Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Opel Crossland X je prvním plodem německé automobilky s bleskem ve znaku s francouzským koncernem PSA. S novinkou Opelu jsou tedy spřízněné modely Peugeot 2008 i chystaný Citröen C3 Aircross

Opel uvádění modelu Crossland X pojal rychle. Po premiéře na ženevském autosalonu zveřejní 1. dubna ceník pro český trh a již v květnu budou první vozy u zákazníků.

Ještě před začátkem mezinárodního autosalonu ve Švýcarsku měla redakce Autorevue.cz možnost prozkoumat vůz v jednom pražském filmovém ateliéru.

Vzhled není žádné překvapení. Auto se dost podobá modelu Mokka X. Crossland X je jen o 63 milimetrů kratší než tento vůz. Úplně odlišná je ale zadní část, kde svébytný výraz dodává především chromovaná linie vytvářející takzvanou plovoucí střechu ve stylu modelu Adam.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Překvapily nás veliká dvířka tankovacího prostoru. Je to prý proto, aby se tam v budoucnosti vešel ještě ventil pro tankování LPG.

Rodina nebude strádat

Jedním z velkých kladů tohoto vozu bude prostornost. Objem zavazadlového prostoru překonává o deset litrů hranici 400 l a uvnitř se nebudou ani čtyři dospělí v žádném případě v žádném případě cítit stísněně.

Na vlastní "kolena" si to ověřil redaktor Autorevue.cz vysoký 186 centimetrů, který si nejprve nastavil sedačku řidiče do polohy ideální pro řízení a následně usedl na sedák ve druhé řadě. Před koleny pak měl ještě 9 centimetrů volného prostoru a nad hlavou cca 2 centimetry. A to, prosím, byl vůz vybaven ještě střešním oknem, které výšku interiéru samozřejmě snižuje.

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

V běžných verzích bude k dispozici opěradlo zadních sedadel rozdělené v klasickém poměru 60:40, avšak za příplatek může být tento prvek rozdělený v poměru 40:20:40, přičemž sklon jednotlivých opěradel lze ještě samostatně upravovat a sedáky posouvat vpřed a vzad v rozmezí 15 centimetrů. Pokud budou zcela vpředu, vzroste kapacita kufru dokonce na 520 litrů.

Přístrojová deska je "klasický" Opel, zajímavostí je ale možnost získání průhledného výsuvného plastového štítku, který nahrazuje klasický "head-up displej". I do tohoto vozu Opel zabuduje systém OnStar.

Na středovém tunelu zůstala klasická páka parkovací brzdy. Kladně hodnotíme sedačky, které opět mají atest německé profesní organizace ortopedů.

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Vůz budou pohánět motory od francouzského koncernu PSA, což jsou různé verze zážehového tříválce 1,2 litru a turbodieselu 1,6.

Vůz bude moci být vybaven třeba adaptivními LED světlomety, vyhřívaným volantem a čelním sklem, couvací kamerou zachycující úhel 180 stupňů či, osmipalcovým dotykovým displejem multimediálního systému. Pohon 4x4 se ale nekoná.

Konkurentem budou jednak zmíněné výrobky koncernu PSA (i když o konkurenci se vzhledem k jednáním o koupi německé automobilky Francouzi asi nedá moc mluvit) a pak třeba také veleúspěšný Renault Captur.

Galerii snímků z pražské předpremiéry vozu si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků