Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Opel Crossland X je prvním plodem německé automobilky s bleskem ve znaku s francouzským koncernem PSA. S novinkou Opelu jsou tedy spřízněné modely Peugeot 2008 i chystaný Citröen C3 Aircross

Opel uvádění modelu Crossland X pojal rychle. Po premiéře na ženevském autosalonu zveřejní 1. dubna ceník pro český trh a již v květnu budou první vozy u zákazníků.

Ještě před začátkem mezinárodního autosalonu ve Švýcarsku měla redakce Autorevue.cz možnost prozkoumat vůz v jednom pražském filmovém ateliéru.

Vzhled není žádné překvapení. Auto se dost podobá modelu Mokka X. Crossland X je jen o 63 milimetrů kratší než tento vůz. Úplně odlišná je ale zadní část, kde svébytný výraz dodává především chromovaná linie vytvářející takzvanou plovoucí střechu ve stylu modelu Adam.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Překvapily nás veliká dvířka tankovacího prostoru. Je to prý proto, aby se tam v budoucnosti vešel ještě ventil pro tankování LPG.

Rodina nebude strádat

Jedním z velkých kladů tohoto vozu bude prostornost. Objem zavazadlového prostoru překonává o deset litrů hranici 400 l a uvnitř se nebudou ani čtyři dospělí v žádném případě v žádném případě cítit stísněně.

Na vlastní "kolena" si to ověřil redaktor Autorevue.cz vysoký 186 centimetrů, který si nejprve nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení a následně usedl na sedák ve druhé řadě. Před koleny pak měl ještě 9 centimetrů volného prostoru a nad hlavou cca 2 centimetry. A to, prosím, byl vůz vybaven ještě střešním oknem, které výšku interiéru samozřejmě snižuje.

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

V běžných verzích bude k dispozici opěradlo zadních sedadel rozdělené v klasickém poměru 60:40, avšak za příplatek může být tento prvek rozdělený v poměru 40:20:40, přičemž sklon jednotlivých opěradel lze ještě samostatně upravovat a sedáky posouvat vpřed a vzad v rozmezí 15 centimetrů. Pokud budou zcela vpředu, vzroste kapacita kufru dokonce na 520 litrů.

Přístrojová deska je "klasický" Opel, zajímavostí je ale možnost získání průhledného výsuvného plastového štítku, který nahrazuje klasický "head-up displej". I do tohoto vozu Opel zabuduje systém OnStar.

Na středovém tunelu zůstala klasická páka parkovací brzdy. Kladně hodnotíme sedačky, které opět mají atest německé profesní organizace ortopedů.

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Vůz budou pohánět motory od francouzského koncernu PSA, což jsou různé verze zážehového tříválce 1,2 litru a turbodieselu 1,6.

Vůz bude moci být vybaven třeba adaptivními LED světlomety, vyhřívaným volantem a čelním sklem, couvací kamerou zachycující úhel 180 stupňů či, osmipalcovým dotykovým displejem multimediálního systému. Pohon 4x4 se ale nekoná.

Konkurentem budou jednak zmíněné výrobky koncernu PSA (i když o konkurenci se vzhledem k jednáním o koupi německé automobilky Francouzi asi nedá moc mluvit) a pak třeba také veleúspěšný Renault Captur.

Galerii snímků z pražské předpremiéry vozu si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků