První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Na ženevském autosalonu oslaví svůj vstup na trh nová značka Cupra. Půjde o rychlé Seaty, z nichž jeden „utekl“ na veřejnost dříve, než se předpokládalo.

Když automobilka Seat před časem poprvé informovala o nové sportovní značce Cupra, zavázala se, že na blížícím se autosalonu v Ženevě představí takto označené rychlé vozy veřejnosti. K oficiálnímu uvedení značky má nicméně dojít už ve čtvrtek 22. února, tedy necelé dva týdny před výstavou, a patrně během příprav velké slávy uteklo na internet něco, co nemělo.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seznamte se s novou Cuprou Ibiza, což není nic jiného než nová generace Seatu Ibiza Cupra s jinými logy. Na tom by nebylo nic zvláštního, vždyť Ibiza Cupra minulé generace nebyla špatná a nástupce si zaslouží, notabene když existuje Volkswagen Polo GTI. Problém je v tom, že se tohle auto nemá sériově vyrábět. Tuto informaci nám už před časem potvrdili lidé od Seatu a důvod je údajně takový, že o malý ostrý hatchback by nebyl takový zájem, aby se produkce vyplatila (psali jsme o tom zde).

To ale nic nemění na tom, že Cupra Ibiza existuje. Podle snímků, které zveřejnil server Carscoops.com, dostane karbonové díly karoserie a interiéru, nezvyklý design litých kol a samozřejmě nová loga. Nechybí spousta Alcantary či krásná sportovní sedadla.

Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Kdyby nakonec šla Cupra Ibiza do výroby, šlo by v podstatě o „dvojče“ Volkswagenu Polo GTI. Pod kapotou by měla dvoulitr TSI o výkonu 147 kW a točivém momentu 320 N.m, párovaný s manuální i automatickou převodovku (Polo má zatím pouze automat), a zrychlení z 0-100 km/h by zabralo necelých sedm sekund. Seate, tedy vlastně Cupro, pošli ostrou Ibizu do světa!

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků