Průhledný sloupek a navigace s virtuálním obrazem vozu se stává realitou

Průhledný sloupek a navigace s virtuálním obrazem vozu se stává realitou

 

  • Společnost Jaguar Land Rover představila systém 360 Virtual Urban Windsreen, který využívá průhledných střešních sloupků. Řidič tak uvidí z vozu v celém rozsahu 360 stupňů.
  • Koncept využívá technologii head-up displeje. Ten poskytuje řidiči informace tak, aby udržoval jeho pohled na silnici a omezil tím jeho rozptylování.
  • 360 Virtual Urban Windscreen a Follow-Me Ghost Car Navigation jsou součástí souboru nových koncepčních technologií, které mají maximálně omezit rizika dopravní nehody.

Whitley, 15. prosince 2014 - Společnost Jaguar Land Rover představila výzkumný projekt nových technologií, které řidičům nabídnou výhled z vozu v celém rozsahu 360 stupňů, aniž by byly přerušeny sloupky, které nesou střechu. Obrazovka bude uložena do každého sloupku uvnitř vozu a bude přenášet živý obraz z kamer, které pokrývají mrtvé úhly obvykle zakryté A-, B- a C-sloupky.

Při kombinaci průhledných sloupků s pokročilým, vysoce kvalitním head-up displejem, je pohyb chodců, cyklistů a dalších účastníků provozu řidiči zvýrazněn varováním, které se virtuálně objeví na čelním okně vozu. Systém samočinně zprůhlední levé nebo pravé sloupky v případě, že řidič změní směr jízdy, otočí se přes rameno během předjížděcího manévru, nebo se vůz začne blížit ke křižovatce.

 „Naším hlavním cílem je snížení rizika dopravních nehod. Tým výzkumníků společnosti Jaguar Land Rover vyvíjí tuto technologii, aby došlo ke zlepšení výhledu z vozu a aby řidič dostával správné informace ve správný okamžik. Pokud udržíme řidičovu pozornost na silnici a nerušivým způsobem mu zobrazíme informace, pomůžeme mu správně se rozhodnout v těch nejnáročnějších dopravních situacích,“ řekl Dr Wolfgang Epple, Director of Research and Technology Jaguar Land Rover.

Celý potenciál systému 360 Virtual Urban Windscreen by mohl být využit přenesením virtuálního čelního okna do cloudu. Virtual Urban Screen by mohl zobrazovat různé typy informací od cen pohonných hmot na čerpacích stanicích až po počet volných parkovacích míst, takže by si řidiči nemuseli tyto informace vyhledávat sami. Vůz připojený do sítě by mohl navigovat řidiče a doporučovat, kde odbočit doleva nebo doprava za pomoci lépe viditelných orientačních bodů jako jsou restaurace nebo obchody než jen pouze podle dopravních značek a jmen ulic.

Jaguar Land Rover také vyvíjí systém „Follow-Me Ghost Car Navigation“. Ten slouží k nejefektivnějšímu způsobu, jak navigovat řidiče do konkrétního místa. Promítá totiž virtuální obraz vozu před řidičův automobil, aby jej mohl zatáčku za zatáčkou následovat do cíle.

„Jízda v ulicích města může být velmi stresující. Představte si ale, pokud byste mohli projíždět městem bez nutnosti sledovat ukazatele nebo se nechat rozptylovat, tím, že hledáte místo k zaparkování,“ dodal Dr. Epple. „Chceme všechny tyto informace promítat pomocí head-up displeje přímo před řidiče, takže je nebude muset hledat sám a bude moci stále sledovat cestu před sebou.“

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 760 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 151 321 km
Cena: 218 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 004 km
Cena: 153 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2007
Stav: 258 712 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2
Rok výroby: 2012
Stav: 44 957 km
Cena: 780 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků