Průšvih: Indická verze Dacie Lodgy má v nárazových zkouškách nula hvězd

Rozdíly v konstrukci a bezpečnostní výbavě jsou pro indický trh stále propastné. Dokazuje to i tragický výsledek nárazové zkoušky pro Renault Lodgy.

Dacia Lodgy v roce 2012, tedy už po přechodu na přísnější normy, získala v nárazových zkouškách Euro NCAP slušné tři hvězdy. Výsledek 72 procent za ochranu dospělých, respektive 77 procent za ochranu dětí je velmi dobrý a dvě hvězdy k plnému výsledku chyběly především díky chudší výbavě aktivní bezpečnosti, což od Dacie, která se zaměřuje na cenu, všichni očekáváme a vlastně i chceme. Nikdo tu nechce povinně platit za asistenty, které třeba nepoužije.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Jenže pro indický trh, kde se rodinné MPV prodává se znakem Renaultu, to při tlačení na cenu, zdá se, přehnali. Zatímco evropská verzi Lodgy vzniká v Maroku, indická právě v indickém Chennai. A zdá se, že se jedná o docela jiný produkt. Při nárazové zkoušky organizace Global NCAP komisaři prohlásili za nedostatečnou i samotnou konstrukci vozu. K nadměrné deformaci došlo v oblasti A-sloupku a deformovány při čelním nárazu byly dokonce až zadní dveře i podlaha vozu.

Řidič by při nárazu čelním nárazu byl atakován zhrouceným sloupkem volantu.  Neprospěla prakticky nulová bezpečností výbava. A to nejen v oblasti aktivní, ale i pasivní bezpečnosti. Zkouškou prošla základní verze Renaultu Lodgy, která postrádá jakékoli airbagy, ale i úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

"Výsledky Lodgy jsou extrémně znepokojující. Doufali jsme, že se Renault poučí z příběhu modelu Kwid. Nyní je čas k tomu, aby Renault zavedl čelní airbagy pro všechna auta určená pro indický trh," hodnotí generální sekretář Global NCAP, David Ward. Naráží přitom na jednohvězdičkový výsledek extrémně levného Kwidu. Global NCAP vznikla právě za tímto účelem. Tedy bránit zákazníky na trzích, kde není na bezpečnost při konstrukci a tvorbě výbav tak hleděno. 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků