Polohovani podvozku - pouzivamInterni HDD 10GB - pouzivamIntegrovanou navigaci - aktualizuji a pouzivamParkovaci asistent - pouzivamAsistent pro jizdu v pruhu - na houby, nepouzivam, na masaz zadku si radeji zajdu normalne do maserskeho salonu :))
Ono se není čemu divit. Vždyť ani technicky zdatný člověk nemá šanci poznat všechny funkce, které auto má. Dám příklad. Jedničková Fabie. V návodu k obsluze je u zhruba poloviny funkcí auta hvězdička, že tato funkce závisí na výbavě konkrétního auta. Něco lze zjsitit snadno. Něco však ne. Byl jsem překvapen, když na mě "vybafla" kontrolka prasklých žárovek nebo kontrolka uchycení zadních opěradel, protože narozdíl od většiny kontrolek se tyto nerozsvítí při zapnutí zapalování. Dokud problém nenastane, tak o těchto funkcích vůbec nevíte. Dlouho jsem pak zjišťoval, zda je v autě přítomna třeba kontrola hladiny oleje. Není. Ta je narozdíl od jiných kontrolních funkcí vázána nikoliv na výbavový stupeň, ale na proměnlivý servisní interval. To se ale v návodu k obsluze nedočtete. Některé funkce lze (de)aktivovat v diagnostice, což se v návodu k obsluze samozřejmě taky nedozvíte.No a dovedu si představit, že u moderního auta je takových věcí x krát více. To by musel být opravdový znalec daného typu auta, aby o všech funkcích věděl.
Návody k autům jsou kapitola sama pro sebe. Když jsem dostal za úkol vyměnit u jedničkové fabie, se kterou nemám absolutně žádnou zkušenost, žárovku v levém předním světle, trvalo mi to hodinu a půl. Prostě jsem neměl tušení, jak se k té žárovce dostat a v návodu k autu je skutečně megatuna pitchovin, ale na to že je potřeba vyndat akumulátor a vytáhnout na jeho kastlíku zášupku jsem musel přijít experimentálně, potom co jsem zjistil že to světlo zepředu skutečně nevyšroubuju. Chudáci zákazníci, zkrátka simply clever....
Já to umím i bez vyndání akumulátoru. Doporučuju si to nacvičit na pravém světle, kde je lepší přístup nebo u motorizací, kde je akumulátor dál od světel.
Viva la France...Žárovka u Renaultu Clio... pět minut za světla čelovky.Peugeot 206... no dobře, asi deset, tam bylo trochu méně místa.USA: Chrysler Neon... eh, patnáct sekund?
Takovéhle detaily nejsou v návodu úmyslně, zákazník to vědět nepotřebuje. Koncepce dnešních aut je taková, že uživatel se přece v autě nemá co hrabat a jakmile se rozsvítí nějaká servisní kontrolka, má mazat do servisu. A to v návodu uvedeno je :-)
Já si to představuju tak, že k výrobce by měl k autu dodat kompletní dokumentaci včetně dílenských příruček a učebních pomůcek a dále diagnostický program.
Nebo jinak: Kupující si výrobek koupil. To je celé. Výrobek i kupující svoje úkoly splnili, vše je v pořádku, o tohle výrobci šlo, žádné další zbytečné informace už nejsou potřeba. Proto taky všechny návody začínají větou" Gratulujeme k zakoupení. :-)
Gratulujeme k zakoupení šmejdu Škoda :-D Jsme rádi ,že nás po 30000km navštívíme s přeskočeným řetězem. Ale už to dali dohromady. To už se nestane. Dnes dostanete úderný litr,spolehlivý 1,2Tsi s řemenem. Nájezd 500000-1000000km v pohodě :-D A olej to vůbec nežere. A když tak jen o něco více co žral trabant na na M2T
Zákazník má za úkol koupit. To je vše. Že to chce používat je jeho problém. Takový je kapitalismus ve své vrcholné podobě.
tak jednoduchý to není protože zákazníků je relativně omezená skupina a použít ho potřebuješ vícekrát
Zákazník nemusí vědět nic :-D Nemusí vědět kdy se seřizují ventily,jaký má bý tlak pneumatikách,jaká je teplota chladící kapaliny atd.
Nemusí. Auto si koupil, tím hra končí. A jestli se mu něco nezdá, nelíbí, nebo chce něco vědět, od toho má servis. Takhle náš peněžní svět funguje a je potřeba se s tím smířit, nejspíš to dojde ještě dál.
A proč si za to zákazníci připlácí? Aby se chlubili před sousedem?A nebo protože tyto funkce implementoval do auta výrobce špatně a tak je nevyužívají?
U mnoha aut je k určité výbavě, kterou řidič chtěl, vázáno i mnoho prvků navíc; ty pak nevyužije a svým projevováním mohou řidiče mást.
řekl bych, že spoustu řidičů mate i taková to divná kulatá věc, kterou mají před sebou. A to nemluvě o takových těch divných madlech, páčkách či co to je za tou kulatou věcí. Význam tohoto tuší tak 2% řidičů.
U mnohých aut mám pocit, že ty páčky tam už výrobci přestali dávat.
Jednou jsem tak byl v servisu BMW s jedničkou a technik mi říká : Tak jsme vyčistili klimatizaci... A já mu po dvou letech co sem auto vlastnil , řekl : Já tam mám klimu jo ? To sem nevěděl. :-DJinak mi v autě vadí spousta blbostí, který tam nechcu, ale ten model je prostě má v základu. Handsfree mám, ale ještě sem ho neladil a ani se nechystám. Zásadně telefonuju za jízdy a nijak extra mě to neomezuje.
Asi budeš piča :-):-D
No comment :-(. To snad ani není možné
Ale je, stačí si stoupnout k cestě a dívat se na projíždějící auta. Podobných jezdí celá hromada.
Ehm. Kdyby to lidi nekupovali, tak to výrobci nevyrábí. Když to lidi koupí, aniž by to chtěli, tak jsou prostě ovce.
Mají lidé na výběr??
No, já jsem si zatím vždycky vybral, co jsem potřeboval. :-)
Je to stejný příběh jako u telefonů. Nacpat tam spoustu naprostých nesmyslů, aby člověk skoro zapomněl na co telefon je a hlavně ty ptákoviny tam dají hlavně kvůli sobě, aby vás mohli sledovat, odposlouchávat, spouštět si na dálku vestavěnou kameru, dívat se co děláš, kde se pohybuješ, pak o tobě prodat data různým reklamistům, aby věděli co asi koupíš, kde je tvé slabé místo. A to všechno navíc tak, abys neměl jinou volbu. Buď android nebo iphone nebo gatese. Všechna data směrem do nsa. Super. Ať žije svoboda.
To jsi nemel rikat. Nemame radi, kdyz nekdo upozornuje na postupy nasi Organizace. A ty se chovas nezodpovedne. Mas preci rodinu :-D
A tenhle komentář se sem dostal jak? Přes Tor, poštovního holuba a zavazadlovou skříňku na nádraží v Teheránu to asi nebylo...
Když ti něco říká Tor, tak asi o tom přemýšlíš. To je pro začátek dobrá cesta. Nejlépe se manipuluje s věřícími.
Ale to nie je tak. Chapes, ze to skratka MUSIS mat? To nevadi ze je to absolutna hovadina, ale ty to MUSIS a MUSIS mat, proste to inak nejde, ma to urcite kazdy a urcite to vyuzijes a vobec ako si mozes dovolit byt nie tak ohromne ''in'', ze to nemas? To sme kr.va dopadli. Medialny a marketingovy kretenizmus na osemnastu.
Nic divného. Průměrné IQ člověka je 100. Je naivní předpokládat, že usednutím do auta se z člověka stane technomaniak. Ve skutečnosti výrobci ani nechtějí, aby zákazníci všechno používali, protože používání přináší problémy a zákazníky jen zbytečně zdržuje od dalšího nakupování. Přidané funkce slouží jen jako mucholapka k nachytání víc zákazníků. Auto je výrobek a z pohledu výrobce má jediný účel - být vyměněno za peníze. Nic jiného. Výrobce nepotřebuje, aby kupující výrobek používal, jen aby si ho koupil.
ono hlavně jsem zatím nepotkal auto, které by nemělo ve firmware pro vizuál (mediální konzola, budíky) chybu.
Ty jsi toho ještě neviděl, šašku.
Táži se, kde má ve firmware chybu například Audi A7. Rád se nechám poučit.
Normálka. ..vždyť pro stádo ovcí stači udělat dobrý PR a je to...
O to v článku jde, oslovit socky aby hustě diskutovaly na dementní téma, jak ti zhýralí kapitalisté vyhazují peníze za zbytečnosti, které ani neumí zapnout. Celá česká novinařina je postavená na proletářské notě, nejlíp se tak sbírají čárky za přístupy na stránku a ty tvoří základ pro kasičku z reklamy.
Zvykej si. Rus už je na Ukrajině.
NE KAŽDÝ,KTERÝ SERE NA RŮZNÉ ASISTENTY A ZBYTEČNOSTI JE SOCKA :-)
Ja by som uvítal so svojom aute jednu jedinú vychytávku - aby som si na displej autorádia mohol vyberať audionahrávky vo svojom mobile + GPS-ko + handfree. Všetko ostatné sú zbytočnosti...Teraz mám handsfree Parrot a funguje to celkom zaujímavo. Pri používaní navigácie z mobilu sa hlas ozýva cez reproduktory - bez ohľadu na to, či mám alebo nemám zapnuté rádio. Ak mám zapnuté rádio alebo CD, tak pri "kecaní GPS-ka" sa rádio na chvíľu vypne aby nerušilo GPS-ko. Občas to je trochu otravné - hlavne v meste...
To, co chces sa vola Android Auto alebo Apple Carplay. Prve lastovicky uz su na trhu.
Hodně polovodičů nepoužívá ani handsfree a v autech je mají. Tuto demenci fakt nepochopím. :-/
To jsme dva. Zejména při úměře "čím dražší auto, tím pravděpodobnější telefonování s mobilem u ucha" (rovněž výsledek průzkumu).Ono to ale odráží jen a pouze stav naší společnosti, kde arogance a pohrdání vším je na prvním místě.
Problém bude trochu jinde. Tady jde o to, že mnozí chtějí ukázat, že na to auto mají, ale zároveň si nevšimli, že ukazují, že na techniku toho auta nemají. :-D
Jj a proto si také volí naftové motory protože nemohou platit mnoho penez za palivo.
Já ač jest mi to ekonomicky v podstatě jedno, nerad jezdím k pumpě, takže když bude mít benzín o třetinu větší nádrž, je to v pohodě, ale střídám benzínové i naftové motory a sakra že charakteristika dieselu mi vyhovuje podstatně víc, nemusím ééénééénéén, jede to ochotně odspodu aniž bych to musel trápit.A noční vidění, adaptivní tempomat, line assist, brake assist, hf, online navigaci i headup displej používám, tak nevím jestli jsem polovodič, celovodič nebo rušňovodič.
Hele a kterej benzín s nočním viděním, adaptabilním tempomatem atp... musí dělat to "ééénééénéén" .... ?Co já vim, tak takhle vybavený auta maj většinou nějakej V8 Bi-turbo a ten fakt "ééénééénéén" nedělá :-D:-D:-D
Na našich silnicích už pomalu to třetí, vždyť na polovině z nich jezdíš ve vyjetých kolejích. :-D
S vyjetýma kolejema se každý musí smířit. Státní rozpočet je každoročně 100 miliard v mínusu a veřejnost neustále volá po nových dálnicích, obchvatech a podobně. Je tedy evidentní, že na údržbu starších staveb nemáme peníze.
Tahle země má ještě hodně co dohánět a kdyby chtěla žít s vyrovnaným rozpočtem, nikdy ze se sr*ček nevyhrabe. Sám taky nechápu hon za tisíci kilometrů dálnic, zejména v místech, kde nejsou třeba, více podporuji opravy a úpravy stávající sítě (třetí pruhy ve stoupáních, napřímení silnic, zlepšení a zjednodušení značení, stálou údržbu porostů kolem silnic...)
Jako že stále rostoucí zadlužování nás má z těch sr..ek dostat?
Já chápu, že moderní liberálové to vidět nechtějí, ale pokud mám dostat zničenou zemi zpět na výsluní, chce to investice. ČR je "zničená" nejen čtyřiceti lety plánovaného hospodářství (sice dost staveb, ale slabší údržba a infrastruktura neodpovídající moderní době), ale také nějakými patnácti lety porevolučního "vládnutí" stylem "ukradni co můžeš". Je velice módní brečet nad státním dluhem, ale ten je nevyhnutelný, nechceme-li skončit v Evropě na čtvrté či páté koleji. Investice jsou potřeba, stále ještě a ještě tak dobrou desítku let potřebné budou.
Ty máš pocit, že s rostoucím dluhem se někam dostáváme?A druhá věc - až teda za těch několik let přijde řada na vracení dluhů, co bude potom? Z čeho budeme provozovat a udržovat to, co jsme za ty vypůjčené peníze vybudovali? Já si prostě myslím, že nemáš pravdu. A to, že země, které neměly ani plánované hospodářství, ani dobu rozkrádání, jsou na tom dnes ještě hůř, to jen potvrzuje.
To máš sice pravdu, s investicemi, ale to stále není důvod k tomu, aby byly skoro všechny tak předražené. Tím jen chci říci, že těch patnáct let uprav o hodnotu 10+.
Zrovna tohle jsem chtěl napsat - čím dražší auto, tím častěji telefon u ucha.
Já pro jistotu už v autě netelefonuji ani neberu příchozí hovory. Jako chlap, a to je vědecky dokázáno, se nemůžu soustředit na dvě věci najednou. Buď přemýšlím nad tím, co říkám do telefonu a nevěnuji se pořádně řízení nebo řídím a kecám do telefonu blbosti...
Po té, co jsem viděl, jak jedna dáma na křižovatce v autě snídala misku s mlékem a ovesnými vločkami, zastávám názor, že to telefonování s handsfree prostě taky zvládnu.
Po té jako po čaji? Vidíš co se stane, když nějaké slovo rozdělíme na kousky?
Po té jako po ní :) Ale jinak mas pravdu. Mam dalsi zazitek s damou za volantem: Asi dvacetileta slecna zastavila uprostred silnice 1.tridy. Cetla si sms !!
S tým sústredením to nie je celkom pravda. Dôkazom toho, že aj muži sa vedia sústrediť naraz na dve veci sú ženské prsia.
V tom nevidím problém, pokud mám obě ruce volné... A taky hodně záleží na tématu telefonátu. Pracovní věci v autě téměř neřeším, s rodinou si v klidu ale popovídám.
Pří řízení máš obě ruce volné a v klidu si povídáš s rodinou? A to ani jednou rukou nedržíš volant? Tož to si teda borec. No aspoň bude tvoje rodina mít nevšední zážitek. Ukončování tvého života v přímém přenosu.
Tobě toho IQ moc nenadělili, co? Ale dobře, pro pitomce zkusím ode dneška psát rozvláčněji a s vysvětlivkami.
To ani nezkousej, zabrednes do nekonecne diskuze s nedospelyma asocialama co touzi po svezeni autem. Ja v jejich veku touzil po spoluzacce, ale je jina doba. Ale k tematu, me ty ruzne serepeticky v aute nevadi, jedine co opravdu moc nevyuzivam je ovladani hlasem, ale to je asi o zvyku a zpusobu pouziti. Naopak v pripade navigace ocenuji i velky dodykovy displej. Klavesnice pri zadavani textu je urcite pohodlnejsi nez otaceni knoflikem a nasledne potvrzovani. A porad existuje moznost volby, kdo nechce muze si koupit holobyt u souseda z Boleslavi.
Já už stejně chodím do diskusí jen trollit, o rozumném rozhovoru tady mohu jen snít.Mně, jako spoustě lidí, ta automatika v autě nic moc neříká. Nejspíš časem dospěju k automatické převodovce, vzhledem k častějšímu cestování do měst, ale automatická světla nebo stěrače fakt nemusím, málokdy fungují dle mých představ. A ty různé asistenty všeho možného, hlídání pruhů atd... to spíš odsuzuji, dělá to z lidí neřidiče, odvádí od soustředění a příliš dovoluje spoléhat se na tu automatiku. Nevidím v nich přínos, spíš bezpečnostní riziko pro okolí. Na druhou stranu, je to jen důsledek současné filozofie sobectví.
To se jen chvástal. :-D
A já zodpovědně prohlašuji jako polovodič, že jestli do mě narazí nějaký celovodič, který se namísto věnování řízení bude věnovat kecání do jakéhokoliv přístroje , tak ho namístě dorazím klíčem na kola a už si přisahám bohu nikdy nezavolá. A to myslím naprosto vážně!!!
.... Troubo....
Já si pouštím pouze radio i když mám USB vstup na MP3. A pouštím si hlavně písničku Co jste nám to svině v Bruselu zase provedli.
Já si pouštím jenom ruské vojenské nebo budovatelské MP3, kdo je připraven, není ohrožen :-D
Já si je taky pouštím. Na plný kule a s otevřenýma oknama. Lidi mi mávají. Někteří vidlema a druzí se slzama v očích.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.