Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV se poprvé představuje

Prototyp elektrického Saabu 9-3 EV se poprvé představuje

Nový majitel značky Saab, společnost NEVS (National Electric Vehicle Sweden) měla jeden zásadní problém. Ačkoli se tváří jako výrobce elektromobilů, zatím vyráběla jen Saaby 9-3 se spalovacím motorem. S tím je ale zřejmě brzy konec, protože NEVS představuje prototyp Saabu 9-3 EV s elektromotorem a dojezdem až 200 km.

Klepněte pro větší obrázek
Prototyp vychází z poslední generace Saabu 9-3

Prototyp je založen na poslední generaci modelu Saab 9-3 Aero v provedení sedan. Elektromotor je umístěn vpředu, akumulátory pak pod podlahou. Podle výrobce je vůz navržen tak, aby si zachoval praktičnost modelu se spalovacím motorem a nabízí navíc rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Saab: dějiny severské legendy (1. díl)

Saab: dějiny severské legendy (1. díl)

Elektromotor má výkon 100 kW (136 koní), na stovku dostane auto za deset sekund a prozatím je maximální rychlost omezena na 120 km/h. Dojezd prototypu se pohybuje okolo 200 km, což je prý i cíl pro sériové auto.

Saab: dějiny severské legendy (2. díl)

Saab: dějiny severské legendy (2. díl)

Saab chce prototyp použít k odladění výrobního procesu, ke zkoušení nových technologických postupů a také především k pochopení funkce elektromobilu jako takového. O případné sériové produkci a termínech prozatím nepadlo ani slovo.

Saab: dějiny severské legendy (3. díl)

Saab: dějiny severské legendy (3. díl)

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků