Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV se poprvé představuje

Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV se poprvé představuje

Nový majitel značky Saab, společnost NEVS (National Electric Vehicle Sweden) měla jeden zásadní problém. Ačkoli se tváří jako výrobce elektromobilů, zatím vyráběla jen Saaby 9-3 se spalovacím motorem. S tím je ale zřejmě brzy konec, protože NEVS představuje prototyp Saabu 9-3 EV s elektromotorem a dojezdem až 200 km.

Klepněte pro větší obrázek
Prototyp vychází z poslední generace Saabu 9-3

Prototyp je založen na poslední generaci modelu Saab 9-3 Aero v provedení sedan. Elektromotor je umístěn vpředu, akumulátory pak pod podlahou. Podle výrobce je vůz navržen tak, aby si zachoval praktičnost modelu se spalovacím motorem a nabízí navíc rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Saab: dějiny severské legendy (1. díl)

Saab: dějiny severské legendy (1. díl)

Elektromotor má výkon 100 kW (136 koní), na stovku dostane auto za deset sekund a prozatím je maximální rychlost omezena na 120 km/h. Dojezd prototypu se pohybuje okolo 200 km, což je prý i cíl pro sériové auto.

Saab: dějiny severské legendy (2. díl)

Saab: dějiny severské legendy (2. díl)

Saab chce prototyp použít k odladění výrobního procesu, ke zkoušení nových technologických postupů a také především k pochopení funkce elektromobilu jako takového. O případné sériové produkci a termínech prozatím nepadlo ani slovo.

Saab: dějiny severské legendy (3. díl)

Saab: dějiny severské legendy (3. díl)

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků