Protoscar šokuje: Porsche 911 Carrera jako kombi

Designové studio Protoscar ze Švýcarska, které mimo jiné úzce spolupracuje se světoznámým tunerem Rinspeed, představí na ženevském autosalónu úpravu vozu Porsche 911 Carrera (modelová řady 996). Nová studie nese jméno Porsche 911 Shooting Brake.

Zatímco přední část 911-kombi se oproti sériové verzi vůbec nezměnila, zadní část s protaženou střechou a tvarem skla připomínající nové Toledo vypadá velmi odvážně. Původní linie auta jsou dobře patrné při pohledu z boku, kde vidíme křivky původního kupé.

Považovat tuto studii za kombi je dost nereálné, protože filosofie Porsche umisťovat motory za zadní nápravu zcela odbourává myšlenku na jakýkoliv úložný prostor za sedačkami. Tomu také odpovídá fakt, že u Shooting Brake slouží zadní sklo pouze jako vytahovací zásuvka, do které se dají uložit ploché předměty. Úpravou prošel i zadní nárazník, světlomety a pár dalších detailů, jako jsou koncovky výfuku.

Pod kapotou zůstává klasický motor: šestiválec s protiběžnými písty o objemu 3.6 l. Protoscar udává akceleraci z nuly na stovku za 5,2 s a nejvyšší rychlost bude zhruba 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků