Průšvih: Indická verze Dacie Lodgy má v nárazových zkouškách nula hvězd

Rozdíly v konstrukci a bezpečnostní výbavě jsou pro indický trh stále propastné. Dokazuje to i tragický výsledek nárazové zkoušky pro Renault Lodgy.

Dacia Lodgy v roce 2012, tedy už po přechodu na přísnější normy, získala v nárazových zkouškách Euro NCAP slušné tři hvězdy. Výsledek 72 procent za ochranu dospělých, respektive 77 procent za ochranu dětí je velmi dobrý a dvě hvězdy k plnému výsledku chyběly především díky chudší výbavě aktivní bezpečnosti, což od Dacie, která se zaměřuje na cenu, všichni očekáváme a vlastně i chceme. Nikdo tu nechce povinně platit za asistenty, které třeba nepoužije.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Jenže pro indický trh, kde se rodinné MPV prodává se znakem Renaultu, to při tlačení na cenu, zdá se, přehnali. Zatímco evropská verzi Lodgy vzniká v Maroku, indická právě v indickém Chennai. A zdá se, že se jedná o docela jiný produkt. Při nárazové zkoušky organizace Global NCAP komisaři prohlásili za nedostatečnou i samotnou konstrukci vozu. K nadměrné deformaci došlo v oblasti A-sloupku a deformovány při čelním nárazu byly dokonce až zadní dveře i podlaha vozu.

Řidič by při nárazu čelním nárazu byl atakován zhrouceným sloupkem volantu.  Neprospěla prakticky nulová bezpečností výbava. A to nejen v oblasti aktivní, ale i pasivní bezpečnosti. Zkouškou prošla základní verze Renaultu Lodgy, která postrádá jakékoli airbagy, ale i úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

"Výsledky Lodgy jsou extrémně znepokojující. Doufali jsme, že se Renault poučí z příběhu modelu Kwid. Nyní je čas k tomu, aby Renault zavedl čelní airbagy pro všechna auta určená pro indický trh," hodnotí generální sekretář Global NCAP, David Ward. Naráží přitom na jednohvězdičkový výsledek extrémně levného Kwidu. Global NCAP vznikla právě za tímto účelem. Tedy bránit zákazníky na trzích, kde není na bezpečnost při konstrukci a tvorbě výbav tak hleděno. 

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků