Po zkouškách techniky v zabláceném Walesu se nyní prototyp DBX vydal rovněž do Švédska, kde na testovacím polygonu Pirelli u polárního kruhu probíhala další štace testů. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Po zkouškách techniky v zabláceném Walesu se nyní prototyp DBX vydal rovněž do Švédska, kde na testovacím polygonu Pirelli u polárního kruhu probíhala další štace testů. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. | Prototyp Aston Martin DBX  Zdroj: Aston Martin

SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. | Prototyp Aston Martin DBX  | Zdroj: Aston Martin

Samozřejmostí bude systém pohonu všech kol a Aston Martin určitě nabídne řidiči i řadu jízdních režimů pro jízdu mimo zpevněné silnice. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Samozřejmostí bude systém pohonu všech kol a Aston Martin určitě nabídne řidiči i řadu jízdních režimů pro jízdu mimo zpevněné silnice. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Pod kapotou prototypu se nyní nachází dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, původem od AMG, jenž dnes využívají Vantage i DB11 V8. | Prototyp Aston Martin DBX  Zdroj: Aston Martin

Pod kapotou prototypu se nyní nachází dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, původem od AMG, jenž dnes využívají Vantage i DB11 V8. | Prototyp Aston Martin DBX  | Zdroj: Aston Martin

Předpokládá se ovšem, že klasickou spalovací motorizaci později doplní i hybridní varianta. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Předpokládá se ovšem, že klasickou spalovací motorizaci později doplní i hybridní varianta. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin si již dříve stanovil cíl nabízet elektrifikované varianty vozů napříč celou modelovou řadou do roku 2025. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Aston Martin si již dříve stanovil cíl nabízet elektrifikované varianty vozů napříč celou modelovou řadou do roku 2025. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Ukázku produkčního DBX máme očekávat na konci roku 2019. Prodeje započnou v roce 2020. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin

Ukázku produkčního DBX máme očekávat na konci roku 2019. Prodeje započnou v roce 2020. | Prototyp Aston Martin DBX | Zdroj: Aston Martin

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin
Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin
Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích. | Prototyp Aston Martin DBX Zdroj: Aston Martin
SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. | Prototyp Aston Martin DBX  Zdroj: Aston Martin
10
Fotogalerie

Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Aston Martin pokračuje v testování svého prvního SUV. Prototyp DBX tak nyní protáhl v podmínkách pod bodem mrazu.

Britská automobilka zveřejňuje další záběry z testování pětidveřového SUV DBX, které má zastávat pozici jednoho z nejdůležitějších modelů za 105letou historii značky. Po zkouškách techniky v zabláceném Walesu se tak nyní prototyp DBX vydal rovněž do Švédska, kde na testovacím polygonu Pirelli u polárního kruhu probíhala další štace testů.

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích.

SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. Samozřejmostí bude systém pohonu všech kol a Aston Martin určitě nabídne řidiči i řadu jízdních režimů pro jízdu mimo zpevněné silnice. 

Pod kapotou prototypu se nyní nachází dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, původem od AMG, jenž dnes využívají Vantage i DB11 V8. Předpokládá se ovšem, že klasickou spalovací motorizaci později doplní i hybridní varianta. Aston Martin si již dříve stanovil cíl nabízet elektrifikované varianty vozů napříč celou modelovou řadou do roku 2025.

DBX bude prvním vozem, který započne produkci ve zbrusu nové továrně v St. Anthanu v jižním Walesu. Nová fabrika o rozloze 60.000 metrů čtverečních vyšla Aston Martin na 250 milionů liber (asi 7,5 miliard korun). Ukázku produkčního DBX máme očekávat na konci roku 2019. Prodeje započnou v roce 2020.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud