Prototyp Aston Martinu DBX najíždí další kilometry. Takto jezdil bokem u polárního kruhu

Aston Martin pokračuje v testování svého prvního SUV. Prototyp DBX tak nyní protáhl v podmínkách pod bodem mrazu.

Britská automobilka zveřejňuje další záběry z testování pětidveřového SUV DBX, které má zastávat pozici jednoho z nejdůležitějších modelů za 105letou historii značky. Po zkouškách techniky v zabláceném Walesu se tak nyní prototyp DBX vydal rovněž do Švédska, kde na testovacím polygonu Pirelli u polárního kruhu probíhala další štace testů.

Aston Martin nám tedy ukazuje, že také v extrémních podmínkách pod bodem mrazu umí DBX jezdit hezky bokem. Stále přitom koukáme na velice brzký vývojový prototyp, z jehož maskovaných prvků na karoserii je ještě brzo dělat nějaké závěry. Až na jaře má začít designové oddělení pracovat na mnohem detailněji zpracovaných exemplářích.

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

Aston Martin už nemá domov důchodců. Všechny vozy teď mohou závodit

SUV bude využívat zcela novou hliníkovou platformu zajišťující co nejnižší hmotnost. Samozřejmostí bude systém pohonu všech kol a Aston Martin určitě nabídne řidiči i řadu jízdních režimů pro jízdu mimo zpevněné silnice. 

Pod kapotou prototypu se nyní nachází dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, původem od AMG, jenž dnes využívají Vantage i DB11 V8. Předpokládá se ovšem, že klasickou spalovací motorizaci později doplní i hybridní varianta. Aston Martin si již dříve stanovil cíl nabízet elektrifikované varianty vozů napříč celou modelovou řadou do roku 2025.

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

Jedna nestačí. Sběratel si koupil všechny verze Astonu Martin Vanquish Zagato

DBX bude prvním vozem, který započne produkci ve zbrusu nové továrně v St. Anthanu v jižním Walesu. Nová fabrika o rozloze 60.000 metrů čtverečních vyšla Aston Martin na 250 milionů liber (asi 7,5 miliard korun). Ukázku produkčního DBX máme očekávat na konci roku 2019. Prodeje započnou v roce 2020.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků