První auto z 3D tiskárny přijde na trh za rok. Takto má vypadat

Téměř všechny díly tohoto městského vozíku z Číny jsou vytištěny v 3D tiskárny.

3D tiskárnu už začalo využívat třeba Mini, u nějž si můžete navrhnout třeba vlastní dekor palubní desky. Toto technologické odvětví se ale podle některých v automobilovém průmyslu prosadí mnohem hlouběji.

Čínská společnost Polymaker a původně italské X Electrical Vehicle nyní představuje vůz velikosti Smartu, pojmenovaný LSEV. Vyrobené technologií vrstvení v 3D tiskárně není vyrobeno jen šasi, skla a pneumatiky. Idea je taková, že by se tímto způsobem výroby drasticky ubylo zbytkového materiálu, které vzniká například při řezání forem. Z původních dvou tisíc součástek je také auto složeno z pouhých 57.

Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Prototyp LSEV slibuje dojezd na jedno nabití 150 kilometrů. Maximální rychlost činí 69 kilometrů za hodinu. Váží však pouhých 450 kilogramů. Premiéru si předprodukční auto odbude za měsíc na autosalonu v Šanghaji. Od příštího roku chtějí Číňané vyrábět 500 aut ročně na jediné produkční lince. Předpokládaná cena se pohybuje v přepočtu kolem 200 tisíc korun.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků