První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Na ženevském autosalonu oslaví svůj vstup na trh nová značka Cupra. Půjde o rychlé Seaty, z nichž jeden „utekl“ na veřejnost dříve, než se předpokládalo.

Když automobilka Seat před časem poprvé informovala o nové sportovní značce Cupra, zavázala se, že na blížícím se autosalonu v Ženevě představí takto označené rychlé vozy veřejnosti. K oficiálnímu uvedení značky má nicméně dojít už ve čtvrtek 22. února, tedy necelé dva týdny před výstavou, a patrně během příprav velké slávy uteklo na internet něco, co nemělo.

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seat založil novou značku Cupra. Chce tím vtisknout DNA ostrým modelům

Seznamte se s novou Cuprou Ibiza, což není nic jiného než nová generace Seatu Ibiza Cupra s jinými logy. Na tom by nebylo nic zvláštního, vždyť Ibiza Cupra minulé generace nebyla špatná a nástupce si zaslouží, notabene když existuje Volkswagen Polo GTI. Problém je v tom, že se tohle auto nemá sériově vyrábět. Tuto informaci nám už před časem potvrdili lidé od Seatu a důvod je údajně takový, že o malý ostrý hatchback by nebyl takový zájem, aby se produkce vyplatila (psali jsme o tom zde).

To ale nic nemění na tom, že Cupra Ibiza existuje. Podle snímků, které zveřejnil server Carscoops.com, dostane karbonové díly karoserie a interiéru, nezvyklý design litých kol a samozřejmě nová loga. Nechybí spousta Alcantary či krásná sportovní sedadla.

Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Kdyby nakonec šla Cupra Ibiza do výroby, šlo by v podstatě o „dvojče“ Volkswagenu Polo GTI. Pod kapotou by měla dvoulitr TSI o výkonu 147 kW a točivém momentu 320 N.m, párovaný s manuální i automatickou převodovku (Polo má zatím pouze automat), a zrychlení z 0-100 km/h by zabralo necelých sedm sekund. Seate, tedy vlastně Cupro, pošli ostrou Ibizu do světa!

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků