Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Aston Martin pokračuje v testování svého prvního SUV. Prototyp DBX tak nyní protáhl v podmínkách pod bodem mrazu.

Britská automobilka zveřejňuje další záběry z testování pětidveřového SUV DBX, které má zastávat pozici jednoho z nejdůležitějších modelů za 105letou historii značky. Po zkouškách techniky v zabláceném Walesu se tak nyní prototyp DBX vydal rovněž do Švédska, kde na testovacím polygonu Pirelli u polárního kruhu probíhala další štace testů.

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích.

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. Samozřejmostí bude systém pohonu všech kol a Aston Martin určitě nabídne řidiči i řadu jízdních režimů pro jízdu mimo zpevněné silnice. 

Pod kapotou prototypu se nyní nachází dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, původem od AMG, jenž dnes využívají Vantage i DB11 V8. Předpokládá se ovšem, že klasickou spalovací motorizaci později doplní i hybridní varianta. Aston Martin si již dříve stanovil cíl nabízet elektrifikované varianty vozů napříč celou modelovou řadou do roku 2025.

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

DBX bude prvním vozem, který započne produkci ve zbrusu nové továrně v St. Anthanu v jižním Walesu. Nová fabrika o rozloze 60.000 metrů čtverečních vyšla Aston Martin na 250 milionů liber (asi 7,5 miliard korun). Ukázku produkčního DBX máme očekávat na konci roku 2019. Prodeje započnou v roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků