Průzkumník v novém

Při inovaci modelové řady je snahou každé automobilky, aby inovovaný model byl alespoň tak úspěšný jako jeho předchůdce. Příznivci Fordu věří, že to bude platit i o novém SUV Ford Explorer.
Průzkumník v novém
Při inovaci modelové řady je snahou každé automobilky, aby inovovaný model byl alespoň tak úspěšný jako jeho předchůdce. Příznivci Fordu věří, že to bude platit i o novém SUV Ford Explorer.

Design

Designéři Fordu se museli vypořádat sz nelehkým úkolem soustředit se spíše na propracování detailů než na vytvoření přehnaně moderního automobilu. Důkazem je i použití kvalitních materiálů. Nezáleží při tom jestli se právě díváte na drobnost v interiéru, světla, litá kola nebo karoserii.

Motory

Změny nastaly také pod kapotou. Nový Explorer může být poháněn 4.0 litrovým šestiválcem nebo novým 4.6 litrovým osmiválcem. Prvně jmenovaný motor má hliníkovou hlavu válců a nabízí výkon 210 ks při 5 250 ot./min. Celohliníkový osmiválec nabízí 240 ks při 4 750 ot./min.

Oba motory dostaly také novou řídící jednotku. 32 bitová jednotka Powertrain Electronic Controller (PTEC) řídí prakticky všechny elektronické systémy v Exploreru. Mike Pruitt, který se podílel na její konstrukci, přirovnal rozdíl mezi novou a starou řídící jednotkou k rozdílu mezi procesory 286 a Pentium.

Výkony obou motorů jsou přenášeny na zadní nebo všechna poháněná kola prostřednictvím nové automatické 5ti stupňové převodovky nebo manuální 5ti stupňové převodovky. Nový Explorer vybavený šestiválcovým motorem a manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,2. Silnější osmiválcová verze s automatickou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h dokonce již za 8,6 vteřiny.

Podvozek

Nejdůležitější změnou na podvozku tvoří nezávisle zavěšená kola zadní nápravy. To se projevuje na zvýšení jízdního pohodlí, lepším ovládáním a reakcí řízení. Změna způsobu zavěšení zadních kol se promítla také v interiéru resp. ve snížení podlahy v zadní části o necelých 18 cm. Cestující na zadních sedadlech mají o poznání více místa pro hlavu. Díky snížení podlahy je také na přání možné osadit Explorera třetí řadou sedadel.

Změny, které doznal systém ControlTrack – systém pohonu 4x4. Cílem bylo „zprůhlednit“ systém řidiči. Čidla systému měří 50 krát za vteřinu rychlost obou náprav a porovnávají ji s polohou akcelerátoru. Na základě výsledku porovnání je pak rozdělen točivý moment mezi jednotlivá kola. Změnilo se také ovládání sytému. Zůstaly sice polohy 4x4 Auto, 4x4 High a 4x4 Low, nenajdeme je však na otočném spínači, ale na tlačítkách.

Bezpečnost

Kromě nových dvoustupňových předních airbagů, bočních airbagů ve formě tzv. záclonky, ABS a EBD je nový Explorer vybaven i systémem AdvanceTrac. AdvanceTrac má, podobně jako u Fordu Focus systém ESP, na starosti dynamickou stabilitu automobilu. Je to poprvé, kdy je podobným systémem vybaven offroad nebo SUV značky Ford. AdvanceTrac monitoruje pokyny řidiče (polohu volantu, akcelerátoru a brzdového pedálu) a porovnává je s reakcemi vozu. V případě nutnosti může přibrzdit jedno nebo více kol a tím dostat Explorera do správné polohy na silnici.

K novém Fordu Explorer se vrátíme v některém z příštích vydání.



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků