Průzkumník v novém

Při inovaci modelové řady je snahou každé automobilky, aby inovovaný model byl alespoň tak úspěšný jako jeho předchůdce. Příznivci Fordu věří, že to bude platit i o novém SUV Ford Explorer.
Průzkumník v novém
Při inovaci modelové řady je snahou každé automobilky, aby inovovaný model byl alespoň tak úspěšný jako jeho předchůdce. Příznivci Fordu věří, že to bude platit i o novém SUV Ford Explorer.

Design

Designéři Fordu se museli vypořádat sz nelehkým úkolem soustředit se spíše na propracování detailů než na vytvoření přehnaně moderního automobilu. Důkazem je i použití kvalitních materiálů. Nezáleží při tom jestli se právě díváte na drobnost v interiéru, světla, litá kola nebo karoserii.

Motory

Změny nastaly také pod kapotou. Nový Explorer může být poháněn 4.0 litrovým šestiválcem nebo novým 4.6 litrovým osmiválcem. Prvně jmenovaný motor má hliníkovou hlavu válců a nabízí výkon 210 ks při 5 250 ot./min. Celohliníkový osmiválec nabízí 240 ks při 4 750 ot./min.

Oba motory dostaly také novou řídící jednotku. 32 bitová jednotka Powertrain Electronic Controller (PTEC) řídí prakticky všechny elektronické systémy v Exploreru. Mike Pruitt, který se podílel na její konstrukci, přirovnal rozdíl mezi novou a starou řídící jednotkou k rozdílu mezi procesory 286 a Pentium.

Výkony obou motorů jsou přenášeny na zadní nebo všechna poháněná kola prostřednictvím nové automatické 5ti stupňové převodovky nebo manuální 5ti stupňové převodovky. Nový Explorer vybavený šestiválcovým motorem a manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,2. Silnější osmiválcová verze s automatickou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h dokonce již za 8,6 vteřiny.

Podvozek

Nejdůležitější změnou na podvozku tvoří nezávisle zavěšená kola zadní nápravy. To se projevuje na zvýšení jízdního pohodlí, lepším ovládáním a reakcí řízení. Změna způsobu zavěšení zadních kol se promítla také v interiéru resp. ve snížení podlahy v zadní části o necelých 18 cm. Cestující na zadních sedadlech mají o poznání více místa pro hlavu. Díky snížení podlahy je také na přání možné osadit Explorera třetí řadou sedadel.

Změny, které doznal systém ControlTrack – systém pohonu 4x4. Cílem bylo „zprůhlednit“ systém řidiči. Čidla systému měří 50 krát za vteřinu rychlost obou náprav a porovnávají ji s polohou akcelerátoru. Na základě výsledku porovnání je pak rozdělen točivý moment mezi jednotlivá kola. Změnilo se také ovládání sytému. Zůstaly sice polohy 4x4 Auto, 4x4 High a 4x4 Low, nenajdeme je však na otočném spínači, ale na tlačítkách.

Bezpečnost

Kromě nových dvoustupňových předních airbagů, bočních airbagů ve formě tzv. záclonky, ABS a EBD je nový Explorer vybaven i systémem AdvanceTrac. AdvanceTrac má, podobně jako u Fordu Focus systém ESP, na starosti dynamickou stabilitu automobilu. Je to poprvé, kdy je podobným systémem vybaven offroad nebo SUV značky Ford. AdvanceTrac monitoruje pokyny řidiče (polohu volantu, akcelerátoru a brzdového pedálu) a porovnává je s reakcemi vozu. V případě nutnosti může přibrzdit jedno nebo více kol a tím dostat Explorera do správné polohy na silnici.

K novém Fordu Explorer se vrátíme v některém z příštích vydání.



Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků