Průšvih: Indická verze Dacie Lodgy má v nárazových zkouškách nula hvězd

40 komentářů

Ne321
1. října • 9:42

Ono tohle neni uplne tak o Dacii nebo Renaultu jako o specifikach indickeho trhu. Pred lety jsem se o tom bavil s chlapkem co delal marketing ve VW a ten rikal, ze zvlastnost Indie je, ze tam proste neprodate bezpecnostni vybavu. Ind na to proste vubec neslysi a neni ochoten dat treba za airbag ani rupii navic. To co musi mit indicka auta je misto kam se dava soska jakehosi mistni buzka bezpecneho navratu ci ceho, toho vozi v autech, modli se k nemu a ten je proste vice nez nejaky airbag nebo deformacni zona. :-D

Roman
29. září • 16:17

A bude taky nárazový test indických rikš? Když už jsme v tý Indii...

hmm
29. září • 14:01

Cenove to bude jak moped a ten by mel kolik hvezd??? Takze za men dobry rozhodne bezpecnejsi jak cenove srovnatelna motorka!!!

E15
29. září • 0:21

Mně to připadá celkem v pohodě. Ještě před 25ti lety dopadala evropská auta hůře. Levná výroba zase umožní, aby si to Lodgy koupilo víc lidí a určitě je řádově bezpečnější než to, co měli předtím. Celá planeta holt nemůže jezdit v Sclasse.

Creator
29. září • 10:40

Ono jde i o to, že ne každý chce S Class i když na ní má. Není to vždy o tom, jestli na to mám nebo ne. Ne každý akceptuje přemrštěnou cenu a auto má jen k užívání a ne pro parádu a honění si ega. To potřebují jen povrchní omezenci.
Ale Dacia je ultra levný a nebezpečný extrém. U ní by si měl člověk dát pozor na svojí bezpečnost. Život je totiž to nejcennější... Je tu mnoho výrazně lepších a bezpečnějších, přitom +/- stejně levných značek aut, byť jsou o pár desítek tisíc dražší. Osobně bych si v případě, že bych neměl dostatek peněz koupil raději solidní udržovanou ojetinu např. Hyundai, než novou Dacii. Hyundai dělá nejbezpečnější auta světa:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ktera-znacka-... ...

Benzin
27. září • 22:03

Mimo téma, ale když už se nám blíží ty komunální volby. Pro nás řidiče a vlastníky vozidel, připomínám seznam škodičů, co opět prolobovali příspěvky pro ČKP, jen s drobnou kosmetickou úpravou, přesto že už ho jednou smetl Ústavní soud. Kdyby náhodou tenhle morální odpad chtěl někde kandidovat, zařiďte se u voleb podle toho......Skupina poslanců napříč politickými stranami (Václav Votava z ČSSD, Jaroslav Klaška z KDU-ČSL, Ondřej Benešík z KDU-ČSL, Adolf Beznoska z ODS, Jiří Dolejš z KSČM, František Laudát z TOP09 a Starostové, Petr Gazdík z TOP09 a Starostové a Karel Rais z ANO 2011) navrhla návrat příspěvku do novely zákona o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla. ....http://www.auto.cz/vrati-se-povinny-prispeve... ...

Nafta
28. září • 8:48

To je dobře, že se navrátí tento povinný příspěvek. Jak je vůbec možné, že byl zrušen? Co je to za spravedlnost, že někdo platí povinné ručení a druhý ne, a ten první na toho druhého doplácí? Naprosto neuvěřitelné!!! Někdo si totiž neuvědomuje pojem POVINNÉ ručení...

Benzín
28. září • 9:41

Nevidím nic špatného na stavu, jezdím-musím platit. Nejezdím-nemusím platit. Bez toho abych se musel obtěžovat depozitem. To že pouhé vlastnictví RZ nedokazuje nic o stavu a provozuschopnosti auta, to konstatoval i Ústavní soud. Jestli jsou cajti neschopný chytat neplatiče místo měření rychlosti je to jejich boj. Sám ale pochybuji vůbec o stavu, že tu jezdí tolik tisíc aut bez ručení, to zase budou jen kecy ČKP. Zase to obsereme všichni, ale to je v týhle profízlovaný zemi asi normální.

hm
28. září • 13:26

Jenze tady jde o pripady, jezdim-neplatim

Benzín
28. září • 20:41

V 21. století neřešitelný problém co? Je těžké aby policie měla online přístup přímo do databází pojištoven a rovnou na silnici při automatickém čtení RZ je spolu porovnat. Když už musí skrytě poáhat a chranit, tak můžou být při měření za bukem i užiteční. Ono by se třeba i ukázalo, že třeba těch "nepojištěnej socek" tolik nebude. Stejně ty čísla, o který se ČKP tak opírá, to bude výmysl, jako když to zaváděli poprvé. Započítali i všechny vraky ve stodolách a bububu po silnicich jezdí statisíce nepojištených aut. No a ten kdo bude přistižen, směr správní řízení. Tam se ukáže, jestli jde o administrativní chybu pojištovny, nebo nezodpovědnost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mcx
28. září • 22:15

Ale to Policie má, hned vidí jestli má auto STK nebo jestli je hledané, s povinným ručením. Tento nesmyslný příspěvek byl zrušen, protože se na něm pojišťovny nechutně pakovaly - vynášel násobně víc než se dalo za škody způsobené nepojištěnými auty a pojišťovny si ho prostě rozdělovaly. Ono totíž jen naprosto mizivé procento něpojištěných škodu neuhradilo, ze zbytku to dostali klidně exekucí na majetek.

Benzín
1. října • 22:02

No když tu databázi mají, tak proč ji cajti hergot nepoužívají? V tom případě je taková databáze zbytečná měla by být zušena. Nemusí stát o mě shromažďovat další zbytečné údaje!
Já bych spíše řekl, že ji snad i používají, ale záchyt nepojištěných aut, je téměř roven nule a ČKP+parta těchto zlobovaných politiků jen straší se statisíci nepojištěných aut? A osobně bych byl raději a byl klidnější, aby podobná data směla obsluhovat jen PČR, né nějaká soukromá agentura. A právě s opětovným přijetím zákona, po zrušení téměř stejného zákona ÚS, dostala ČKP opět přístup k penězovodu. Teď jen zákonem posvědcené porovnání dvou databází registrovaných aut mínus depozit / porovnat s databázemi pojišťoven a huráá můžem legálně opět rozesílat výhružné dopisy. A nikdo mi nevymluví, že auto které nejezdí a stojí doma na dvoře nepotřebuje pojistku. Aniž bych se musel obťežovat zajít na depozit. Možné jen ve všední den a vystát několik hodin (minule jen 3h) na úřadě, z mého drahocenného času. A to samé při přihlášení. Když chci jezdit tak, si pojistku zřídím to je snad jasné. Kdo jezdí bez pojistky, je to jen na jeho SVOBODNÉM rozhodnutí. Ale pak si taky ponese následky. Buď až je zachycen při kontrole, nebo po nehodě. To ať se jde klidně rozprodat na orgány.PS: pro všecny kobliháře a mínusovače, těšte se až podobná, tentokrát prozměnu Ťokotina, vyřadí ten váš stočenej vergl ze silnice. Nebo budete mít opět o pár starostí víc a času míň se sháněním nějakého virtuálního dokladu o výměně budíků. Inteligentní zákon by na stočený tachometr, kupujícího jen upozornil a opět je to jen na jeho SVOBODNÉM rozhodnutí, jestli koupí, nebo ne. Ideálně rovou při té zbytečné evidenčce. STK má, kromě technického stavu, jen zaznamenat do databáze ujeté km a případný nesoulad zaznamenat do velkého TP a pro případ "ztráty" TP i při každé navštěvě STK i upozornit na nesoulad v km ve výstupním protokolu. Rovnou podle vin by mohlo být i online přístupné veřejnosti.
Ale co chcete viníkem bude vy, jako postižení (patří vám to :-). Co na tom, že jakési číslo na buďíkách, co nejsou ani cejchované měřidlo,nevypovídá nic o stavu vozu. A navíc si ho teď, jako spotřební díl, už ani vy SAMI nemůžete vyměnit při poruše. Von ten paskvil zas někdo bude muset dotlačit k Ústavnímu soudu. Protože manipulace pro vlastní potřebu není trestná, trestné vždy bylo jen prodat takové vozidlo bez upozornění na tuto "drobnost"- § 209 Trestní zákoník (zákon č. 40/2009 Sb.) tzv. podvod. A to už tady je řadu let i bez vymýšlení těchto Ťokotin.

Asdfghjkl
27. září • 21:54

proc ten povyk, dyt je jich vic jak miliarda... resi se bezvyznamne detaily.

DDT
27. září • 19:14

to je jenom dobře, že indická dacia je tak bezpečná...

Jig
27. září • 18:20

To je čeština.. nula hvězd. Vážně takhle redaktoři i mluví? :) "žádnou hvězdu" asi nezní dost bulvárně

Ef.
27. září • 17:15

Ještě by mne zajímalo, jaký má vztah tento článek, ktšrý se netýká aut vyráběných pro evropský trh (co nám je do Indie?), k faktu, že vozy Dacia patří celosvětově k nejprodávanějším, včetně českého trhu. :-P

Dwin
27. září • 18:53

K celosvětově nejprodávanějším? To sis spletl s Toyotou, VW nebo Fordem. Dačka celosvětově neznamená vůbec nic.

Ef.
27. září • 19:11

To už jsi asi pár let neviděl žádné přehledy prodejů aut. Samozřejmě, že Dacia nedělá superstorty, ala Porsche. Ale Duster se dostává pravidleně do první desítky nejprodávanějších aut a mezi neprodávanější terénní auta vůbec. Za ním je v závěsu Sandero. V kategorii osobních dodávek je obvykle mezi prvníma pěti Dokker. Dacia má komerční úspěch.

Writer
28. září • 7:14

,,Ale Duster se dostává pravidleně do první desítky nejprodávanějších aut a mezi neprodávanější terénní auta vůbec" to je pěkná blbost! Za prvé: Duster je jen SUV, není to Off-road.
Za druhé: Jen mezi SUV je až na 41.místě.Jen pro zajímavost, Hyundai Tucson je na 4. místě a Škoda Kodiaq je na 67. místě.
https://focus2move.com/world-best-selling-suv/...

Writer
28. září • 7:17

A Renault Duster je na 77. místě.;-)

Tomáš
27. září • 19:24

Lžete, Dacia celosvětově není ani mezi 20. nejprodávanějšíma značkama. Duster konkrétně není ani mezi první stovkou nejprodávanějších aut na světě.

Roth
27. září • 21:20

A tak jo na desítku nemá ani náhodou, dvacítku taky ne, ale je třicátá, mě docela překvapilo, na Dacii docela úspěch, vyjmenoval bych hodně automobilek, o kterých bych si myslel, že se vyšvihnout nad ní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomáš
28. září • 8:15

Dácii se daří o tom není pochyb, prodeje jí podle mého i dost porostou. Mě je i sympatické že je to auto, které si na nic nehraje a jde v první řadě možnost jezdit za co nejmenší cenu. Jen nemám rád když někdo koupí Dácii popisuje to jako Rolls-Royce, popřípadě tu zní dělat pomalu nejprodávanější značku.

Ef.
27. září • 19:13

oprava - supersporty

Petr
27. září • 17:56

Pač to ukazuje co Renault vyrábí za sračky..

Roman
29. září • 16:10

Páč KONCERN potřebuje ukázat co Renault ....

brk77
27. září • 23:30

Tahle, jak říkáš "sračka", nemá konkurovat např. hvězdami ověnčenému Volvu, ale spíš motorce, na kterou se nacpe stejný počet cestujících. Pokud máš peníze, tak se i v Indii můžeš vozit autem primárně určeným např. pro evropský trh splňující zdejší bezpečnostní normy.

mpolan
27. září • 18:00

Vyrábí to, co lidé koupí, stejně jako ostatní značky. Až bude mít Indie kupní sílu na to, aby si mohli bez problémů kupovat drahá auta, budou se tam vyrábět a prodávat.

Kunigunda Schwanzhof
27. září • 18:22

A to ja bych si klidne takove indicke auto i koupil, lec statni regulace mi v tom brani. A tak pokud nejake auto chci, musim jej mit i s tim, o co vubec nestojim.Stat samozrejme vi uplne nejlepe co je pro mne dobre. B-]

mpolan
28. září • 13:29

No, klidně si ho kup... ale jezdi v něm jen ty sám a na svém dvorku. V provozu a s cestujícími taky musíš brát ohledy na ostatní. A ano, vím, že v České sobecké republice se něco takového nenosí.

Ef.
27. září • 17:13

Zajímalo by mne, na kolik hvězd se v hodnocení jedná o nárazový test a na kolik o chybějící automatické řízení, sledování středové čáry (průšvih, když není nakreslená!) a podobné hovadiny, které normální řidič k řízení vozidla nepotřebuje a za které se strhávají hvězdy i jinak vyhovujícím vozům.

tazzz007
27. září • 16:38

Trochu mi to připomíná klasický citát por.Hamáčka z Černých baronů : "Kefalín, nemějte péči, lidí je jak srač...", což je zrovna v případě Indie pravda.

Kunigunda Schwanzhof
27. září • 16:31

Je jistota, ze neprevazeli lahev propan-butanu? :-D :-)) :-)

petr r. (petrumr)
27. září • 17:20

jsi asi nějaký gauč ucho. My co máme chatu, tak asi vozíme ten propan-butan od čerpačky v autě. Ten kdo nemá gril na pb, tak aspon má to ohřívadlo a dej si tam deset smajlů.

runner42
27. září • 15:50

Testování nárazu v rychlosti 64km/h? Uvědomte si, že v Indii je průměrná rychlost automobilové dopravy poloviční oproti ČR.

Roman
29. září • 16:02

Běžně se tam předjíždí v zatáčkách, takže při vzájemné čelní srážce to může odpovídat i vyším rychlostem.

chytrak
27. září • 16:09

No pocitově tam autobusy jezdí dvakrát rychleji než v ČR. A v zatáčkách asi tak pětkrát.:-D

Rembaz
27. září • 16:26

Vo velkych mestach su tie rychlosti minimalne. Mozno v noci sa to trocha zrychli. Mimo mesto jazdia ako blazni. To je pravda.

Jedna Bedna
29. září • 18:13

Tak na druhou stranu se nějak přelidnění planety řešit musí a samozřejmě je ideální tak činit v místě zdroje. Renault pro to zjevně něco dělá.

Doporučujeme

Články odjinud