První dojmy: Peugeot 107 a 407 Prologue živě

Peugeot na ženevském autosalonu kromě svých „starých“ modelů jako 1007 nebo 407 SW ukázal také zcela nové mini, 107, které patří do trojice kolínských novinek. S délkou 3,4 m a motory 1.0 50 kW a 1.4 HDI 40 kW jde o ideální městské vozítko. S hmotností necelých 800 kg by nemělo jít o žádnou brzdu provozu, zejména s litrovým benzínem, který pochází z dílny Toyoty. Malé rozměry s rozvor 2 340 mm ukazují, že auto není určeno pro rodinu, ale spíše jako vůz pro manželku.

Přesto vnitřní prostor není tak malý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vpředu je místa dostatek, vzadu se posadí i 180 cm vysoká osoba, pokud vpředu samozřejmě nesedí dlouhán. Nad hlavou je místa pro takto urostlého jedince tak akorát. Zavazadlový prostor má základní objem jen 135 l, což není mnoho; stačí to ale na pár tašek s nákupem. Zpracování interiéru odpovídá ceně a třídě, tvrdé plasty vypadají pohledně.

Tip: Oficiální fotografie Peugeotu 107 --- Velký přehled novinek z Ženevy --- Galerie vlastních fotografií

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 407 Prologué

Mimo model 107 zaujme i studie kupé vycházející z modelu 407 a pojímající jméno Prologué. Kupé je stylisticky čistší než 407 sedan a uchvacuje svými ladnými a sportovně laděnými rysy. Studie má se sedanem mnoho společného, má však výraznější „lví tlamu“, jiné mlhovky a samozřejmě plynuleji se svažující záď. To ukazuje na nedostatek místa nad hlavami cestujících vzadu, ale to nikoho nemusí trápit. Studie je vystavena s novým naftovým šestiválcem 2.7 V6 HDI s výkonem 150 kW v kombinaci s šestistupňovým automatem s možností sekvenčního řazení. První vizuální kontakt jen potvrdil to, co jsme tušili už z fotografií: nové kupé se skutečně povedlo.

Tip: Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků