Pružnost a připravenost přinášejí českým firmám zakázky

Společnost Velvana podepsala kontrakt s americkou společností Pennzoil-Quaker State Company. Tento tradiční český výrobce autopřípravků a autochemie dokázal díky své pružnosti získat výrobní zakázku určenou původně pro zákazníka z portugalského trhu. Získal tak zakázku za více než 35 miliónů korun.
Pružnost  a připravenost přinášejí českým firmám zakázky
Významný americký výrobce olejů a aditiv do motorových olejů a pohonných hmot Pennzoil-Quaker State Company se rozhodl v červnu roku 2001 ukončit výrobu aditiv do motorových olejů a pohonných hmot značky „Blue Coral“ a čistících autopřípravků „Rain-X“ ve Velké Británii. Tuto výrobu chtěl přesunout do Portugalska, přičemž definitivně se vedení společnosti mělo rozhodnout do konce června 2001.

V polovině června 2001 Pennzoil oslovil prostřednictvím služby „Your Czech Supplier“ agenturu CzechTrade a požádal ji o prověření eventuální možnosti zajištění této výroby v České republice. CzechTrade společnosti Pennzoil okamžitě předal kontakt na společnost Velvana. Ta hned druhý den poté, co jí evropská centrála této americké společnosti kontaktovala, odeslala svou rámcovou nabídku spolupráce a možnosti výroby výše uvedených produktů v České republice. Během pěti dnů přijeli zástupci Penzoilu na návštěvu továrny Velvany. Obě společnosti ještě koncem června 2001 podepsali dohodu o mlčenlivosti, čímž začala několikaměsíční jednání.

V říjnu 2001 byla zahájena zkušební výroba a první zboží bylo vyexpedováno hned v listopadu. Spokojenost americké firmy vedla k podepsání rámcové dvouleté smlouvy o spolupráci koncem března tohoto roku. Rámcová smlouva předpokládá cílové roční objemy výroby ve výši cca 35-40 mil Kč. Spolupráce má vyhlídky na dlouholeté trvání , další rozšíření sortimentů a následné zvýšení objemů.

„Velvana tímto obchodem využila své dosud přebytečné výrobní kapacity. Vzhledem k tomu, že se jedná o výrobu nepodléhající silným sezónním vlivům znamená pro společnost tento obchod také určitou stabilizaci zaměstnaneckého portfolia. Smlouva s Pennzoilem nám přináší nové zkušenosti a do budoucna i perspektivní výhled na další rozšíření vzájemné spolupráce“, říká generální ředitel společnosti Velvana Petr Řihák.

Velvana nyní vyrábí zhruba 15 produktů aditiv do paliv a motorových olejů a autopřípravků určených pro export na západoevropský automobilový trh. Během roku 2002 počítá společnost s obratem ve výši 0,8 až 1 mil. EUR, přičemž příští rok je předpoklad dalšího nárůstu tržeb a to na úroveň 1 až 1,2 mil. EUR.

„Příklad společnosti Velvana je ukázkou toho, že se české firmy mohou stát dodavateli i velkých mezinárodních společností s dlouhou tradicí. Mohou se tak dostat na místa již zavedených západoevropských dodavatelů, což samozřejmě není lehké. Nezbytné proto je okamžité chopení se příležitosti,“ říká generální ředitel CzechTrade Martin Tlapa.

Podstatným momentem celé zakázky byla pružná reakce společnosti Velvana, která rychle odeslala kvalitní nabídku a přizpůsobila svou výrobu náročným požadavkům zahraničního partnera. Důležitou roli v získání předmětné zakázky také byla ta skutečnost , že Velvana je dodavatelem autochemie (chladících a brzdových kapalin) a autopřípravků všem významným výrobcům osobních a nákladních automobilů a autobusů působících na českém trhu (ŠKODA AUTO, DAEWOO–AVIA, KAROSA, SOR, LIAZ, TATRA, ZETOR). Základní podmínkou pro udělení výrobní zakázky byla již pětiletá aplikace systému řízení jakosti ISO 9001 v oboru vývoje, výroby a prodeje chladících a brzdových kapalin, autopřípravků, autokosmetiky a průmyslové chemie.

Tento příklad také ukazuje na konkurenceschopnost českých podniků i vůči zemím Evropské unie. Společnost Pennzoil-Quaker State Company totiž dala přednost zajištění výroby v České republice před původně plánovaným Portugalskem.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků