První "diesel na benzín" od Mazdy bude součástí hybridní soustavy

Inženýři Mazdy si dali za cíl maximálně zeefektivnit spalovací motor. Teprve nyní považují za vhodné představit své hybridní ústrojí.

Mazda chystá sériovou výrobu motorů řady SkyActiv-X, o kterých se s lehkou nadsázkou dá hovořit jako o dieselových motorech spalujících benzin. V určitých pracovních momentech totiž dokáží směs benzinu a vzduchu zapálit v podstatě bez svíčky, za pomoci komprese. Svíčku motor používá zejména pro zvyšování tlaku ve válci při kompresním zdvihu za pomoci efektu nafukovacího balónku a pomáhá také časování.

Nyní se ukazuje, že v tom technologická bomba v podobě do značné míry revolučního motoru nebude sama. Mazda plánuje přeci jen svolit ze své strategie jednoduchosti a vsadit v kombinaci s motory SkyActiv-X i na hybridní ústrojí.

Šéf severoamerického zastoupení značky Masahiro Moto to potvrdil pro Automotive News. "Technologie SkyActiv-X je důležitým základem pro elektrifikaci," prozradil s tím, že inženýři stojí před výzvou přimět hybrid jezdit jako pravou Mazdu. "Základ v podobě spalovacího motoru musí být nejprve co nejúspornější. Až poté stojí za to jej kombinovat s elektromotory," vysvětlil.

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Poprvé má tuto technologii přinést nová generace Mazdy 3. Premiéra modelu nižší střední třídy se očekává v průběhu roku 2019. Nová platforma bude připravena právě také na zástavbu elektrifikovaného pohonu, čímž do sebe záměry Japonců zapadají.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků