| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail | Zdroj: Atelier Zagato

| Alpine A220 (1969) Zdroj: Atelier Zagato

| Alpine A220 (1969) | Zdroj: Atelier Zagato

| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato
| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato
| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato
| AGTZ Twin Tail (Commission #3) Zdroj: Atelier Zagato
23
Fotogalerie

První AGTZ Twin Tail zamířilo k majiteli. Speciální Alpine A110 od Zagata je už skoro vyprodaná

Za aerodynamickou lahůdku se hrstka zájemců nebojí zaplatit minimálně desetinásobek ceny standardní Alpine A110.

Rok po oznámení projektu AGTZ Twin Tail, který dal vzniknout aerodynamické variantě sporťáku Alpine A110 inspirované historickým závoďákem Alpine A220 z Le Mans, již známá karosárna Zagato a společnost La Squadra oznamují dokončení prvního zákaznického vozu. Na výstavě Rétromobile v Paříži se tedy poprvé v produkční formě ukázal jeden z celkem 19 exemplářů této limitované série.

Konfigurace malosériové prvotiny byla přirozeně navržena dle individuálních přání zákazníka. Pro vůz byl zvolen tradiční modrý odstín Alpine a závodní livrej se zelenými detaily odkazující na A220 z Le Mans v roce 1969, se kterou museli bohužel z tehdejšího závodu piloti Patrick Depailler a Jean-Pierre Jabouille odstoupit kvůli technickým problémům.

Party trikem AGTZ Twin Tail je samozřejmě ona prodloužená odnímatelná záď, kterou po odstranění popisují tvůrci jako „funkční umělecké dílo“, vhodné k vystavení v garáži jako sochu. Zcela přepracovaná karoserie A110 využívající karbonové díly nicméně zajistila, že i s odejmutou zádí je vůz nyní delší o 124 mm (4305 mm). V „long tail“ specifikaci se přitom délka prodlouží až na 4799 mm.

S využitím uhlíkových vláken setrvává AGTZ Twin Tail na nízké hmotnosti okolo původních hodnot francouzského sporťáku (cca 1100 kg). Uprostřed pak nechává techniku standardní varianty A110, tedy přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec od Renaultu o výkonu 252 koní (185 kW) – o možné přiostření ústrojí a podvozku mohou klienti zažádat. Aerodynamická vylepšení nakonec maximální rychlost standardní A110 posunují za hranici původních 250 km/h.

Výroba každého z 19 exemplářů AGTZ Twin Tail zabere 1000 hodin práce a dohromady trvá 15 týdnů. Cenovky začínají na částce 650.000 eur bez daně (asi 16 milionů korun) –pro kontext, standardní Alpine A110 přijde na 1,6 milionu korun. Na dalších klientských vozech už Zagato pilně pracuje, přičemž kniha objednávek se údajně rychle plní a nyní už zbývá pouze hrstka vozů k rezervaci.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud