První Bentley Flying Spur se vydražil za 17,8 milionu korun. Vše bylo pro dobrou věc

Odklepnutí prvního kousku nového Bentley Flying Spur pomůže v boji proti AIDS. Výtěžek z aukce totiž poputuje zdravotní nadaci založené Eltonem Johnem.

Bentley je další automobilkou, která se rozhodla svůj nový model vydražit pro dobrou věc. Když se navíc jedná o nejnovější generaci luxusní limuzíny Flying Spur v zaváděcí edici First Edition, lze pouze čekat, že zájemci nebudou mít problém standardní cenovku vozu převýšit o pořádný kus. Samozřejmě s blahým pocitem, že jejich peníze dále pomohou, kde je to nutné.

Na aukci ve francouzském Antibes se tedy první kus nového Flying Spuru First Edition vydražil za rovných 700.000 euro, tedy v přepočtu 17,8 milionu korun. Tato částka poputuje nadaci Elton John AIDS Foundation, kterou britský zpěvák v boji proti této nemoci založil už v roce 1992. A Elton se samozřejmě dražby osobně zúčastnil.

Bentley Flying Spur oficiálně: Motor W12, řízení zadních kol a hromady luxusu

Bentley Flying Spur oficiálně: Motor W12, řízení zadních kol a hromady luxusu

Základní cenovka nového Flying Spuru má přitom startovat na ceně 165.000 liber (asi 4,7 milionu korun). Anonymní kupec si však užije právě speciální verzi First Edition, která bude v produkci pouze prvních 12 měsíců. Z venku se model liší unikátní logy představující vlajku Spojeného království s číslem 1 uprostřed, kryty prahů s nápisem First Edition a dalšími maličkostmi.

Standardem jsou rovněž normálně příplatková 22palcová kola divize Mulliner, možnost specifikace dvoubarevného interiéru, nechybí velká panoramatická střecha a také balíček Touring, obsahující asistenta pro jízdu v pruhu, systém nočního vidění, head-up displej a adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně.

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

Koncept EXP 100 GT je honosným Bentley, které nepotřebuje řidiče. Má elektrický pohon

O novinkách Flying Spuru jsme se rozepsali již dříve. I pohon verze First Edition zajišťuje šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. Objevuje se také adaptivní vzduchový podvozek, pohon všech kol a řízení kol zadní nápravy.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků