Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Průzkum mezi britskými řidiči odhalil nejnenáviděnější zlozvyky na silnici. Nejhorší je prý telefonování za jízdy, lepení na nárazník a nepoužívání blinkrů.
Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

V době, kdy prakticky každé moderní auto má systém Bluetooth a ke každému mobilu si můžete dokoupit hands-free, je telefonování s mobilem u ucha skutečně přežitek minulosti.

Samozřejmě záleží na tom, jak řidič dokáže vyhodnotit, kdy a zda vůbec telefon použít. Nicméně některé studie ukazují, že řidič pak může být méně pozorný a nesleduje pořádně své okolí.

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

To potvrzuje i průzkum, který provedl servisní specialista Kwit Fit mezi britskými řidiči. Podle něj je právě telefonování za jízdy tím nejhorším zlozvykem, který otravuje až 47 % ostatních řidičů. To je přesně to, když dojedete někoho, kdo se vleče prostředním pruhem výpadovky sedmdesátkou s mobilem u ucha…

Na druhém místě se umístilo lepení na nárazník, které nesnáší 42 % řidičů. Jen tak mimochodem, v Británii je prý tohle konání typické pro řidiče Audi a BMW. Bronzovou medaili vybojovalo nepoužívání blinkrů s 35 %.

Kolik stojí mrtvý z dopravní nehody?

Kolik stojí mrtvý z dopravní nehody?

Zajímavé je, že 30 % řidičů zvolilo i nebezpečné předjíždění a 19 % podjíždění na dálnici. Přitom do takových manévrů se zpravidla pouští řidič jen tehdy, když ho někdo omezuje bezdůvodně pomalou jízdou. Tu vybralo jako nejhorší zlozvyk 12 % řidičů.

Výsledky průzkumu jsou v následující tabulce. Jak to vnímáte vy? Co je podle vás nejhorší zlozvyk českých řidičů? Pište do komentářů pod článkem.

Telefonování 47 %
Lepení na zadní nárazník 42 %
Nepoužívání blinkru 35 %
Nebezpečné předjíždění 30 %
Jízda prostředním pruhem volné dálnice 26 %
Brzdění na poslední chvíli 23 %
Podjíždění 19 %
Pomalá a váhavá jízda 12 %
Pomalé rozjezdy z křižovatek 12 %
Jízda na červenou 10 %

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků