Prototyp PSA absolvoval trasu z Paříže do Bordeaux dlouhou 580 km v automatickém režimu

Prototyp PSA absolvoval trasu z Paříže do Bordeaux dlouhou 580 km v automatickém režimu

V pátek 2. října 2015 absolvoval jeden ze čtyř automaticky řízených vozů skupiny PSA cestu po dálnici z Paříže do Bordeaux, aby se zde zúčastnil světového kongresu Intelligent Transport Systems (ITS), který proběhne od 5. do 9. října.

Vůz projel cestu dlouhou 580 km zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu pro čtyři prototypy, dalších patnáct prototypů bude moci vyjet na silnice v roce 2016.

Skupina PSA Peugeot Citroën, která se snaží reagovat na vývoj používání vozů a očekávání zákazníků v oblasti mobility, pracuje na vývoji technologických řešení, díky nimž budou budoucí auta inteligentnější a zvýší se uživatelský komfort. Automatické funkce pomohou snížit počet nehod způsobených lidskou chybou a sníží únavu řidiče při jednotvárné jízdě. Tyto smělé plány se již brzy začnou využívat u sériových vozů, u nichž se bude postupně objevovat stále více funkcí, přičemž nebude nutný zásah řidiče.

Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares tuto francouzskou premiéru okomentoval: „Cesta, kterou dnes náš prototyp absolvoval, ukazuje, že se s automatickými vozy již nepohybujeme jen v žánru sci-fi. Mobilita vstupuje do nové éry, která je podle mě opravdu vzrušující.“

Světový kongres ITS v Bordeaux (5.–9. října 2015)

Skupina PSA Peugeot Citroën na 22. světovém kongresu ITS představuje vůz s automatickým řízením a komunikační systémy „Car to Car“ nebo „Car to infrastructure“. Tyto systémy nabízejí nový zdroj informací a umožňují lépe poznat okolní prostředí vozu při využití údajů vysílaných jinými vozidly a údajů týkajících se infrastruktury. Záměrem je zlepšit díky předvídání určitých kritických situací bezpečnost účastníků silničního provozu a snížit tak počet nehod.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků