První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

Odklepnutí prvního kousku nového Bentley Flying Spur pomůže v boji proti AIDS. Výtěžek z aukce totiž poputuje zdravotní nadaci založené Eltonem Johnem.

Bentley je další automobilkou, která se rozhodla svůj nový model vydražit pro dobrou věc. Když se navíc jedná o nejnovější generaci luxusní limuzíny Flying Spur v zaváděcí edici First Edition, lze pouze čekat, že zájemci nebudou mít problém standardní cenovku vozu převýšit o pořádný kus. Samozřejmě s blahým pocitem, že jejich peníze dále pomohou, kde je to nutné.

Na aukci ve francouzském Antibes se tedy první kus nového Flying Spuru First Edition vydražil za rovných 700.000 euro, tedy v přepočtu 17,8 milionu korun. Tato částka poputuje nadaci Elton John AIDS Foundation, kterou britský zpěvák v boji proti této nemoci založil už v roce 1992. A Elton se samozřejmě dražby osobně zúčastnil.

Bentley Flying Spur oficiálně: Motor W12, řízení zadních kol a hromady luxusu

Bentley Flying Spur oficiálně: Motor W12, řízení zadních kol a hromady luxusu

Základní cenovka nového Flying Spuru má přitom startovat na ceně 165.000 liber (asi 4,7 milionu korun). Anonymní kupec si však užije právě speciální verzi First Edition, která bude v produkci pouze prvních 12 měsíců. Z venku se model liší unikátní logy představující vlajku Spojeného království s číslem 1 uprostřed, kryty prahů s nápisem First Edition a dalšími maličkostmi.

Standardem jsou rovněž normálně příplatková 22palcová kola divize Mulliner, možnost specifikace dvoubarevného interiéru, nechybí velká panoramatická střecha a také balíček Touring, obsahující asistenta pro jízdu v pruhu, systém nočního vidění, head-up displej a adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

O novinkách Flying Spuru jsme se rozepsali již dříve. I pohon verze First Edition zajišťuje šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. Objevuje se také adaptivní vzduchový podvozek, pohon všech kol a řízení kol zadní nápravy.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků