Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Hlasové ovládání, adaptivní podvozky, nastavitelný přístrojový panel, hard disk... To jsou vymoženosti moderních aut, které ale velká část majitelů vůbec nevyužívá, nebo o nich dokonce ani neví. Ukázal to nedávný průzkum společnosti Nielsen mezi 14 000 řidiči. To už je docela početný vzorek se slušnou vypovídací hodnotou.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

Hned 43 % dotázaných si myslí, že výrobci dávají do aut příliš mnoho funkcí a systémů. Ze 42 různých funkcí, od hybridního pohonu po nastavitelný podvozek, mělo deset nejhorších nebo nejméně používaných systémů souvislost se zábavním systémem vozidla.

Nejhorší hodnocení od řidičů dostalo hlasové ovládání, ale na spodku byla i konektivita telefonu, přednahrané aplikace nebo třeba nastavitelný design palubních přístrojů.

BMW postupně odhaluje novou řadu 7. Zaparkuje sama a zhubne až 130 kg

BMW postupně odhaluje novou řadu 7. Zaparkuje sama a zhubne až 130 kg

Zajímavé také je, že řidiči moc nepoužívají hard disk pro nahrávání hudby a dat a stále s sebou vozí klasická CD nebo si pouštějí hudbu přes telefon či iPod. Řidiči také nepoužívají hlasové ovládání, neboť mají převážně špatné zkušenosti se staršími systémy a těm novým nevěří.

Lidé se také domnívají, že se automobilky pouze předhání v tom, kdo vybaví auto větším počtem systémů a hraček, ale že jsou ve skutečnosti nepoužitelné nebo zbytečné a že jen rozptylují řidiče. Zákazníci prý také kladou mnohem větší důraz na funkční bezpečnostní systémy než na systémy zábavní.

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků