Průšvih: Indická verze Dacie Lodgy má v nárazových zkouškách nula hvězd

Rozdíly v konstrukci a bezpečnostní výbavě jsou pro indický trh stále propastné. Dokazuje to i tragický výsledek nárazové zkoušky pro Renault Lodgy.

Dacia Lodgy v roce 2012, tedy už po přechodu na přísnější normy, získala v nárazových zkouškách Euro NCAP slušné tři hvězdy. Výsledek 72 procent za ochranu dospělých, respektive 77 procent za ochranu dětí je velmi dobrý a dvě hvězdy k plnému výsledku chyběly především díky chudší výbavě aktivní bezpečnosti, což od Dacie, která se zaměřuje na cenu, všichni očekáváme a vlastně i chceme. Nikdo tu nechce povinně platit za asistenty, které třeba nepoužije.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Jenže pro indický trh, kde se rodinné MPV prodává se znakem Renaultu, to při tlačení na cenu, zdá se, přehnali. Zatímco evropská verzi Lodgy vzniká v Maroku, indická právě v indickém Chennai. A zdá se, že se jedná o docela jiný produkt. Při nárazové zkoušky organizace Global NCAP komisaři prohlásili za nedostatečnou i samotnou konstrukci vozu. K nadměrné deformaci došlo v oblasti A-sloupku a deformovány při čelním nárazu byly dokonce až zadní dveře i podlaha vozu.

Řidič by při nárazu čelním nárazu byl atakován zhrouceným sloupkem volantu.  Neprospěla prakticky nulová bezpečností výbava. A to nejen v oblasti aktivní, ale i pasivní bezpečnosti. Zkouškou prošla základní verze Renaultu Lodgy, která postrádá jakékoli airbagy, ale i úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

"Výsledky Lodgy jsou extrémně znepokojující. Doufali jsme, že se Renault poučí z příběhu modelu Kwid. Nyní je čas k tomu, aby Renault zavedl čelní airbagy pro všechna auta určená pro indický trh," hodnotí generální sekretář Global NCAP, David Ward. Naráží přitom na jednohvězdičkový výsledek extrémně levného Kwidu. Global NCAP vznikla právě za tímto účelem. Tedy bránit zákazníky na trzích, kde není na bezpečnost při konstrukci a tvorbě výbav tak hleděno. 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků