Průměrné emise CO2 nových aut klesly už o 8 % pod plánovaný limit

Automobilky snižují tabulkovou spotřebu i emise, ale jak se to změní s novými testy měření spotřeby? Nebude to pak mnohem horší?
Průměrné emise CO2 nových aut klesly už o 8 % pod plánovaný limit

Automobilky předbíhají plány Evropské unie ohledně regulace maximálního množství vypouštěných emisí z nových osobních aut. Nová auta prodaná v roce 2015 měla v celé EU průměrné emise 119,6 g/km CO2, což je o 10,4 gramu, respektive o 8 % méně než byl původní cíl EU do roku 2020. To mají průměrné emise dosahovat na maximálně 130 g/km CO2.

Spolu s tím to také znamená pokles průměrné tabulkové spotřeby a emisí nových aut o tři procenta proti roku 2014, kdy už i tak průměrné emise CO2 klesly pod plánovaný limit o 2,6 %.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

V celé EU mírně poklesl podíl dieselů a to na 52 %, benzínových aut se prodalo 45 %. Zbytek spadá na plyn, hybridy a elektromobily. Průměrné emise dieselů jsou 119,2 g/km CO2, benzínová auta mají průměr 122,6 g/km CO2. Nejvyšší tržní podíl dieselů je v Irsku a Lucembursku a to 71 %.

Přepočtem tak průměrná tabulková spotřeba nových benzínových aut vychází na 5,28 litru na 100 km, u dieselů je to průměrná kombinovaná spotřeba 4,5 litru na 100 km. Průměrné emise klesly i přesto, že roste tržní podíl crossoverů a SUV.

Plug-in hybridy a čisté elektromobily mají v EU tržní podíl 1,3 %, ale například v Nizozemí mají skoro 12% podíl. Nizozemí je také země s nejnižšími průměrnými emisemi a to 101,2 g/km CO2.

Úřady na ekologickou daň nezapomněly, od r. 2018 má platit i pro Euro 3

Úřady na ekologickou daň nezapomněly, od r. 2018 má platit i pro Euro 3

V Česku byly průměrné emise nových aut 126,3 g/km CO2, což je méně než na Slovensku, v Polsku nebo Německu. Nejvyšší průměrné emise v celé EU má Estonsko a to 137,2 g/km CO2.

Průměrné nové auto prodané v EU váží 1381 kg. Nejtěžší auta se prodávala ve Švédsku (1530 kg), nejlehčí pak na Maltě (1199 kg). Průměrný diesel prodaný v roce 2015 měl také o 311 kg vyšší hmotnost než průměrné benzínové auto. Ještě se sluší připomenout, že veškerá lidská populace včetně průmyslu, zemědělství a dopravy se podílí na celosvětových emisích CO2 čtyřmi procenty. 96 % CO2 si vyrobí příroda sama.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků