„Zrychlení z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h, když to uděláte několikrát... máte z toho pocit, že se vám zvedá žaludek, a už vás to nebaví. Chceme mít rychlé, agilní a zábavné auto,“ uvedl Emanuele Carando, šéf produktového marketingu Ferrari. Zdroj: Ferrari

„Zrychlení z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h, když to uděláte několikrát... máte z toho pocit, že se vám zvedá žaludek, a už vás to nebaví. Chceme mít rychlé, agilní a zábavné auto,“ uvedl Emanuele Carando, šéf produktového marketingu Ferrari. | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) | Zdroj: Ferrari

Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari
Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari
Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari
Ferrari 12cilindri (2024) Zdroj: Ferrari
18
Fotogalerie

První elektrické Ferrari půjde proti proudu drtivého zrychlení. A má mít dokonce autentický zvuk

Zástupci Ferrari prozradili australským novinářům pár střípků informací i prvním Ferrari na baterky.

S kolegy od protinožců se pobavil Emanuele Carando, šéf produktového marketingu Ferrari. Slíbil, že novinka bude skutečným Ferrari a neznamená konec benzinových ani hybridních modelů. Uvedl také, že i když má být novinka bezpochyby rychlá, nepůjde o rekordní záležitost.

"Nikdy jsme nesledovali rychlost jako klíčový prvek (marketingu) našich vozů. Když jste v 80. letech četli časopisy o autech, viděli jste (maximální) rychlost (jako hlavní atribut). V devadesátých letech jsme pak mluvili o výkonu. Nyní je to spíše poměr hmotnosti a výkonu. Kdykoli mluvíme o autě, mluvíme o jízdních zážitcích, což je kombinace výkonu, síly, hmotnosti, brzd a zvuku,“ vysvětluje Carando.

Dle jeho názoru nejsou maximální rychlost a zrychlení až tak důležité. „Zrychlení z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h, když to uděláte několikrát... máte z toho pocit, že se vám zvedá žaludek, a už vás to nebaví. Chceme mít rychlé, agilní a zábavné auto,“ uvedl. Dle Caranda je hlavním cílem Ferrari poskytovat svým zákazníkům radost a úsměv, kdykoliv budou řídit.

„Existuje vědecký a inženýrský přístup, který zahrnuje podélné zrychlení, příčné zrychlení, brzdění, řazení a zvuk. Těchto pět prvků je nejdůležitějšími prvky, které vyhodnocujeme a které společně vytváříme při vývoji našich vozů,“ říká. Potvrdil také, že vůz bude mít autentický zvuk – nemohl prozrazovat detaily, ale nezdá se, že by Ferrari chtělo jít cestou syntetického zvuku, reprodukovaného do okolí auta.

„Myslím, že musíte ještě chvíli počkat. Ale mohu vám říci, že nový elektrický vůz Ferrari bude skutečným Ferrari. Všechny naše vozy jsou různými vozy pro různé Ferraristy a různými Ferrari pro různé okamžiky. Takže nový elektrický vůz bude přinášet jiné emoce oproti SF90, oproti Purosangue, oproti Roma nebo oproti 12Cilindri,“ dodává. Zároveň také potvrdil, že automobilka pokračuje ve svém plánu prodávat v roce 2030 čtyřicet procent elektromobilů, čtyřicet procent plug-in hybridů a dvacet procent ryze spalovacích vozů.

„Neřekli jsme, že přejdeme ze sta procent na elektromobily, ale pouze jsme prohlásili, že nabízíme novou technologii, protože si myslíme, že díky ní máme příležitost přinést nové zážitky z jízdy. Ale nakonec to budou klienti, kteří se rozhodnou, zda si koupí vozidlo se spalovacím (nehybridním) motorem, plug-in hybrid nebo elektromobil,“ sdělil australským novinářům.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud