Protikolizní systémy se možná stanou povinností. Teď je chtějí zavést v USA

8 komentářů

uživatel
9. června • 14:19

dokud "systémy" nebudou pracovat 100%, tak tam nic takového nechci, hlavně, co může kecat do volantu nebo do brzd

Zelí
9. června • 15:36

Systémy aktivní bezpečnosti jak ABS, ESP rozšiřují možnosti bezpečného používání aut i ve složitých podmínkách a jsou jednoznačným přínosem hustém silničním provozu. Totéž platí i pro kolizí radar a aktivním bržděním. Tady jsem jednoznačně pro jeho zavedení i legislativním příkazem.

Neurotic
9. června • 20:44

Jaké složité podmínky myslíš? Ty podmínky spíš vznikají tím, že SUV přece nemůže vyletět ze silnice, protože ho tam drží 150věcí.. by mě zajímalo jak rychle by jeli, kdybys je posadil do něčeho 20let starého se stejným výkonem, aby nikdo nemohl říct, že to nejede:-D

Fantomas
9. června • 18:46

Jestli ono nedochází k těm složitým podmínkám proto, že se řidiči spoléhají na své systémy aktivní bezpečnosti a dovolí si to, co by si normálně nedovolili.

mpolan
9. června • 16:57

Pak ale jedině plně autonomní řízení, protože tohle přechodné stádium je nejnebezpečnější ze všech. "Polovodiči" se, pod vlivem všemocné elektroniky, pouští do jízdy rychlejší a nebezpečnější, než zvládají schopnosti aut a zejména jich samotných. Rizikové situace vznikají neustále a je vlastně jen štěstím, že nekončí hůř.

josehko
9. června • 10:34

Niekedy je dobre o niečom rozhodnúť úradne. Úplne inú cenovú politiku totiž majú automobilky, ak je niečo príplatková výbava, a úplne inú, ak je niečo zákonom predpísaná výbava.
V prvom prípade si dajú maržu aspoň 400 %, v druhom prípade je to súčasť auta a tam sú marže aspoň 10x nižšie... Navyše ak sa niečo vyrába v miliónových sériách - a zvlášť elektronika - výrobné náklady idú veľmi rýchlo dolu.
Takže s týmto úradníckym rozhodnutím musím len a len súhlasiť...
Automobilky na tom stratové určite nebudú. Podstatnú časť ich ziskov tvorí totiž práve príplatková výbava. Keď sa niektoré systémy stanú povinnou výbavou (bezpečnostné pásy, airbagy, ABS, ESP, monitorovanie tlaku v pneu), tak vymyslia vždy niečo nové, čím zákazníkov môžu dodatočne dobre "podojiť" - LED či laserové svetlá, špeciálne laky, čítanie dopravných značiek, infotainment atď. atď...

Fantomas
9. června • 11:03

Tenhle úhel pohledu je ale jen jedním z mnoha, je to jen část "pravdy".
Jiný úhel pohledu může být například ten, že se zvyšuje složitost a servisní náročnost automobilů, zvyšují se tedy i nároky na znalosti a zkušenosti techniků i na vybavení servisů. To všechno samozřejmě zaplatí zákazník.
To samé platí i pro STK, což opět zaplatí zákazník.

dpcstb
12. června • 21:04

dnesne auta su velmi vyrazne zlozitejsie ako pred 20 rokmi. naklady na udrzbu ale niesu velmi vyrazne vyssie

Doporučujeme

Články odjinud