Průzkum ŠkoFIN: Pětina českých řidičů omezuje v zimě jízdu autem

Podle průzkumu finanční společnosti ŠkoFIN nejsou pro polovinu českých řidičů zimní období a s ním související ztížené povětrnostní podmínky limitující překážkou při řízení jejich vozu. Ostatní přiznávají, že zimní počasí jejich řidičské návyky ovlivňuje – 22 % řidičů jezdí vozem v zimě méně často či téměř vůbec. Výrazně opatrnější jsou přitom v tomto období ženy, z nichž řízení během zimních měsíců omezuje více než čtvrtina (28,4 %) oproti 16,3 % mužů. Schopnost auta spolehlivě a bezpečně jezdit i v nepříznivém zimním počasí je důležitým parametrem při výběru nového vozu pro 42 % Čechů.
Průzkum ŠkoFIN: Pětina českých řidičů omezuje v zimě jízdu autem

Teploty pod nulou, sníh a námraza na silnici jsou nepřítelem každého řidiče. Se zimním počasím souvisí nejen snížená ochota některých řidičů pouštět se na české silnice, ale také povinnosti, doporučení a některá omezení. Podle průzkumu ŠkoFINu dává pouhá třetina Čechů před zimou svůj vůz do servisu na kompletní kontrolu. Necelá polovina (47,5 %) nechá pouze přezout pneumatiky, zbytek (20,3 %) nedělá vůbec nic. „Je evidentní, že Češi si s aktivním zajištěním bezpečnosti včetně preventivních prohlídek před zimou hlavu příliš nelámou. Vlastnosti vozu podporující bezpečnost jízdy v nepříznivých povětrnostních podmínkách hrají při výběru nového auta roli pro pouhé dvě pětiny Čechů,“ komentuje situaci Petr Abrahámek, ředitel obchodu a marketingu ve ŠkoFINu. Zda je jejich budoucí vůz schopný bezpečné jízdy za všech povětrnostních podmínek je pětině respondentů jedno, více jak třetinu (37,6 %) toto kritérium při výběru dokonce ani nenapadlo.

Třetina dopravních nehod, kterých byli účastni respondenti průzkumu, se přitom odehrála právě v zimním období. „Dnešní automobily jsou technologicky vybaveny tak, že svými bezpečnostními a pohonnými systémy významně pomáhají snižovat rizika, která může řízení v zimě přinášet. Je ale důležité, aby si lidé tato rizika uvědomovali. Zimní pneumatiky jsou už nejen povinností, ale i standardem, který mohou řidiči získat např. v rámci měsíční splátky operativního leasingu, a to včetně přezutí. Pokud ale třeba rodina s dětmi jezdí v zimě pravidelně na hory, je důležité zvážit i další parametry vozu, které jízdu na sněhu či ledovce usnadňují – třeba pohon na všechna čtyři kola,“ vysvětluje Petr Abrahámek.

Nejvíc nás v zimě štvou namrzlá okna

Ačkoli polovina Čechů není při řízení auta zimním počasím nijak omezována, každého řidiče na zimě přece jen něco štve. Na vrcholu žebříčku „nepopularity“ stojí každodenní nutnost škrábat namrzlá autoskla – ta vadí 59 % Čechům. Čtvrtina (26,8 %) řidičů na druhé místo zařadila zimu, která je ve voze předtím, než se dostatečně vytopí. Necelé desetině (8,4 %) vadí nutnost jezdit v zimě pomaleji a kolem 5 % Čechů volilo jako nejotravnější povinnost přezouvat pneumatiky.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků