Průšvih: Indická verze Dacie Lodgy má v nárazových zkouškách nula hvězd

Rozdíly v konstrukci a bezpečnostní výbavě jsou pro indický trh stále propastné. Dokazuje to i tragický výsledek nárazové zkoušky pro Renault Lodgy.

Dacia Lodgy v roce 2012, tedy už po přechodu na přísnější normy, získala v nárazových zkouškách Euro NCAP slušné tři hvězdy. Výsledek 72 procent za ochranu dospělých, respektive 77 procent za ochranu dětí je velmi dobrý a dvě hvězdy k plnému výsledku chyběly především díky chudší výbavě aktivní bezpečnosti, což od Dacie, která se zaměřuje na cenu, všichni očekáváme a vlastně i chceme. Nikdo tu nechce povinně platit za asistenty, které třeba nepoužije.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Jenže pro indický trh, kde se rodinné MPV prodává se znakem Renaultu, to při tlačení na cenu, zdá se, přehnali. Zatímco evropská verzi Lodgy vzniká v Maroku, indická právě v indickém Chennai. A zdá se, že se jedná o docela jiný produkt. Při nárazové zkoušky organizace Global NCAP komisaři prohlásili za nedostatečnou i samotnou konstrukci vozu. K nadměrné deformaci došlo v oblasti A-sloupku a deformovány při čelním nárazu byly dokonce až zadní dveře i podlaha vozu.

Řidič by při nárazu čelním nárazu byl atakován zhrouceným sloupkem volantu.  Neprospěla prakticky nulová bezpečností výbava. A to nejen v oblasti aktivní, ale i pasivní bezpečnosti. Zkouškou prošla základní verze Renaultu Lodgy, která postrádá jakékoli airbagy, ale i úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

"Výsledky Lodgy jsou extrémně znepokojující. Doufali jsme, že se Renault poučí z příběhu modelu Kwid. Nyní je čas k tomu, aby Renault zavedl čelní airbagy pro všechna auta určená pro indický trh," hodnotí generální sekretář Global NCAP, David Ward. Naráží přitom na jednohvězdičkový výsledek extrémně levného Kwidu. Global NCAP vznikla právě za tímto účelem. Tedy bránit zákazníky na trzích, kde není na bezpečnost při konstrukci a tvorbě výbav tak hleděno. 

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků