První auto z 3D tiskárny přijde na trh za rok. Takto má vypadat

Téměř všechny díly tohoto městského vozíku z Číny jsou vytištěny v 3D tiskárny.

3D tiskárnu už začalo využívat třeba Mini, u nějž si můžete navrhnout třeba vlastní dekor palubní desky. Toto technologické odvětví se ale podle některých v automobilovém průmyslu prosadí mnohem hlouběji.

Čínská společnost Polymaker a původně italské X Electrical Vehicle nyní představuje vůz velikosti Smartu, pojmenovaný LSEV. Vyrobené technologií vrstvení v 3D tiskárně není vyrobeno jen šasi, skla a pneumatiky. Idea je taková, že by se tímto způsobem výroby drasticky ubylo zbytkového materiálu, které vzniká například při řezání forem. Z původních dvou tisíc součástek je také auto složeno z pouhých 57.

Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Prototyp LSEV slibuje dojezd na jedno nabití 150 kilometrů. Maximální rychlost činí 69 kilometrů za hodinu. Váží však pouhých 450 kilogramů. Premiéru si předprodukční auto odbude za měsíc na autosalonu v Šanghaji. Od příštího roku chtějí Číňané vyrábět 500 aut ročně na jediné produkční lince. Předpokládaná cena se pohybuje v přepočtu kolem 200 tisíc korun.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků