Protoscar Lampo 2: další „elektrikář” do party

S předstihem vám představujeme sportovní elektromobil, jenž má debutovat letos v Ženevě. Disponuje výkonem přes 400 koní.

Musíme se s tím smířit, elektřina si postupně prošlapává cestu i k pohonu automobilů vysloveně sportovního charakteru. A nejde přitom jen o stroje specializovaných firmiček typu Tesla Roadster, z našich článků jistě víte, že se jejich vývojem vážně zabývají i renomované koncerny. Již dříve jsme vám představili například supervozy na elektrický pohon v podobě Audi e-tron nebo Mercedes-Benz SLS AMG Electric. Nyní do hry vstupuje nový stroj Protoscar Lampo 2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označit tento vůz za zvláštní by nebylo až tak přesné. Jedná se o koktejl toho nejlepšího ze Spykeru s tím nejhorším od Bertoneho, jako koření posloužila špetka Lamborghini na horní části zádi a troška Viperu v interiéru. Celá tato míchanice, připomínající trochu i člun, ústí v úhrnu v poměrně zajímavé vozidlo, těžko ale říci, zda se s ním začneme potkávat na běžných silnicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Protoscar Lampo 2 údajně dosahuje výkonu 408 koní (299 kW) a pohonná soustava jej přenáší na vozovku skrze všechna čtyří kola. Podle výrobce se má vyznačovat snadným a rychlým dobíjením, z klidu na 96 km/h zrychlí za 5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 200 km, pohotovostní hmotnost činí 1 585 kg. Rám vozu je tvořen ocelovými trubkami a obložen je panely z kompozitních materiálů, uvnitř usadí dvoučlennou posádku, rozvor náprav je 2 413 mm a šířka nepřesáhne 1 900 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento nový elektrospotřebič disponuje akumulátory 32 kWh a na jeho palubě se nachází několik adaptérů pro dobíjení. Ty se postarají o rychlý přísun elektronů během noci nebo v zaměstnání, speciální rychlonabíječka vám umožní ujet bezmála 100 km po připojení dlouhém jen 10 minut. A dostane se tento exot do sériové výroby? Podle všeho nikoliv, dokazuje však, že i malá společnost umí postavit schopný sportovní elektromobil. Nyní si již jen musíme počkat na to, až velké firmy najdou způsob, jak dosáhnout rentabilní výroby takových samohybů.

Více informací o samotném voze i jeho možné budoucnosti přinese dozajista ženevský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Protoscar Lampo 2
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků