Průhledný sloupek a navigace s virtuálním obrazem vozu se stává realitou

Průhledný sloupek a navigace s virtuálním obrazem vozu se stává realitou

 

  • Společnost Jaguar Land Rover představila systém 360 Virtual Urban Windsreen, který využívá průhledných střešních sloupků. Řidič tak uvidí z vozu v celém rozsahu 360 stupňů.
  • Koncept využívá technologii head-up displeje. Ten poskytuje řidiči informace tak, aby udržoval jeho pohled na silnici a omezil tím jeho rozptylování.
  • 360 Virtual Urban Windscreen a Follow-Me Ghost Car Navigation jsou součástí souboru nových koncepčních technologií, které mají maximálně omezit rizika dopravní nehody.

Whitley, 15. prosince 2014 - Společnost Jaguar Land Rover představila výzkumný projekt nových technologií, které řidičům nabídnou výhled z vozu v celém rozsahu 360 stupňů, aniž by byly přerušeny sloupky, které nesou střechu. Obrazovka bude uložena do každého sloupku uvnitř vozu a bude přenášet živý obraz z kamer, které pokrývají mrtvé úhly obvykle zakryté A-, B- a C-sloupky.

Při kombinaci průhledných sloupků s pokročilým, vysoce kvalitním head-up displejem, je pohyb chodců, cyklistů a dalších účastníků provozu řidiči zvýrazněn varováním, které se virtuálně objeví na čelním okně vozu. Systém samočinně zprůhlední levé nebo pravé sloupky v případě, že řidič změní směr jízdy, otočí se přes rameno během předjížděcího manévru, nebo se vůz začne blížit ke křižovatce.

 „Naším hlavním cílem je snížení rizika dopravních nehod. Tým výzkumníků společnosti Jaguar Land Rover vyvíjí tuto technologii, aby došlo ke zlepšení výhledu z vozu a aby řidič dostával správné informace ve správný okamžik. Pokud udržíme řidičovu pozornost na silnici a nerušivým způsobem mu zobrazíme informace, pomůžeme mu správně se rozhodnout v těch nejnáročnějších dopravních situacích,“ řekl Dr Wolfgang Epple, Director of Research and Technology Jaguar Land Rover.

Celý potenciál systému 360 Virtual Urban Windscreen by mohl být využit přenesením virtuálního čelního okna do cloudu. Virtual Urban Screen by mohl zobrazovat různé typy informací od cen pohonných hmot na čerpacích stanicích až po počet volných parkovacích míst, takže by si řidiči nemuseli tyto informace vyhledávat sami. Vůz připojený do sítě by mohl navigovat řidiče a doporučovat, kde odbočit doleva nebo doprava za pomoci lépe viditelných orientačních bodů jako jsou restaurace nebo obchody než jen pouze podle dopravních značek a jmen ulic.

Jaguar Land Rover také vyvíjí systém „Follow-Me Ghost Car Navigation“. Ten slouží k nejefektivnějšímu způsobu, jak navigovat řidiče do konkrétního místa. Promítá totiž virtuální obraz vozu před řidičův automobil, aby jej mohl zatáčku za zatáčkou následovat do cíle.

„Jízda v ulicích města může být velmi stresující. Představte si ale, pokud byste mohli projíždět městem bez nutnosti sledovat ukazatele nebo se nechat rozptylovat, tím, že hledáte místo k zaparkování,“ dodal Dr. Epple. „Chceme všechny tyto informace promítat pomocí head-up displeje přímo před řidiče, takže je nebude muset hledat sám a bude moci stále sledovat cestu před sebou.“

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků