Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV se poprvé představuje

Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV se poprvé představuje

Nový majitel značky Saab, společnost NEVS (National Electric Vehicle Sweden) měla jeden zásadní problém. Ačkoli se tváří jako výrobce elektromobilů, zatím vyráběla jen Saaby 9-3 se spalovacím motorem. S tím je ale zřejmě brzy konec, protože NEVS představuje prototyp Saabu 9-3 EV s elektromotorem a dojezdem až 200 km.

Klepněte pro větší obrázek
Prototyp vychází z poslední generace Saabu 9-3

Prototyp je založen na poslední generaci modelu Saab 9-3 Aero v provedení sedan. Elektromotor je umístěn vpředu, akumulátory pak pod podlahou. Podle výrobce je vůz navržen tak, aby si zachoval praktičnost modelu se spalovacím motorem a nabízí navíc rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Saab: dějiny severské legendy (1. díl)

Saab: dějiny severské legendy (1. díl)

Elektromotor má výkon 100 kW (136 koní), na stovku dostane auto za deset sekund a prozatím je maximální rychlost omezena na 120 km/h. Dojezd prototypu se pohybuje okolo 200 km, což je prý i cíl pro sériové auto.

Saab: dějiny severské legendy (2. díl)

Saab: dějiny severské legendy (2. díl)

Saab chce prototyp použít k odladění výrobního procesu, ke zkoušení nových technologických postupů a také především k pochopení funkce elektromobilu jako takového. O případné sériové produkci a termínech prozatím nepadlo ani slovo.

Saab: dějiny severské legendy (3. díl)

Saab: dějiny severské legendy (3. díl)

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků