Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Průzkum mezi britskými řidiči odhalil nejnenáviděnější zlozvyky na silnici. Nejhorší je prý telefonování za jízdy, lepení na nárazník a nepoužívání blinkrů.
Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

V době, kdy prakticky každé moderní auto má systém Bluetooth a ke každému mobilu si můžete dokoupit hands-free, je telefonování s mobilem u ucha skutečně přežitek minulosti.

Samozřejmě záleží na tom, jak řidič dokáže vyhodnotit, kdy a zda vůbec telefon použít. Nicméně některé studie ukazují, že řidič pak může být méně pozorný a nesleduje pořádně své okolí.

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

To potvrzuje i průzkum, který provedl servisní specialista Kwit Fit mezi britskými řidiči. Podle něj je právě telefonování za jízdy tím nejhorším zlozvykem, který otravuje až 47 % ostatních řidičů. To je přesně to, když dojedete někoho, kdo se vleče prostředním pruhem výpadovky sedmdesátkou s mobilem u ucha…

Na druhém místě se umístilo lepení na nárazník, které nesnáší 42 % řidičů. Jen tak mimochodem, v Británii je prý tohle konání typické pro řidiče Audi a BMW. Bronzovou medaili vybojovalo nepoužívání blinkrů s 35 %.

Kolik stojí mrtvý z dopravní nehody?

Kolik stojí mrtvý z dopravní nehody?

Zajímavé je, že 30 % řidičů zvolilo i nebezpečné předjíždění a 19 % podjíždění na dálnici. Přitom do takových manévrů se zpravidla pouští řidič jen tehdy, když ho někdo omezuje bezdůvodně pomalou jízdou. Tu vybralo jako nejhorší zlozvyk 12 % řidičů.

Výsledky průzkumu jsou v následující tabulce. Jak to vnímáte vy? Co je podle vás nejhorší zlozvyk českých řidičů? Pište do komentářů pod článkem.

Telefonování 47 %
Lepení na zadní nárazník 42 %
Nepoužívání blinkru 35 %
Nebezpečné předjíždění 30 %
Jízda prostředním pruhem volné dálnice 26 %
Brzdění na poslední chvíli 23 %
Podjíždění 19 %
Pomalá a váhavá jízda 12 %
Pomalé rozjezdy z křižovatek 12 %
Jízda na červenou 10 %

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků