Protoscar Lampo 2: další „elektrikář” do party

S předstihem vám představujeme sportovní elektromobil, jenž má debutovat letos v Ženevě. Disponuje výkonem přes 400 koní.

Musíme se s tím smířit, elektřina si postupně prošlapává cestu i k pohonu automobilů vysloveně sportovního charakteru. A nejde přitom jen o stroje specializovaných firmiček typu Tesla Roadster, z našich článků jistě víte, že se jejich vývojem vážně zabývají i renomované koncerny. Již dříve jsme vám představili například supervozy na elektrický pohon v podobě Audi e-tron nebo Mercedes-Benz SLS AMG Electric. Nyní do hry vstupuje nový stroj Protoscar Lampo 2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označit tento vůz za zvláštní by nebylo až tak přesné. Jedná se o koktejl toho nejlepšího ze Spykeru s tím nejhorším od Bertoneho, jako koření posloužila špetka Lamborghini na horní části zádi a troška Viperu v interiéru. Celá tato míchanice, připomínající trochu i člun, ústí v úhrnu v poměrně zajímavé vozidlo, těžko ale říci, zda se s ním začneme potkávat na běžných silnicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Protoscar Lampo 2 údajně dosahuje výkonu 408 koní (299 kW) a pohonná soustava jej přenáší na vozovku skrze všechna čtyří kola. Podle výrobce se má vyznačovat snadným a rychlým dobíjením, z klidu na 96 km/h zrychlí za 5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 200 km, pohotovostní hmotnost činí 1 585 kg. Rám vozu je tvořen ocelovými trubkami a obložen je panely z kompozitních materiálů, uvnitř usadí dvoučlennou posádku, rozvor náprav je 2 413 mm a šířka nepřesáhne 1 900 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento nový elektrospotřebič disponuje akumulátory 32 kWh a na jeho palubě se nachází několik adaptérů pro dobíjení. Ty se postarají o rychlý přísun elektronů během noci nebo v zaměstnání, speciální rychlonabíječka vám umožní ujet bezmála 100 km po připojení dlouhém jen 10 minut. A dostane se tento exot do sériové výroby? Podle všeho nikoliv, dokazuje však, že i malá společnost umí postavit schopný sportovní elektromobil. Nyní si již jen musíme počkat na to, až velké firmy najdou způsob, jak dosáhnout rentabilní výroby takových samohybů.

Více informací o samotném voze i jeho možné budoucnosti přinese dozajista ženevský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Protoscar Lampo 2
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků