První "diesel na benzín" od Mazdy bude součástí hybridní soustavy

Inženýři Mazdy si dali za cíl maximálně zeefektivnit spalovací motor. Teprve nyní považují za vhodné představit své hybridní ústrojí.

Mazda chystá sériovou výrobu motorů řady SkyActiv-X, o kterých se s lehkou nadsázkou dá hovořit jako o dieselových motorech spalujících benzin. V určitých pracovních momentech totiž dokáží směs benzinu a vzduchu zapálit v podstatě bez svíčky, za pomoci komprese. Svíčku motor používá zejména pro zvyšování tlaku ve válci při kompresním zdvihu za pomoci efektu nafukovacího balónku a pomáhá také časování.

Nyní se ukazuje, že v tom technologická bomba v podobě do značné míry revolučního motoru nebude sama. Mazda plánuje přeci jen svolit ze své strategie jednoduchosti a vsadit v kombinaci s motory SkyActiv-X i na hybridní ústrojí.

Šéf severoamerického zastoupení značky Masahiro Moto to potvrdil pro Automotive News. "Technologie SkyActiv-X je důležitým základem pro elektrifikaci," prozradil s tím, že inženýři stojí před výzvou přimět hybrid jezdit jako pravou Mazdu. "Základ v podobě spalovacího motoru musí být nejprve co nejúspornější. Až poté stojí za to jej kombinovat s elektromotory," vysvětlil.

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Poprvé má tuto technologii přinést nová generace Mazdy 3. Premiéra modelu nižší střední třídy se očekává v průběhu roku 2019. Nová platforma bude připravena právě také na zástavbu elektrifikovaného pohonu, čímž do sebe záměry Japonců zapadají.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků