrických vozidel ročně. V současnosti se připravuje nová lakovna, montážní plocha Taycanu a most pro přepravu nalakovaných karoserií a pohonných jednotek k finální montáži. Do roku 2022 chce Porsche investovat do elektromobility více než šest miliard eur a zdvojnásobit tak investici, kterou původně plánovalo.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků