Průměrné emise CO2 nových aut klesly už o 8 % pod plánovaný limit

Automobilky snižují tabulkovou spotřebu i emise, ale jak se to změní s novými testy měření spotřeby? Nebude to pak mnohem horší?
Průměrné emise CO2 nových aut klesly už o 8 % pod plánovaný limit

Automobilky předbíhají plány Evropské unie ohledně regulace maximálního množství vypouštěných emisí z nových osobních aut. Nová auta prodaná v roce 2015 měla v celé EU průměrné emise 119,6 g/km CO2, což je o 10,4 gramu, respektive o 8 % méně než byl původní cíl EU do roku 2020. To mají průměrné emise dosahovat na maximálně 130 g/km CO2.

Spolu s tím to také znamená pokles průměrné tabulkové spotřeby a emisí nových aut o tři procenta proti roku 2014, kdy už i tak průměrné emise CO2 klesly pod plánovaný limit o 2,6 %.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

V celé EU mírně poklesl podíl dieselů a to na 52 %, benzínových aut se prodalo 45 %. Zbytek spadá na plyn, hybridy a elektromobily. Průměrné emise dieselů jsou 119,2 g/km CO2, benzínová auta mají průměr 122,6 g/km CO2. Nejvyšší tržní podíl dieselů je v Irsku a Lucembursku a to 71 %.

Přepočtem tak průměrná tabulková spotřeba nových benzínových aut vychází na 5,28 litru na 100 km, u dieselů je to průměrná kombinovaná spotřeba 4,5 litru na 100 km. Průměrné emise klesly i přesto, že roste tržní podíl crossoverů a SUV.

Plug-in hybridy a čisté elektromobily mají v EU tržní podíl 1,3 %, ale například v Nizozemí mají skoro 12% podíl. Nizozemí je také země s nejnižšími průměrnými emisemi a to 101,2 g/km CO2.

Úřady na ekologickou daň nezapomněly, od r. 2018 má platit i pro Euro 3

Úřady na ekologickou daň nezapomněly, od r. 2018 má platit i pro Euro 3

V Česku byly průměrné emise nových aut 126,3 g/km CO2, což je méně než na Slovensku, v Polsku nebo Německu. Nejvyšší průměrné emise v celé EU má Estonsko a to 137,2 g/km CO2.

Průměrné nové auto prodané v EU váží 1381 kg. Nejtěžší auta se prodávala ve Švédsku (1530 kg), nejlehčí pak na Maltě (1199 kg). Průměrný diesel prodaný v roce 2015 měl také o 311 kg vyšší hmotnost než průměrné benzínové auto. Ještě se sluší připomenout, že veškerá lidská populace včetně průmyslu, zemědělství a dopravy se podílí na celosvětových emisích CO2 čtyřmi procenty. 96 % CO2 si vyrobí příroda sama.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků