Průšvih: Indická verze Dacie Lodgy má v nárazových zkouškách nula hvězd

Rozdíly v konstrukci a bezpečnostní výbavě jsou pro indický trh stále propastné. Dokazuje to i tragický výsledek nárazové zkoušky pro Renault Lodgy.

Dacia Lodgy v roce 2012, tedy už po přechodu na přísnější normy, získala v nárazových zkouškách Euro NCAP slušné tři hvězdy. Výsledek 72 procent za ochranu dospělých, respektive 77 procent za ochranu dětí je velmi dobrý a dvě hvězdy k plnému výsledku chyběly především díky chudší výbavě aktivní bezpečnosti, což od Dacie, která se zaměřuje na cenu, všichni očekáváme a vlastně i chceme. Nikdo tu nechce povinně platit za asistenty, které třeba nepoužije.

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Dacia s diesely počítá. Po Dusteru dostane nové 1.5 Blue dCi i Logan a Sandero

Jenže pro indický trh, kde se rodinné MPV prodává se znakem Renaultu, to při tlačení na cenu, zdá se, přehnali. Zatímco evropská verzi Lodgy vzniká v Maroku, indická právě v indickém Chennai. A zdá se, že se jedná o docela jiný produkt. Při nárazové zkoušky organizace Global NCAP komisaři prohlásili za nedostatečnou i samotnou konstrukci vozu. K nadměrné deformaci došlo v oblasti A-sloupku a deformovány při čelním nárazu byly dokonce až zadní dveře i podlaha vozu.

Řidič by při nárazu čelním nárazu byl atakován zhrouceným sloupkem volantu.  Neprospěla prakticky nulová bezpečností výbava. A to nejen v oblasti aktivní, ale i pasivní bezpečnosti. Zkouškou prošla základní verze Renaultu Lodgy, která postrádá jakékoli airbagy, ale i úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

"Výsledky Lodgy jsou extrémně znepokojující. Doufali jsme, že se Renault poučí z příběhu modelu Kwid. Nyní je čas k tomu, aby Renault zavedl čelní airbagy pro všechna auta určená pro indický trh," hodnotí generální sekretář Global NCAP, David Ward. Naráží přitom na jednohvězdičkový výsledek extrémně levného Kwidu. Global NCAP vznikla právě za tímto účelem. Tedy bránit zákazníky na trzích, kde není na bezpečnost při konstrukci a tvorbě výbav tak hleděno. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků