Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Aston Martin pokračuje v testování svého prvního SUV. Prototyp DBX tak nyní protáhl v podmínkách pod bodem mrazu.

Britská automobilka zveřejňuje další záběry z testování pětidveřového SUV DBX, které má zastávat pozici jednoho z nejdůležitějších modelů za 105letou historii značky. Po zkouškách techniky v zabláceném Walesu se tak nyní prototyp DBX vydal rovněž do Švédska, kde na testovacím polygonu Pirelli u polárního kruhu probíhala další štace testů.

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích.

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. Samozřejmostí bude systém pohonu všech kol a Aston Martin určitě nabídne řidiči i řadu jízdních režimů pro jízdu mimo zpevněné silnice. 

Pod kapotou prototypu se nyní nachází dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, původem od AMG, jenž dnes využívají Vantage i DB11 V8. Předpokládá se ovšem, že klasickou spalovací motorizaci později doplní i hybridní varianta. Aston Martin si již dříve stanovil cíl nabízet elektrifikované varianty vozů napříč celou modelovou řadou do roku 2025.

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

DBX bude prvním vozem, který započne produkci ve zbrusu nové továrně v St. Anthanu v jižním Walesu. Nová fabrika o rozloze 60.000 metrů čtverečních vyšla Aston Martin na 250 milionů liber (asi 7,5 miliard korun). Ukázku produkčního DBX máme očekávat na konci roku 2019. Prodeje započnou v roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků