První "česká" jízda se Škodou Kodiaq. Vzali jsme ji pod Medvědí horu

Kodiaq je vozem, který má Škodovce pomoci získat další skupinu relativně bohatších zákazníků. Mezi prvními redakcemi v Česku jsme měli možnost otestovat vůz na tuzemských silnicích.

Nové velké SUV s okřídleným šípem na kapotě dostalo jméno podle aljašského medvěda kodiaka. Abychom byli styloví a dovezli vůz tam, kde by se měl cítit dobře, vypravili jsme se s ním při první tuzemské testovací jízdě na Šumavu k Medvědí hoře.

Tento výlet znamenal po cestě tam a zpět bezmála pětistovku testovacích kilometrů. Jeli jsme jak po městských vozovkách, dálnicích, silnicích prvních tříd a desítky kilometrů absolvovali rovněž po klikatých okreskách v členitém horském terénu v okolí přehradní nádrže Lipno.

Právě kousek od její hráze se totiž hora nachází. Lépe řečeno, jedno ze dvou šumavských míst toho jména. To druhé, 1227 vysoký kopec, leží v Modravských slatích. Přírodní památka Medvědí hora je o tři sta metrů nižší a na jejím svahu se nachází zbytek přírodního suťového lesa, tedy prostředí, které kdysi zřejmě docela dobře vyhovovalo šumavským medvědům. Tam se samozřejmě autem nesmí, takže jsme se pohybovali pouze v okolí zdejší nádherně zrenovované myslivny. Přestože panovalo skutečné zimní počasí s teplotou mínus čtyři stupně Celsia, nenarazili jsme na žádné místo, kde bychom museli volit režim off road.

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Dlouhou cestu k hoře jsme ale volili proto, abychom poznali chování vozu na silnicích. Protože SUV, přestože mají zabudovaný pohon všech kol (což byl případ i našeho testovaného exempláře), jsou přece jen daleko více stavěná pro jízdu po asfaltu.

Začněme tou horší zprávou. Kodiaq je v nájezdech do zatáček citelně nedotáčivý. Určitě to platí naší verzi, což byla nejsilnější dieselová motorizace 2,0 TDI s maximálním výkonem 140 kW a sedmistupňovou převodovkou DSG. Mimochodem, s naší výbavou Style toto auto stojí momentálně na vrcholu cenového žebříčku a zájemce o něj musí připravit minimálně 950 900 Kč. Nebo více než milion, pokud si do něho nechá zabudovat výbavu obsaženou v nabízených paketech. To byl i náš případ, takže jsme uvnitř auta mimo jiné našli sedačky potažené kůží a alcantarou, volič jízdních režimů, parkovací asistent, sadu bezpečnostních asistenčních systémů, čidlo pro otevírání a zavírání pátých dveří pomocí nohy pod nárazníkem či třízónovou klimatizaci.

Devět důležitých zpráv po prvním svezení se Škodou Kodiaq

Devět důležitých zpráv po prvním svezení se Škodou Kodiaq

Tato bohatá výbava, a samozřejmě výkonný motor pod kapotou samozřejmě navyšují hmotnost vozu, takže lze předpokládat, že verze s malým benzinovým motorem se bude chovat poněkud jinak.

Adaptivní podvozek funguje

Na rozdíl od vůbec prvního svezení, které jsme s touto nejnovější škodovkou absolvovali na ostrově Mallorca, nám ale tentokrát nepřipadlo, že by se vůz v obloucích nějak dramaticky nakláněl. Faktem ale je, že na trase nebylo zdaleka tolik "utažených" zatáček jako na pobřeží španělského ostrova.

Na nerovných površích silnic jsme tentokrát neváhali přepnout volič jízdních režimů do "komfortu". Na rozdíl od prvních superbů totiž pérování kodiaqu sice (v porovnání s režimy sport nebo normal) změkne, ale z vozu se pak nestane koráb na vlnách neschopný rychlejších změn směru.

Nadšeni jsme byli z ergonomie. Na řidiče se v kodiaqu evidentně myslelo. Tak třeba středový tunel je sice ohraničený jakýmsi madlem, ale jeho sklon, oblá hrana a použitý měkčený materiál nezpůsobí otlačeniny na pravém koleni. Na nová tlačítka pod displejem (pro ovládání klimatizace, parkovacího asistenta a dalších funkcí) je vidět a snadno se dosáhne.

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Potěšil nás klasický tvar volantu. Naopak páčky pro manuální řazení na volantu bychom rádi měli o něco větší.

Příjemné je, že v pošmourném prosincovém dni nekazily výhled ven drátky ve vyhřívaném skle. Tato funkce ve voze je, ale roli drátků převzala speciální průhledná fólie.

Špičkově prostorný

Při manévrování u hájovny se nám hodily i čtyři kamery, které poskytují obraz o okolí vozu z ptačí perspektivy. Displej má skvělé rozlišení a za denního světla se nám líbila také kvalita obrazu ze zadní kamery.

Přestože celou cestu byl ve voze pouze řidič, zajímalo nás také, jak by se cestovalo lidem vzadu. Při jedné ze zastávek si tedy redaktor vysoký 186 přesedl na zadní lavici, když předtím sedačku řidiče ponechal v pozici, jaká byla při řízení. Výsledkem byla čtyřcentimetrová rezerva nad hlavou (ve voze bez střešního okna by byla určitě ještě větší) a deseticentimetrový prostor před koleny. Kdyby na zadní straně opěradel předních sedaček nebyly sklopné stolky, mohly by se připočítat další asi tři centimetry.

Budoucnost Škody Kodiaq: Víme, kdy dorazí další deriváty! Bude i RS?

Budoucnost Škody Kodiaq: Víme, kdy dorazí další deriváty! Bude i RS?

I v případě převážení takto velkých dospělých vzadu tedy lze obě části zadní lavice v kolejničkách posunout o něco dopředu, a tím zvětšit zavazadlový prostor.

Během cesty, která vedla na po trase  Praha - Benešov - České Budějovice - Český Krumlov - Lipno nad Vltavou - Schwarzenberg am Böhmerwald - Strakonice - Praha, jsme samozřejmě měřili spotřebu. Nakonec ukázal palubní počítač v cíli rovných sedm litrů.

Nejvíce překvapeni jsme byli při popojíždění po Českých Budějovicích. Zde, v klasickém městském režimu, zasvítila na displeji průměrná hodnota 6,3 litru.

Pohodová jízda po okreskách znamenala průměrný úbytek 6,2 litru každých sto kilometrů. Dálniční úseky na trase při dodržování maximální povolené stotřicítky, jsme absolvovali se spotřebou 7,1 litru.

V následující galerii se můžete podívat, kde jsme všude s kodiaqem během jednodenního výletu byli, a co nás v něm zaujalo:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků