Provoz elektromobilů je levnější, říká šéf VW. Do stínu hodil i vlastní spalovací auta

Cena za provoz je jedna věc, současná využitelnost, dojezd a rychlost nabíjení elektromobilů je ale stále trnem v oku řady potencionálních zájemců.

Šéf VW Herbert Diess pokračuje v propagaci elektromobilů svého koncernu a nyní přichází s dalšími argumenty, které mají ukázat jasné výhody nad vozy se spalovacími motory. Na sociální síti LinkedIn nakousl finanční porovnání mezi vlastnictvím elektrických a spalovacích vozů. Tabulka využívající data německého Auto Zeitung už nicméně z jeho profilu zmizela.

Srovnáním mezi ekvivalenty spalovacích (přesněji naftových) a elektrických modelů koncernu se Diess snažil ukázat, že provoz a vlastnictví spalovacího auta je až o 50 % dražší než v případě elektromobilu. Proti sobě se postavily Volkswageny Tiguan a ID.4, Škody Kodiaq a Enyaq iV a rovněž Audi Q5 a Q4 e-tron. Pokaždé modely v obdobně výkonných specifikacích.

Pozitivnímu výsledku levnějšího provozu i pořízení elektromobilů pomohly samozřejmě v Německu dostupné dotace pro nákup elektrických vozů (až 9000 eur/asi 228.000 Kč), snižující jejich pořizovací cenu, a rovněž osvobození od placení silniční daně. Výhodněji vyšla i cena za palivo, respektive energii při dlouhodobém nájezdu 10 tisíc a 20 tisíc km ročně.

Provozní měsíční náklady při nájezdu 10 tisíc/20 tisíc km ročně tak vycházely u Tiguanu 2.0 TDI na 175 eur/233 eur (asi 4445 Kč/5918 Kč), zatímco u ID.4 Pure na 133 eur/183 eur (3378 Kč/4648 Kč). V případě Kodiaqu 2.0 TDI 4x4 stál provoz 208 eur/283 eur (5283 Kč/7188 Kč), kdežto porovnatelný Enyaq iV ukazoval v tabulce 142 eur/283 eur (3607 Kč/7188 Kč). Také Audi Q5 40 TDI quattro dopadlo hůře s náklady 175 eur/267 eur (4445 Kč/6782 Kč) vůči Q4 50 e-tron quattro s 142 eur/183 eur (3606 Kč/4648 Kč).

„Řízení VW Tiguan stojí okolo 30 % více na kilometr než v případě ID.4. Jeden kilometr v Audi Q5 stojí okolo 40 % více ve srovnání s Q4 e-tron. A řízení Škody Kodiaq je zhruba o 50 % dražší na kilometr než v Enyaqu. Je čas na změnu!“ uvedl u svého již staženého příspěvku Diess.

Silná propagace elektromobilů není u Herberta Diesse překvapivá, čistě elektrické modely se snaží pod střechou koncernu VW tlačit dopředu už delší dobu. Na interní manažerskou konferenci VW si nedávno Diess pozval digitálně k rozhovoru i Elona Muska, šéfa kalifornské Tesly.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Diskuze (53) Další článek: Nová Toyota Land Cruiser 300 konečně v pořádné akci. Vypadá, že ji nic nezastaví

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,