Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Americká Tesla již naplno testuje svůj elektrický tahač Semi. Nedávno se je podařilo zachytit během nabíjení u superchargeru.

Testování tahačů Tesla Semi je v plném proudu. Na internetu se již množí videa, které je zachytávají už i v běžném provozu. Nedávno se rovnou dva prototypy podařilo zachytit na nabíjecí stanici.

Podle webu Electrek to bylo během prvního výjezdu mezi továrnou v kalifornském Fremontu a továrnou Gigafactory 1 v Nevadě. Tuto zastávku učinily prototypy po ujetí 212 kilometrů. Jeden z prototypů byl připojen k nabíjecí stanici. Není ale známo, jestli mu došla "šťáva", nebo se jednalo jen o naplánovanou součást testovací fáze.

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Elektrický nováček rozdrtil Teslu Model X v tom, co jí šlo nejlépe. Tady je důkaz

Právě na tyto trase by měli následně elektrické tahače pravidelně operovat.  Čtyřhodinová cesta mezi továrnami je totiž pro Teslu momentálně výrazným výdajem. Tahač Semi tak chce automobilka využít jako levnější možnost dopravy. 

Oficiální specifikace jsou opravdu revoluční. Zrychlení 0-96 km/h zvládne bez nákladu za pouhých 5 sekund, s plně naloženým návěsem (celková hmotnost 36 tun) je to za 20 sekund. Při dálniční rychlosti má mít dojez 500 mil (přibližně 805 kilometrů). 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků